ruangiklan
ruangiklan

Saturday, November 17, 2012

Let's Pray For Gaza

  1 comment    
categories: 


~Subhanallah Walhamdullillah Walailahaillallah Wallahuakbar~
Di pagi Jumaat yang penuh berkat dan hikmat ini
akak terpanggil untuk mengajak sahabat2 blogger akak bersama dengan akak
 berdoa kepada Allah s.w.t\untuk kekuatan diberikan kepada 
rakyat Palestin yang sedang tertindas di sana.
Dalam kiter berblogging ini, jangan lupa
tanggungjawab kiter sebagai umat Islam
untuk menyebarkan perkhabaran tentang saudara kiter
di sana.
Berdoalah selalu agar Allah melindungi orang2 Islam yang tertindas 
di mana sahaja mereka berada. Dan semoga tentera Zionis laknatullah menerima pembalasan
di atas perlakuan buruk mereka.

Should we ignore??
PLEASE DON'T...LET'S PRAY GAZA.







Ibu...

  No comments    
categories: 


Morning glory everyoneeeee!~
Amboiiii lambat gak korang bangun pagi ni yer
balas dendam la tu hehehehe
Pagi Sabtu di kampung memeang mendamaikan
yang didengari hanya suara ayam berkokok
dan bukan suara enjin kete semput di jalan raya
hikhikhik~

Walaubagaimanapun, kiter kene sentiasa bersyukur dengan kedamaian 
yang kiter tengah kecapi sekarang dan berdoa lah agar 
kedamaian ini turut dapat dirasai oleh saudara2 kiter di Palestin, Syria dan bumi2 bergolak yang lain.
Oklah. akak tak nak bercolteh panjang sangat pagi ni,
cuma nak berkongsi suatu cerita dengan korang...
sambil2 tu boleh kiter bermuhasabah diri jugak kan?(^_^)
Hope u guys enjoy!~



Bayi itu bertanya kepada Tuhan : “Para malaikat di sini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana? Saya begitu kecil dan lemah.”

Tuhan menjawab: “Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Dia akan menjaga dan mengasihimu dengan sepenuh hatinya.”


Bayi bertanya lagi: “Tetapi disini, didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa…Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia.”



Tuhan menjawab: “Malaikat mu nanti akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia di sana”



Bayi bertanya lagi: “Bagaimana mungkin saya dapat memahami orang-orang bercakap dengan saya sedangkan saya tidak memahami bahasa mereka?”



Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar. Dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara untuk berkata-kata.”



Bayi bertanya lagi: “Apakah yang boleh saya lakukan ketika saya ingin berbicara kepadaMu?”



Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa dan bermunajat kepadaKu.”



Bayi bertanya lagi:”Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya nanti?”



Tuhan menjawab: “Malaikatmu lah yang akan melindungimu, walaupun mungkin jiwa dan raga terpaksa dikorbankannya.’



Bayi bertanya lagi: “Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak lagi dapat melihatMu lagi.”



Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku dan akan mengajarkan bagaimana kamu nanti akan kembali juga kepadaKu, walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu.”
Pada saat itu, Syurga begitu tenang dan hening sehingga suara dari Bumi dapat jelas kedengaran.



Dan sang bayi bertanya perlahan : “Tuhan, jika saya terpaksa pergi sekarang ini, bolehkah Kamu khabarkan kepadaku nama malaikat yang Kamu maksudkan itu?”



Tuhan menjawab: “Kamu akan memanggil malaikatmu itu sebagai “IBU”.



Maka ingatlah, sentiasa kamu berkasih sayang dengannya dan menghargai setiap pengorbanan ibu mu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa. Dialah satu-satunya harta mu yang tiada galang gantinya, dunia mahupun akhirat.”



Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak mu yang sedang membesar. Sesungguh nya Syurga itu dibawah telapak kakimu.



Sucikanlah 4 perkara dengan 4 perkara :



1. Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan
2. Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu
3. Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Robb mu
4. Dosa-dosa mu yang lalu dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu..Allahurobbi~





Friday, November 16, 2012

Gegurls Ganazzzzzzz

  No comments    
categories: 


Memey ganazzzzz memey ganazzzzz
maner tak ganazzzzz
gegurl lain men anak patung barbie @ teddy bear
tapi 2 orang gegurls kesayangan akak ni
men ULTRAMAN?????
Fuh, ganazzzzzzz!~
~Wahahahahahahahaha~

Dari hari pertama beli sampai hari ini
ke hulu ke hilir diusung ultraman ni.
Mula2 tak pasti aper yang diaorg buat dengan ultraman tu
nampak macam men lawan2 kan kan kan?


Tapi disebalik rupa superhero ultraman yang ganazzzzz
ultraman juga 'ader taman dalam hati'
wahahahaha~



Hahahahahahhaha
Amacam? Korang suker tak?
Macam2 diaorg buat kat ultraman tu.
Jadi 'anak' la, jadi 'mak' la...
Wakakakakakaka!~
So, walaupun gegurls ni agak ganazzzz tapi 
gegurls tetap gegurls kan kan kan ~
Nasib ko la ultraman jadi  
bahan ujikaji My Pearls
~wehehehehehe~



"Kalau Mak Jadi Rais Yatim....."

  No comments    
categories: 

Hahahahahahahahahha~
Sebelum aper-aper akak ketawa berdekah2 dulu yek
sebab memey lawak betul akak biler dengar 
bonda akak cakap macam tu.
Alkisahnyer, masa tengok rancangan
'Vokal Bukan Sekadar Rupa' tadi
masa Faizal Tahir tengah bagi komen pada sorang peserta
terselah lah kepanjangan rambutnyer tu hehehe.
Dengan selambanyer, bonda cakap
"Aper la rambut serabai jer! Orang nak masuk tv rambut tu biarla kemas sikit"
"Ni kalu mak jadik Rais Yatim..mak potong rambut dia"
*Wahahahahahaha*
Haaaaaaaaaa...hamik ko Faizal Tahir kan dah kene marah ngan bondaku
Rambut panjang diserabaikan, kalu disikat kemas takpe la jugak.
Pada peminat2 tegar Faizal Tahir jangan marah yer heeeee :D.

Kalu korang masih ingat pada tahun 90-an dulu, Arwah Tan Sri Mohamed Rahmat
pernah memotong rambut rocker Awie Wing& Amy


Tu la, jangan memain ngan bondaku.
Kalu dia jadik menteri penerangan confirm takda lelaki berambut panjang masuk 
dalam tv tau.
Sebab bondaku mementingkan kekemasan dan kerapian heeeeee.
Tapi memey dialog bonda tak boleh blah la...terbahak2 akak ketawa~
Bonda...bonda...Sayang kamu ketat-ketat♥!~








Thursday, November 15, 2012

Berempat Lebih Baik

  No comments    
categories: 


Wahahahahahaha~
Memey geli hati raser kalu diingat balik
kejadian malam ini.
Sesungguhnya Allah itu sebaik2 perancang
dan rancanganNya memey terhebat!~

Ikut plan asal nak balik kampung sorang2 naik bas
siap beli tiket dah (Puisi Jiwa Lara: Tak Tahannnnnnn~)
alih2 ader orang tu tak tahan sunyi duk umah
langsung ikut kiter balik skali hehehehe~

sengih2 lagi heeeee:D

So, malam ni berdua la kami balik ke kampung
Tiket bas pun dah 'burn'
Terbaekkkkkkkkk~
Hilang penat, Hilang dahaga
Hilang lelah, Hilang air mata
Alhamdullilah...
We are one happy family again~


Heeeeee...I Heart You~


Wednesday, November 14, 2012

Resolusiku Hijrah

  1 comment    
categories: 


Afternoon everyoneeee!~
~Salam Maal Hijrah~
Wat per tu? Dah solat?
Baguussssssss~
Tiap kali tiba tahun baru 
mesti korang ader azam baru, resolusi baru kan!~
Kita bisa merencana dan Allah menentukan segalanya.

Sudah pasti azam dan hajat korang tuk tahun baru ini
nak yang baik2 dan indah2 bukan?
Oleh itu, mulakanlah tahun barumu dengan membaca doa awal tahun & akhir tahun ini.
Indah sungguh Islam ni kan? Lengkap segalanya...
Hinggakan nak sambut tahun baru pun kita digalakkan berdoa.
Doa itu adalah pengikat hubungan antara makhluk dan Penciptanya.
~Subhanallah~
So, jangan lupa baca doa ini wokeh!~(^_^)




Cara membaca doa akhir tahun ialah;
membacanya 3 kali selepas waktu asar sebelum masuk waktu maghrib

Cara membaca doa awal tahun ialah;
membacanya 3 kali selepas waktu maghrib akhir bulan Zulhijjah.


Barangsiapa yang membaca doa ini, syaitan berkata;

"Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya selama setahun."


Akhir kata, semoga Allah melindungi seluruh umat Islam di dunia ini, di Palestin, Syria dan negara-negara yang sedang dilanda mudarat. Sesungguhnya tiada penolong yang sebaik2 selain Allah a.w.t.




~Selamat Menyambut Awal Muharram untuk Sahabat2ku~

Tuesday, November 13, 2012

Puisi Jiwa Lara:Tak Tahannnnnnnn~

  No comments    
categories: 

Dah 9 hari....
Dan aku terus menghitung hari...
kala tibanya saat bertemu...
hati2 yang merindu..
Sangkaku hati ini kuat
Sangkaku jiwa ini tabah
Sangkaku semangat ini kental
Namun....
kerinduan menyeksa jiwa
penantian menambah lara.


Tak tahannnnn...!
Aku dah tak tahannnnn...!
Mana mungkin air mata ini dapat ditahan
Kalau yang dikasihi jauh dari pangkuan
Lalu tiket menjadi perjanjian
Perjalanan esok aku nantikan
Untuk bertemu permata-permata intan
Sekian lama ku tinggalkan.
Semoga Allah melindungiku di perjalanan....aminnn~


Mode: jiwa lara, jiwa kacau, jiwa pasrah, jiwa resah...huhu~

Otak Orang Bercinta Tidak Stabil

  No comments    
categories: 



LONDON 12 Nov. - Pernahkah anda terfikir mengapa orang yang sedang dilamun cinta boleh mengambil tindakan yang tidak waras dan sukar difahami, termasuklah berani untuk mengadakan hubungan sulit di luar perkahwinan.

Pakar neurologi cuba merungkai perkara itu dengan melakukan kajian ke atas apa yang berlaku pada otak ketika seseorang itu sedang dilamun cinta.

Mereka mengimbas apa yang berlaku di dalam otak, selain memetakan perubahan kimia pada bahagian otak yang aktif dan bahagian yang tidak aktif apabila seseorang mengalami perasaan itu. Hasil kajian mendapati bagaimana seseorang yang bercinta boleh menjadi gemuruh dan tidak stabilMereka mendapati korteks hadapan otak yang membuat pertimbangan, menjadi tidak aktif apabila seseorang itu bercinta.

 "Apabila anda melihat seseorang yang anda sukai, beberapa bahagian otak menjadi aktif. Namun, satu bahagian besar lagi menjadi tidak aktif iaitu otak yang membuat pertimbangan,'' kata Profesor Neuroaestetik, Kolej Universiti London, Semir Zeki

Beliau percaya otak bertindak sedemikian untuk melaksanakan 'tujuan biologikal lebih tinggi' iaitu untuk membolehkan proses 'pembiakan' berlaku. Imbasan otak juga menunjukkan ketika bercinta, bahagian otak yang mengawal ketakutan dan perasaan negatif tidak berfungsi dan ia menerangkan mengapa seseorang 'tetap gembira' dan tidak takut apa akan berlaku apabila dilamun percintaan. 

'Kegilaan' ini juga dikatakan menyebabkan orang yang bercinta sukar menerima nasihat daripada rakan-rakan untuk tidak meneruskan hubungan sulit di luar perkahwinan. - AGENSI


*Jangan sampai hilang pertimbangan, cinta yang ditagih body jadi gadaian.*

Monday, November 12, 2012

Friendly Reminder For Drivers Out There.

  No comments    
categories: 


To all respected drivers out there whose everyday 
willing to take high risks while driving to work,
PLEASE make sure your car honk works perfectly.
Today, i learnt that most of the drivers especially in KL and Selangor
they tend to be IRRESPONSIBLE while at the roundabouts.

 Do you know the RULES of safe following distances
and right-of-way in roundabouts?
Here, let me brief you guys~


  • First, what do we do when we see roundabout sign ahead?
-We SLOW DOWN to a speed reasonable and look at the vehicles that are passing through the same way and shall yield the right of way to a vehicle in the intersection.

  • Then, If the vehicle moves from the right what should we do?
-We SHOULD STOP to give way to vehicles on the right side to move first. But, i find this very the opposite when we are on the road. We tend to be so SELFISH and INCONSIDERATE!

*In addition to the above;

  • What do we do when we meet such SELFISH and RUDE drivers?
-Well, this is where your car honks really play its role. Press it as loud as you can to express you unsatisfaction for their unprofessional driving skills. *well, it works for me as i dont show f**k or yelling at people.*

Final words, please dont drive too close and always be safe on the road (^_^)


Tahniah Zulfahmi!

  No comments    
categories: 

Tahniah!Tahniah!Tahniah!
Buat kali kedua pelumba negara kita, Muhammad Zulfahmi Khairuddin
berjaya mengakhiri musim MotoGP Dunia 2012
dengan bergaya selepas menaiki podium sekali lagi 
pada Grand Prix Valencia, Sepanyol malam tadi.
Anak muda kelahiran Banting, Selangor itu menamatkan saingan di
 tempat ketiga dengan catatan masa 45 minit 06.005 saat, di belakang dua 
pelumba Red Bull KTM Ajo, Danny Kent dan Sandro Cortese.

Zulfahmi (kanan sekali) di Grand Prix 2012, Valencia Sepanyol.

Tapi akak juga nak ucapkan tahniah kepada beliau kerana selain
berjaya mencipta kejayaan dan nama di luar negara,
beliau masih tidak lupa pada ketaatannya pada agama Islam.
Ketika di podium selepas penerimaan hadiah , beliau
dilihat cepat2 turun dari podium dari mengelakkan 
terkena semburan arak.
Tahniah Zulfahmi! Semoga anda sentiasa istiqomah!~


Zulfahmi lari dari upacara sembur menyembur



Buat Baik Dibalas....??

  No comments    
categories: 

Morning glory everyoneeeee!~
Sumer ceria2 ker arini? Ader yang dah start cuti, ader yang start nak kawen heeee
Ader yang dah bercuti di kampung masing2,
Ader juga yang dah start nak pegi holiday kan kan kan?
Goooooooooood!~
So, harini akak drive ke opis dengan sungguh tenang dan CEPAT!~
alhamdulillah(^_^)

So, akak nak story mory skit pasai BUAT BAIKKKKKKK~
"Perlu ke kiter berbuat baik?" "Perluuuuuuuu" *Akak jawab bg pihak korang la heeeee*
Sepertimana firman Allah dalam Surah al-Qasas yang bermaksud;

"Berbuat baiklah (kepada hamba Allah) seperti mana Allah telah berbuat baik kepadamu
(dengan pemberian nikmatNya yang melimpah-limpah)
(Surah al-Qasas: ayat 77)


Maka, adalah disarankan kita berbuat baik/ihsan terhadap sesama manusia, haiwan dan alam sekitar. Namun begitu, perlu diingat bahawa konsep berbuat baik/ihsan ini bukan untuk digunakan secara membuta tuli sehingga 'memakan' diri sendiri dan keluarga. Pepatah lama Melayu ader mengatakan 'Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali.'

Gambar: Harian Metro


Terutama bab melibatkan harta benda dan wang ringgit. Bukan la tak boleh langsung kiter menghulurkan bantuan kepada rakan2 yang memerlukan, tapi jangan sampai kiter pulak yang berhutang semata2 untuk membahagiakan orang lain...RM2 juta pulak tu dek nonnnnnnnnn! Dan akhirnya, 'Nasi sudah menjadi bubur.'

So, hendaklah kiter sentiasa berwaspada  sebelum menghulurkan pertolongan secara membuta tuli. Tentu kiter tak mahu jadi seperti 'Isi lemak dapat ke orang, tulang bulu pulang ke kita*(fuhhhh! terasa macam Karam Singh Walia wehehehee)*

Lelaki Tertelan Sudu!







TAIPING: Pelik tapi benar! Itulah yang berlaku apabila seorang lelaki secara tidak sengaja tertelan sudu besi yang digunakannya ketika memakan nasi. Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari Isnin lalu, mangsa seorang penjaja, Teoh Ah Lek, 57, terpaksa dikejarkan ke Hospital Taiping (HT) untuk rawatan kecemasan bagi mengeluarkan sudu yang ditelannya itu.



STABIL...
Ah Lek diziarahi Yew selepas pembedahan
 mengeluarkan sudu (gambar kecil) dari dalam perutnya.

Mangsa yang ditemui di wad HT semalam berkata, dia tertelan sudu ketika cuba menggunakan alat itu untuk menggaru kerongkongnya yang terasa gatal.


Menurutnya, dia yang menjolok sudu sepanjang 15 sentimeter itu ke dalam kerongkong bagaimanapun secara tidak sengaja terlepas pegangan sebelum sudu itu tertelan serta masuk ke dalam perutnya.

“Saya jadi panik dan terkejut kerana sudu itu terus meluncur masuk ke dalam kerongkong. Saya kemudian segera mendapatkan rawatan di Hospital Taiping."


Sumber : Harian Metro 12/11/2012

P/S: Seriauuuuuu...!~

Sunday, November 11, 2012

Aku & Hujan

  No comments    
categories: 


Biler hujan, dia bergendang,
Biler hujan, dia berdendang,
Mulut mengumat, tekak meregang,
Tadi yang kosong, kini dah takda ruang.
~weeeeeeee (^_^)~

Yup,saper yang tak suker ngunyah ye dak?
Tambah biler hujan renyai kat luar tu perut muler la
 bergurindam heeeee:D.
"Tolong kami..bantu kami...tolong penuhkan tong ini"
kihkihkihkih~*dasat perut aku ni!*~
 Waktu2 gini sedap kalu ader jajan depan mata.
Akak ni walaupun tak berapa nak montel
tapi bab2 ngunyah ni memey akak terer.
Kat opis ngunyah, tambah plak duk bawah air-cond,
lagi laju masuk dalam perut wahahahaha~


kentang, mayonis & sos cili...terbaekkkkk~


So, sambil2 blogwalking dan mengindahkan blogku
yang masih lagi comot di sana sini, memey 
sedapla kalu dapat ngunyah heeeee:D
Korang ngunyah aper?Selamat ngunyah sumer!~




Putus Kasih

  2 comments    
categories: 






Kucing jantan : Kita putus !

Kucing betina : Kenapa?
Kucing jantan : awak tipu saya. awak bukan perempuan.
Kucing betina : Apa maksud awak?
Kucing jantan : Perempuan mana ada misai?
Kucing betina : !@#$%^&$%$^%&%




Wehehehehehehehehehehehe~

Asbo Oscar Mengganas Dikenakan Tahanan Rumah.

  No comments    
categories: 

Aper kes plak kali ni yer?
Saper Asbo Oscar ni?
Moh kiter bacer heeeee :D
v
v
v
v
v
v


Buckinghamshire: Beliau menerima ancaman bunuh, paparazzi diletakkan di luar rumahnya dan mendorong penduduk tempatan ketakutan di kampung Buckinghamshire sehingga terpaksa membawa pistol air ketika berjalan di luar rumah. Tetapi, Oscar seekor kucing lebih menyedari akan 'gangguan' yang disebabkan olehnya.Oscar yang turut digelar 'Asbo cat', bermaksud kucing yang mengalami masalah anti-sosial, didakwa mengganggu ketenteraman kawasan tersebut dengan menyerang anjing, kucing dan juga penduduk.

Oscar bersama pemiliknya,
Caroline Hughes.

Seorang daripada mangsanya, Leftenan Kolonel (B) Tom Ridgway, 77, terpaksa menghabiskan masa selama enam hari di hospital selepas kucing itu menggigit lengan kanannya sehingga terkena pada bahagian tulang. Oleh sebab itu juga, jiran-jiran tidak mengendahkan atau menawarkan diri untuk membantu mencari kucing tersebut apabila Oscar hilang pada 17 Oktober lalu. Pemiliknya, Caroline Hughes berkata, haiwannya itu bukan seekor kucing yang ganas, malah disayangi dan pernah muncul dalam iklan Ikea pada 2010. "Dia tidak pernah menyerang kanak-kanak dan anjing. Dia hanya menyerang jiran saya kerana lelaki itu cuba menakutkannya ketika cuba untuk memegangnya," kata Hughes yang merancang untuk berpindah dari kawasan itu. Wanita itu berkata, dia juga bersyukur apabila Oscar ditemui di sebuah rumah di Northampton, kira-kira 40 kilometer dari sini.
Bagi penduduk Wingrave, mereka amat bersyukur dengan kehilangannya kerana menganggap kucing berusia lima tahun itu sangat ganas dan agresif.

Source: www.dailymail.co.uk.

*Allahurobbi, cumilssssssss benor asbo ni!*

Too Fat To Die.

  No comments    
categories: 

Ronald Post


Nak tahu bagaimana? Haaaa....doktor kepada banduan (dalam gambar) telah mengesahkan bahawa Ronald Post, 53 yang mempunyai berat 480 pounds (270kg) terlalu gemuk untuk dikenakan hukuman mati dan mesti ditangguhkan ke Januari, 16 2013. Ini adalah kerana dia tidak mempunyai vena pada lengan,tangan atau kaki untuk disuntik disebabkan terlalu gemuk. Dia ditangkap atas kesalahan membunuh seorang kerani hotel, Helen Vantz di Hotel Slumber Inn, Elyria.

Post, 53 mahukan mahkamah membatalkan hukuman itu atas alasan berat badannya akan menyebabkan dia mengalami kesakitan yang amat sangit ketika menjalani proses berkenaan. Post juga mempunyai parut pada lengan kiri dan kanannya akibat cubaan membunuh diri. Parut berkenaan menyebabkan dia tidak boleh disuntik.


Sementara itu, waris mangsanya yang mendesak pihak berkuasa meneruskan hukuman itu, menyifatkan alasan Post sebagai jenaka.


Source: www.trutv.com

P/S: Such a joke!~


Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.