Breaking

Sunday, November 18, 2012

Sayangi Palestin, Mulakan Boikot Anda.



Bolehkah anda melihat gambar ini tanpa menitiskan air mata?
Sebelum memulakan bicara pada malam ini, ingin akak mengajak anda semua untuk berdoa sejenak untuk saudara-saudara kita yang sedang berjuang di tanah Palestin, Syria dan tempat2 lain yang sedang bergolak.


Doa Qunut Nazilah

Semoga mereka diberikan kekuatan oleh Allah untuk menempuh serangan-serangan yang bertubi-tubi dari tentera rejim Zionis laknatullah! Dan berbahagialah bagi mereka yang telah berjaya mendapatkan mati syahid dalam perjuangan yang tidak pernah sia-sia ini. Ya Allah, sesungguhnya sayu hati ini melihat gambar-gambar anak-anak kecil yang tidak berdosa menjadi mangsa kerakusan tentera Yahudi yang semakin mengganas di bumi Palestin.

Tak dapat digambarkan oleh kata-kata tentang penyeksaan dan kesedihan yang terpaksa kanak-kanak Palestin ini terpaksa lalui setiap hari di tanah air mereka sendiri. Ya Allah, ke mana perginya nilai kemanusiaan yang kita junjung selama ini? Sesunnguhnya, laknat Allah ke atas kaum Yahudi dulu, kini dan selamanya. 



Dilaporkan sekurang2nya 2 pusat kemudahan Hamas menjadi sasaran
pengeboman  Israel selepas pembunuhan Jabari.



Jihad Masharawi menangisi sambil memangku jenazah anaknya Ahmad,
 11 bulan di Hospital Shifa selepas menjadi mangsa serangan
udara Zionis di rumah mereka di Gaza.



Jenazah Ranan Arafat,4 diusung di Bandar Gaza. Sekurang2nya 1000
orang cedera berdasarkan laporan doktor. 



Rakyat Palestin mengusung jenazah Jabari semasa pengebumiannya di 
Bandar Gaza. Dianggarkan 13 orang Palestin telah terbunuh
dalam pertempuran itu.


Ini adalah antara gambaran sebenar suasana di Palestin, yang hanya bisa kita lihat di berita-berita namun apa yang akak ingin tekankan di sini adalah adakah kita tergamak melihat gambar-gambar ini tanpa merasai kesengsaraan dan kepiluan yang mereka rasai? Apakah kita tidak langsung mampu melakukan apa-apa untuk membantu saudara-saudara kita di sana? Sebenarnya, kita boleh membantu mereka dengan memboikot produk Yahudi. Yer, ayat ini mungkin sudah terlalu basi untuk dihebahkan tetapi akak tidak mahu berputus asa mengajak dan menyedarkan korang sumer betapa besar kesannya terhadap saudara-saudara kita di sana. Dengan itu, kita boleh mulakan dengan memboikot produk makanan McDonalds yang kita sedia maklum merupakan antara produk yang menyumbang kepada kematian berpuluh ribu saudara kita di Palestin. Akak juga sudah lebih 2 tahun tidak menghadap McD dan yakin korang juga boleh buat yang sama.


McDonald akan memberi 200,000 egg muffin secara percuma
pada Isnin (19 November 2012)

Walaupun kita tidak mampu berjuang bersama mereka tetapi tunjukkanlah rasa prihatin dan kesedaran anda dengan memboikot produk Israel. Kita tak mati kalu tak dapat makan burger tu kan, tapi janganlah kita menjadi penyebab utama kematian saudara-saudara kita di sana. Hulurkan bantuan anda... 





No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.