Breaking

Thursday, December 06, 2012

Taman Bunga "Hitachi Seaside" Di Jepun


Haaaaaaa korang ingat barang letrik jer guna brand Hitachi?? Taman bunga dia pun dibaginya nama Hitachi tau dak.Tapi keunikan dan kecantikan yang terdapat di Taman Bunga "Hitachi Seaside"  ini sangatlah menggamit perasaan sehinga rasa nak terus terbang ke sana dan melihat sendiri keindahan yang telah Allah ciptakan untuk manusia. Subhanallah..Subhanallah..Subhanallah...

Sambil2 baca tu sudi2la klik iklan2 di atas (^_^)...mekasih~

Taman Hitachi Seaside atau dalam bahasa Jepun disebut 'Hitachi Kaihin' adalah sebuah taman bunga yang  dan salah satu destinasi perlancongan terkenal di Jepun.



Info Ringkas :

  • Taman seluas 153.2 hektar ini terletak di Hitachinaka, Ibaraki berkdekatan dengan Pantai Ajigura.
  • Taman ini terkenal dengan pelbagai jenis bunga yang mekar pada musim-musim tertentu. Koleksi bunga yang terkenal di taman ini adalah bunga Nemophilas Biru. Nemophilas Biru mempunyai ciri-ciri khas kelopak biru lutcahaya.
  • Ketika musim bunga, lebih dari 4.5juta Nemophilas Biru tumbuh mekar di seluruh taman. Tempoh di mana bunga ini  mekar sering disebut dengan istilah "Nemophilia Harmony"
  • Selain terkenal dengan bunga Nemophilas Biru, taman taman Hitachi Seaside juga memiliki koleksi bunga lain yang tidak kurang cantiknya. Daffodils dan Tulips antara yang hidup subur dan mekar pada musim bunga. Nemophilia dan mawar mekar pada musim panas serta Kochia dan Kosmos mekar ketika musim luruh.
  • Taman Hitachi Seaside sebelum ini mempunyai keluasan hanya 3.5hektar, yang kemudiannya diperluaskan sehingga 153.2hektar ketika ini. 
Jom kiter terjah gambarnya pula :












Sumber : www.billyinfo.blogspot.com



P/S: Teringin jugak nak gi Jepun, tapi takut dengan radiasi di sana. Takpela, biar saya duk diam2 di sini jer yek!~(^_^)



No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.