ruangiklan
ruangiklan

Wednesday, December 05, 2012

Nostalgia: Animasi Awal Terhebat di Malaysia.

  No comments    
categories: ,

Korang suker tengok kartun? Saper yang tak suke ye dak..lebih2 lagi zaman canggih manggih ni memang banyak pilihan kartun disiarkan di tv. Pelbagai karakter dan gambar yang berwarna warni menarik perhatian si kecil untuk terus melekat di depan tv dan membiarkan ibunya menghabiskan kerja2 di dapur wahaha~

Yup, itu zaman sekarang, yang akak nak citer ni zaman dulu2. Alaaaa kalu korang yang lahir tahun 80an dan awal 90an tentu masih ingat kartun nostalgia yang selalu ditayang kat tv tu..lepas habis drama mesti dia siarkan kartun2 tu. Ia bukan sekadar sebuah kartun tapi kartun yang sarat dengan mesej kemanusiaan dan nasihat. Paling akak tak boleh lupa suara pencerita tu..memang happening kalu dia bercakap seolah2 cerita itu 'hidup' tau. Suara setiap karakter pulak memang bestttt~

Kartun2 lama ini memang selalu ditayangkan di tv dulu2, akak pasti menantikan setiap kali ader citer baru. Ye la, kalu takda kartun lama maner nak ader kartun baru ye dak. Beza kartun2 dulu dengan kartun2 sekarang walaupun dari segi teknologi dan penghasilannya yang jauh lebih canggih manggih tetapi nilai seni dan mesej yang ingin disampaikan masih belum dapat menandingi kartun2 lama..tak cayer?? Nanti korang tengokla...





Itulah bestnyer kartun2 dulu berbanding kartun2 zaman la ni *tukaq kedah plak*. Pada generasi Y atau yang belum pernah tengok lagi kartun2 nostalgia ni, korang rugila kalu tak layan heeeeee...takkan asyik nak layan naruto je kan?:D

Antara kartun2 nostalgia yang memikat hatiku (budak 90an);
a) Sang Kancil, Kerbau & Buaya (Full Version)
b) Gagak Yang Bijak (Full version)
c) Hikayat Sang Kancil dan Monyet
d) Hikayat Sang Kancil dan Buaya


P/S:Kalu dilihat kembali standard kartun2 lama kiter dulu sama hebatnya dengan kartun2 di Jepun..terbaikkk~



0 pengomen comel:

Post a Comment

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.