Breaking

Saturday, December 08, 2012

Wanita Menangis Di Mahkamah Kerana Disaman AES.





Seorang wanita yang disaman di bawah Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) menangis di mahkamah Kuala Lumpur semalam, tetapi pulang dengan tersenyum lebar selepas majistret menggugurkan pertuduhan terhadapnya kerana kesilapan teknikal.

Soon Chooi Mee diperintahkan ke mahkamah majistret pagi semalam atas tuduhan tidak berhenti di lampu isyarat di Jalan Klang Lama di ibunegara.

Soon, 53, yang mengalami masalah pendegaran, hilang alat bantuan pendengarannya dalam satu rompakan dua hari lalu dan dia hampir tidak dapat mendengar soalan dari majistret Noorasyikin Sahat.

Apabila jurubahasa membaca kertas pertuduhan yang menyatakan Soon tidak berhenti di lampu isyarat ketika lampu merah sekitar jam 12 tengah malam, Soon berkata mengikut saman yang diterimanya, waktunya ialah sekitar jam 12 tengahari.

Mahkamah kemudian menangguhkan kes itu untuk mendapatkan penjelasan mengenainya.

Bagaimanapun, mungkin kerana tekanan akibat rompakan pada malam Rabu, dan terpaksa pula hadir di mahkamah pada keesokannya, Soon kelihatan menangis.

Seorang peguam dan wartawan yang duduk berhampiran dengan Soon di mahkamah cuba menenangkannya. 

Tuduhan digugurkan

Apabila kes itu disambung semula kemudiannya, majistret Noorasyikin menggugurkan pertuduhan terhadap Soon kerana dua masa berlainan bagi tuduhan tersebut dalam saman dan kertas pertuduhan.

Soon kemudiannya berhenti menangis beredar dari mahkamah, sambil tersenyum.

Mahkamah Majistret Kuala Lumpur sesak semalam dengan lebih daripada 1,400 pemandu yang menerima saman AES yang diperintahkan hadir di mahkamah, menjadikannya bilangan terbesar yang hadir sejak beberapa hari yang lalu.

Bagaimanapun, daripada bilangan itu, hanya 58 orang, termasuk Soon, yang hadir untuk kes mereka didengar di mahkamah. Daripada jumlah itu, 13 mengaku tidak bersalah dan 44 mengaku bersalah.

Sumber : my.new.yahoo.com



No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.