Kekal Di Ingatan...

Tuesday, September 25, 2012

Assalamualaikum,

Nak masuk tengahari ni mulala mata berat, mulut kesat, perut seperti disagat-sagat (tak pasti aper maksudnya tp nk bgtau perut ni lapo).Bagi melancarkan perjalanan darahku yg tersekat di 'medula oblongata' dan mencargaskan otak beku*(ejaan betul "mencerdaskan" ye...sajer gempak lebih!), maka baik aku mula pikir aper  nak tulis heh. Tapi kiter tulis ni ala2 cerpen pendek jer tau kalu tak best geleng paler je la yek hehehe *tulis ikut suka jiwa jer*.

"Memulakan hari dengan bismillah diikuti jalan 'jam' yang seolah2 takkan pernah berakhir, kerja opis yang menjadi amanah diri serta melayan keletah anak2 daraku menjadikan hidup ini lebih sempurna dari sebelumnya. Tatkala memandu sendirian ke tempat kerja, otakku ligat menerjah ke masa silamku..masa remaja dan sekolah, remaja dan sahabat baik, remaja dan cinta, juga remaja harapan mak dan abah. Terkadang senyuman menguntum dibibir mengenang kenangan manis dan indah bersama mereka2 yang pernah hadir dalam hidupku. Dan memikirkan bagaimana semuanya kehidupan ini aku lalui dengan penuh kesyukuran kerana masih dikurniakan nikmat dan rahmatNya yang tak terhingga. Benarlah bahawa setiap ketentuanNya pasti terselit kebahagiaan cuma kita tak mampu menafsirkannya.

Suratan atau kebetulan..itulah yang pernah aku ungkapkan dulu bila memikirkan segala kejadian yg berlaku dalam hidupku ini. Apapun pengalaman yg aku lalui dulu menjadikan aku lebih bersyukur melalui hari-hari yang akan mendatang. Dari alam remaja hingga dewasa dan kini, perubahan fasa kehidupan yang telah aku tempuhi dari seorang bayi-->kanak-kanak-->remaja-->wanita-->isteri-->ibu cukup memberi impak kepada keyakinan diri serta semangat yang kuharap dapat dijadikan sebagai motivasi untuk permata2 hatiku nanti. Sesungguhnya, Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang maka berdoalah padaNya kerana Dia tidak pernah mengecewakan doa2 orang yang beriman."

Aaaaaaaa ok tak cerpen pendek kiter..cam berterabur je kan? Merapu pun ye jugak ni..ha ha maklumla kita bukan pro-cerpenist kita amatur-cerpenist jeeeee hehehe. Ahhhhh! waktu rehat dah! Jom kiter sek fannnnnnnn...baca bismillah dulu yek!(^_^)



You Might Also Like

0 pengomen comel

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM