ruangiklan
ruangiklan

Saturday, December 15, 2012

Korek Telinga Untuk Rezeki Yang Halal

  No comments    
categories: 
Sesungguhnya, manusia dituntut untuk mencari rezeki yang halal agar sentiasa mendapat berkat dan ibadah kiter juga diterima Allah, kan? Begitu juga dengan profesyen seperti menangkut sampah, mencuci kereta dan sebgainya, walaupun ada lagi antara kiter yang memandang rendah terhadap orang yang bekerja dalam bidang ni, tapi kehadiran mereka tetap signifikan dalam kehidupan kiter seharian, tul dak?

Tapi, ader satu lagi profesyen yang jarang sekali kiter dengar @ lihat dalam masyarakat kiter. Dalam bandar besar macam KL ni, memang belum jumper lagi la. Tapi, kalu pencuri besi tu ramai la...!~ Yer, memang korang rasa geli aiihhhh korek telinga orang, but...hey, as long as ia kerja yang halal nothing else matter right? Menarik sungguh cerita ni..jom terjah!~(^_^)

Sadanand,35, tekun membersihkan
telinga salah seorang pelanggannya-MO

Sambil menahan kegelian dalam kesakitan, lelaki ini membenarkan telinga dikorek dan dibersihkan oleh seorang tukang korek telinga di India, dengan menggunakan jarum besi dan kapas.

Muhammad Abbas, 38, yang hanya berbekalkan jarum besi, penyepit dan gulungan kapas tidak segan dan malu untuk menjadi tukang korek telinga, demi mencari rezeki yang halal.

"Saya telah diajar oleh bapa saya yang mewarisi kepandaian ini dari datuknya. Keluarga kami telah membersihkan telinga sejak zaman Mogul.

"Saya membersihkan lebih 20-30 pasang telinga sehari, tetapi kebanyakan mereka adalah pelanggan lama. Saya jarang mendapatkan golongan muda untuk membersihkan telinga mereka. Mereka lebih suka menggunakan pengorek kapas," katanya lagi.


Menjadi tukang korek telinga sudah menjadi tradisi
warisan keluarga Muhammad Abbas.
Disebalik kebimbangan terhadap tahap kebersihan peralatan yang digunakan beliau, kebanyakan pelanggannya tidak bimbang tentang kemungkinan terkena jangkitan atau kecederaan ketika melakukan 'pembersihan' tersebut.

Muhammad Aslam Qureshi, pelanggan yang telah mendapatkan khidmat membersihkan telinga dari Abbas selama 17 tahun berkata, " Saya sentiasa mendapatkan khidmatnya. ia sungguh menenangkan dan hebat. Saya tidak pernah mempunyai sebarang masalah dengan telinga saya."

Seorang lagi pembersih telinga, Sadanand, 35, yang berkhidmat untuk pelanggan kelas atas di Connaught Place, New Delhi mendakwa, perniagaannya mula merosot sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

"Apabila saya bermula kira-kira 20 tahun yang lalu, saya mampu membersihkan sehingga 50 pasang telinga dalam sehari. tetapi, kini saya sudah dikira bernasi baik jika saya dapat meyakinkan walaupun hanya 20 orang untuk mendapatkan telinga mereka untuk dibersihkan," katanya lagi.-MO


P/S: Kadang2 ader gak incik somi tolong bersihkan telinga akak ni...salah satu cara untuk roman-romantik laaaa~wakakakaka


Pencuri Stokin Terlepas Di Chiba!

  No comments    
categories: 

Wahahaha..hahaha...hahaha hok ni memey lawak la hari Sabtu ni. Macam2 pe'el sungguh la manusia ni hehehe. Terbaru, ader plak pencuri stokin dikesan di Chiba, Jepun! Stokin pun ader orang hati ker nak curik???I dun understand this man...really clueless! Biasa dengar pencuri suar dalam & baju dalam, tapi yang ni memey la pelik bin ajaib hehehe~

CHIBA - Seorang pelajar perempuan sekolah tinggi diserang oleh pencuri stokin apabila dia ditolak ke tanah  ketika sedang berjalan sebelum pencuri itu mencabut stokin yang dipakai di kaki kirinya sebelum melarikan diri di Ichihara, Chiba, kata polis.

Menurut laporan polis, pelajar berusia 16 tahun itu sedang berjalan pulang ke rumah dari sekolahnya pada kira-kira jam 5.30 pm pada hari Khamis, di mana insiden itu berlaku, lapor TV Asahi. Pelajar itu mengatakan bahawa tiba-tiba penyerang itu menarik kakinya, menolak dia jatuh ke tanah dan mencabut stokin dari  kakinya. Walaubagaimanapun, polis berkata pelajar itu tidak mengalami kecedaraan dalam serangan tersebut.

Penyerang tersebut berjaya meloloskan diri selepas kejadian itu. Dia digambarkan berusia dalam 30-an, 160cm tinggi dan memakai jaket berwarna hitam.

Polis berkata, mereka percaya insiden ini mungkin ada kaitan dengan tiga kejadian serang yang sama yang telah dilaporkan sejak September lepas, di mana pelajar perempuan sekolah tinggi juga diserang ketika dalam perjalanan pulang ke rumah.-japantoday.com

Hahahahahaa, tengok tu! Haddowwwww..tak tahulah nak dibuat aper dengan stokin tu yer. Ni gelak tak habis lagi ni hehehe.

RM15,000 Untuk 'Mahkota' Bieber!~

  1 comment    
categories: 

Mak aiiii!~ Aper nak jadik dunia ni yer. Yang bukan2 jer manusia ni suker buat. Nak ketawa tak sampai hati pulak..korang ketawa yer?? Kalu korang punyer kene potong nak ketawa lagi tak?? Korang tak kene ugut macam si Bieber ni lagi takpela....sekadar berani buat sumpah olok2 dalam fb jer la!~

Akak bukan defend si Bieber ni yer,*nak ketawa dengar lagi Baby dia tu, dunno why*. Tapi, ugutan sebegini dah macam trend plak. Dan orang sekeliling pandang macam lawak plak. Padahal, kalu diri sendiri kena tak ker haru hidup dibuatnyer.


Artikel  dari HM


P/S: Susah jadi popular ni yer, ada yang memuji ader yang berdengki~



Lagi Ibu Menderita!~

  No comments    
categories: ,

Entahlah...kali ni jari akak kaku. Seolah2 'mati' terus urat2 jari ni nak menaip laju2. Takleh tahan sebak biler melihat gambar ibu tua yang uzur dan tidak berdaya ini. Entahlah...akak tak mengerti...banyak yang akak tak mengerti. Nak tegur lebih2 pun tak guna...nak marah lebih2 pun tetap benda ini akan berulang juga. 

I just pray and hope that i'm not going to end up like this when i'm old. It hurts more in the inside when no one loves and cares about you anymore...(T_T)

Artikel HM

TERJAH SINI kalu nak baca penuh.

Kerana Bergaduh Julia Perez Dipenjarakan 3 Bulan.

  2 comments    
categories: 

Morning glory everyoneee!~Mendung je kan pagi ni? Macam semalam jugak. Tak tahu lagi nak buat breakfast aper kat anak2,diaorg tengah lena lagi ni..so, bolehlah akak update blog kesayangan akak ni jap hehehe. Kerana mulut badan binasa, keceluparan Jupe mengkritik mutu drama Melayu di negara ini mengundang padah apabila dia dikecam hebat oleh persatuan Seniman, di mana dia didapati membuat penggambaran di sini tanpa permit!

Tu laaaa, ingat orang Malaysia pandang sangat ker kat Jupe ni? Ya Allah, lepas satu...satu kontolbesi dia buat. Jom kiter terjah...guaner dia kene penjara ni!~

Julie Perez...ketika baru balik dari  mengerjakan umrah
JAKARTA: Keputusan Mahkamah Agung di sini pada Jumaat menetapkan aktres seksi Julia Perz (Jupe) dikenakan hukuman penjaran selama tiga bulan dalam waktu terdekat susulan pergaduhannya dengan aktres Dewi Perssik pada November 2010.

"Keputusan perbicaraan menetapkan hukuman penjara tiga bulan, Hakim juga memerintahkan tertuduh (Jupe) segera dipenjarakan," ujar seorang sumber di mahkamah ketika dihubungi Kapanlagi di sini, Jumaat.-mstar


P/S: Taknak tengok filem Sumpah Malam Pertama.


Nak baca lebih-lebih? MAI SINI


Friday, December 14, 2012

Pembakar Roti Lutsinar (Transparent Toaster)

  2 comments    
categories: 
Apa habaq everyoneeee!~ hang pa suka makan roti bakaq tak? Bayangkan roti bakaq yang garing di luar tapi lembut di dalam, disapu mentega dan butter jelly yang manis melekat...perrghhh! Memey terbaekkkk untuk permulaan sarapan pagi yang berkhasiat!~

Kini, tekonologi pembakar roti telah melangkah maju setapak lagi dengan terciptanya pembakar roti lutsinar @ dalam bahasa omputihnya, 'Transparent Toaster'.



Menarik kan?? Ala2 futuristik gitu. Transparent Toaster ini diperbuat daripada kaca khas yang boleh menghasilkan/menyalurkan haba untuk membakar kepingan roti. Lebih menarik lagi, korang boleh mengawal 'kadar' pembakaran roti berdasarkan perubahan warna pada kepingan roti tersebut. Tapi dik nonnn, pembakar roti unik ini masih dalam peringkat prototaip dan percubaan serta penambahbaikan. So, lambat lagi nak jumpa toaster ni di kedai letrik hehehe~




Info:billyinfo.blogspot.com

Utusan Kalah Saman Lagi...Macam Biasa.

  2 comments    
categories: 
FOTO yahoo.com

Mahkamah Tinggi hari ini telah memberikan RM50,000 kepada peguam Karpal Singh  sebagai ganti rugi selepas mendapati Utusan Malaysia bertanggungjawab untuk fitnah berhubung artikel pada tahun 2008, di mana ia memetik pengerusi DAP itu sebagai menolak Islam.

Hakim Mahkamah Tinggi, Nik Hasmat Nik Mohamad, apabila membacakan penghakimannya pagi ini, walaupun akhbar berbahasa melayu itu telah mengeluarkan kenyataan mohon maaf dan menarik balik laporannya dalam tempoh 24 jam, artikel tersebut telah menjadikan Karpal sebagai subjek utama dengan tujuan untuk menghina dan mencemuh.

Beliau turut menambah bahawa pada tarikh penerbitan artikel tersebut, 25 Ogos 2008- satu hari sebelum pilihanraya di Permatang Pauh- dan hakikat bahawa ia diterbitkan di dalam media arus perdana adalah dengan "niat tidak baik."

"Merujuk kepada fakta bahawa plaintif adalah pemimpin dalam parti gabungan  Pakatan Rakyat (PR), dan pada masa penerbitan artikel, ia mungkin ditafsirkan bahawa ia (artikel tersebut) telah menjejaskan peluang untuk menang dalam pilihanraya tersebut.", kata hakim.

Karpal telah memfailkan saman fitnah RM10 juta terhadap Utusan Malaysia milik UMNO pada tahun 2008, mendakwa kenyataanya telah disalah ertikan dalam sebuah artikel yang ditulis oleh editor berita, Zulkifli Jalil.

Artikel itu, "DAP Diingat Jangan Bakar Perasaan Melayu", adalah berdasarkan ucapan Karpal dalam Kongres Kebangsaan DAP yang ke-15 pada tahun itu, di mana Zulkifli kononnya menulis bahawa ahli politik  itu telah menolak Islam sebagai agama rasmi negara.-yahoo.com



Kesian Abah & Mak....

  No comments    
categories: 



Seperti hari-hari biasa, balik dari kerja, diri ini duduk sebentar di sofa empuk untuk merehatkan jasad yang penat. Selepas mandi dan solat asar, kemudian incik somi ajak keluar sebentar bersama anak2. Selesai membeli, kami pulang ke rumah dan aku melabuhkan punggungku di sofa itu kembali.

Sambil menonton drama di tv, incik somi pun berkata, "Tak nak telefon mak ker?".
Aku pun menjawab, "Ok..", sambil menunjukkan isyarat mahu meminjam telefonnya.
Ringgg..ringggg...ringggg

Mak: "Hello..."
Aku: "Assalamualaikum mak...wat per tu?"
Mak: "Waalaikumussalam...ni ha, mak baru masuk umah ni. Tadi kat reban ayam..peluh2 ni"
Aku: "Oohhhh, naper peluh2?"
Mak: "Arini panas nim, tak macam semalam ujan lebat. Tapi, kering jugakla baju arini. Kau kat maner tu?"
Aku: "Anim kat umah ni mak, tadi kuar jap bawak anak2 makan KFC."
Mak: "Ohhh..abang kau ader telefon nim..?"
Aku: "Takde pun mak...dia tak telefon mak ker?"
Mak: "Takde punnnnnn....*macam tone merajuk* "Abah kau tanyer gak, dak Emi tak tepon ke Ton? Dah luper kat kiter ker?"

Gulpppppp! Sedih melampau masa ni...hiba, sebak. marah sumer ader dalam hati ni. Kesian mak & abah...

Aku: "Bukan ker dia cakap nak balik kampung?"
Mak: " takde punnn..senyap jer. Mak cakap kat abah kau, biarlahh Langggg...dia dah lupakan kiter" *Ya Allah, berderau jantung ni..mak, janganlah cakap macam tu*
Aku: " Takla mak..akak ader cakap ari tu abang nak balik kampung ujung bulan ni."
Mak: "Oh ye ker...hmmm ok la. Alaaa, abah kau tanya tu...aperpun....anak kan...mestilah dia tanya."
Aku: "Hmmm...nanti dia balik la tu." *cuba memujuk mak*
Mak: "Kau balik esok (Jumaat) ker?"
Aku: "Anim balik Ahad mak...ader Family Day plak lagi ni."
Mak: "Oh ye la..."

Selesai borak, bertanyakan khabar kesihatan mak dan abah, aku meminta diri untuk mengakhiri perbualan itu. Hati ini mula berasa kasihan...kasihan mak dan abah. Rupa-rupanya rindu seorang ayah terhadap anaknya tak pernah pudar walaupun masing2 dah berkeluarga. Abah memang tak pernah menunjukkan rasa kasih sayangnya secara terang-terangan, tapi aku tahu dia sayangkan anak2nya. Rindunya dia sampai tertanya2 kenapa anak tak telefon kat dia. Ni yang buat aku nak mengamuk kat abang aku ni!

Wahai anak2 yang masih mempunyai ibu dan ayah di luar sana, telefon2 la selalu ibu & ayah korang. Tambah2 yang duduk jauh tu, dalam seminggu tu telefon la walau sekali. Diaorg bukan nak duit korang sangat, just nak dengar suara anak2 jer. Nak tahu sihat ke dak, nak dengar suara cucu2. Janganlah buat diaorg tertanya2 kenapa kiter sebagai anak2 jarang nak telefon tanya khabar diaorg.

Ya Allah, peliharalah ibubapaku dengan penuh kasih sayang. Peliharalah jiwa dan hatinya agar tidak terluka..aminn~

 P/S: Tak sabar nak balik kampung minggu ni...tunggu ye abah, mak...anim balik nanti. (T_T)


Benci Islam Tapi Akhirnya Peluk Islam.

  1 comment    
categories: 

Afternoon everyonee!~ Tengah brunch ker? Akak baru pas makan laksa, tak selera plak nak makan nasik arini hehehe.  Di petang Jumaat ni, akak nak kongsi suatu kisah seorang hamba Allah yang telah diberikan hidayah kepadanya tatkala dia mempunyai niat untuk menentang Islam. Sungguh bertuah dia ni kan, hanya insan2 terpilih saja yang dapat merasai kemanisan Islam itu sendiri.

Walaupun, akak dah tulis dalam entri sebelum ni yang akak sepatutnya tulis tentang my personal life, tapi rasanya tak salah jika kisah yang menarik ini akak kongsikan bersama korang kan. Macam akak cakap tadi, setiap perkara yang berlaku ader kaitannya dengan kehidupan kiter. Ia membuatkan akak rasa bersyukur kerana masih dapat menikmati hidup ini dalam keadaan Allah belum menarik nikmat Islam dari hidup akak.

Ya Allah, tentunya kiter tak mahu Allah menarik nikmat Islam dari kiter kan? Sedangkan orang2 kafir sendiri megakui kebenaran yang dibawa Islam, tinggal lagi mereka terlalu egoistik untuk tunduk kepada Pencipta sekelian alam. Namun, masih terdapat ramai hamba Allah yang mula menyedari kebenaran ini. Jom kiter terjah!~


Lelaki ini, Ibrahim Killington merupakan seorang mualaf yang asalnya berbangsa Inggeris. Berpunca dari keinginan untuk mengkaji paganisme, malah berniat untuk bergabung dalam tentera untuk melawan islam, namun akhirnya menemui cahaya Islam. 

My name is Ibrahim Killington. Sebelum saya menuju Islam, hidup saya benar-benar tertumpu pada minuman   (mabuk-mabukan), ubatan (ganja, dadah, ecstacy) dan bersenang-senang semata.

Seluruh tujuan hidup saya hanya untuk bergembira, ketawa dan tidak ada yang dilakukan lagi melainkan bergembira, mungkin sampai mati, dan berkumpul dengan orang-orang yang mempunyai kebiasaan yang sama, dan tentunya itu tidak membuat diri menjadi semakin lebih baik.

Pengalaman pertama saya mengenai islam adalah pada saat terjadi serangan 9/11 (Lihat juga video kami pada bahagian video, salah satu video terbaik-memberikan bukti, "Konspirasi Tragedi WTC san bukti dilakukan "orang dalam" sendiri).

Saya ingat, saya masih sangat muda pada waktu itu, saya tidak sepenuhnya menyedari apa sebenarnya yang sedang berlaku. Bahkan, saya berlari kepada teman-teman saya setelah melihat laporan berita itu, dan saya mengatakan kepada mereka baha "pelancong" telah menyatakan perang terhadap Amerika..kerana saya belum pernah mendengar istilah "pengganas" sebelum kejadian itu.

Mencari Islam 

Seterusnya, saya mula mendengar lebih banyak tentang Islam, kali terakhir saya memohon memasuki tentera, saya datang ke stesen radio, pada waktu itu saya mendengar radio yang mendedahkan tentang teori konspirasi, dan seumpamanya. Stesen radio itu membicarakan tentang suatu perang melawan keganasan dan tentang kehidupan Nabi Muhammad (sallallahu alaihi wa sallam).

Ini sangat tidak masuk akal bagi saya, bagaimana orang-orang itu "percaya" dan "mengikuti" Nabi ini, setelah semua macam saya dengar perihal hal-hal jahat yang "mereka katakan" tentang dia. Jadi, saya mula mempersoalkan apa yang diyakini Muslim pada waktu itu, dan 'ketika itu pun' saya sedang tertarik untuk mengetahui hal-hal keagamaan.

Pada saat saya sedang mencari Norse Mythology, (kepercayaan terhadap mitos, legenda dan kekuatan supranatural), and Paganism (penyembahan terhadap berhala), Salah satu teman saya mengatakan kepada saya sebelum saya memutuskan mengkaji paganisme ada baiknya saya melihat-lihat ajaran spiritual yang lain.

Oleh sebab itu, saya terfikir untuk mencari maklumat tentang Islam di Internet. Saya fikir salah satu muslim pertama yang saya lihat di Internet adalah Baba Ali (muallaf, pembuat filem-filem keIslaman yang ditayangkan dalam "Islam channel" Inggeris).

Beliau mematahkan stereotaip tentang Islam bagi saya. Saya terkejut bahawa orang ini lucu (tidak berdarah dingin) dan pembawaannya tenang. Dia tidak seperti apa yang "mereka" tuduhkan perihal Muslim dari apa yang pernah saya dengar.

Bagi memenuhi kehausan saya akan Islam, saya membuat keputusan untuk meminjam Al-Quran dari tempat saya kuliah (kampus). Ketika saya memegangnya, saya fikir ini adalah "Buku Pegangan pengganas," dalam genggaman saya, dan saya khuatir bahawa agen MI5 (Agen rahsia Britain) akan datang untuk menahan saya. Saya memutuskan untuk cepat-cepat keluar dari perpustakaan dan membawa pulang Al-Quran yang saya pinjam.

Tetapi.... begitu mulai saya membaca Al-Quran (terjemahan), ".. it hit me immediately", itu menghentam saya, .. dan saya tidak dapat menghentikan untuk tidak membacanya. Ia benar-benar menusuk jauh ke dalam hati saya. Saat saya membaca surat-surat yang ada di Al Quran, Saya tak sengaja membaca tentang orang-orang di dalam neraka yang keadaannya meminum air mendidih sehingga membakar tekak mereka. Membaca hal ini, hati saya bergetar, seakan-akan saya boleh merasakan tekak saya terbakar, dan saya boleh merasakan bagaimana sebenarnya hal ini, sehingga saya memutuskan saya perlu berubah.

Dalam usaha untuk berubah, hal pertama yang saya lakukan adalah saya pergi ke masjid. Saya menghabiskan sepanjang hari di sana dengan membaca. Bahkan ibu saya menelefon di malam hari dan bertanya di mana saya berada sepanjang hari. Saya katakan "Saya sedang berada di masjid! ..."

Dengan perasaan sangat terkejut Ibu saya mengatakan, "Tidak, kamu tidak boleh berada di Masjid, kamu seorang Kristian! Kristian tidak pergi ke masjid."

Ibu saya sangat terkejut dan sangat yakin bahawa saya akan menyusuri jalan yang buruk.

Itu reaksi ibu saya yang wajar, (mengingat dahsyatnya media massa dalam melakukan stereotaip negatif tentang islam "war on terror"). namun setelah beberapa waktu, dia mula dapat menerimanya. Dia banyak menangis. Saya tidak terlalu yakin mengapa dia menangis, saya fikir dia merasa saya menolak semua yang diajarinya kepada saya selama ini.

Banyak orang mengatakan bahawa ketika mereka mencari Islam, seolah-olah mereka sudah pulang ke rumah asalnya. Dan itulah perasaan yang saya dapatkan. Saya pada masa lalu bukanlah saya yang sesungguhnya, saat itu bukanlah diri saya yang sebenarnya. Dan inilah sekarang diri saya sebenarnya! Saya menjadi diri yang lebih baik setelah saya masuk agama Islam.

Dan saranan saya bagi orang lain (non muslim) yang berfikir / meragukan Islam, janganlah mencari sumber hanya di internet untuk mengetahuinya, tapi datanglah ke masjid dan berbicara dengan orang yang mempunyai pengetahuan tentang hal itu. ini kerana terdapat banyak propaganda dan fitnah-fitnah dari laman-laman web anti Islam yang tidak benar. Dan jika anda tidak tahu apa-apa tentang Islam (anda akan keliru). Anda akan kesulitan untuk menilai mana yang benar dan mana yang dusta. Jadi jauh lebih baik untuk bercakap dengan seseorang yang paham dan berilmu.

Dan jangan takut dengan apa yang akan difikirkan keluarga anda. Banyak orang bahkan saya sendiri pada mulanya bimbang tentang apa yang akan orang tua saya fikirkan, namun setelah menganut Islam, akhirnya saya berharap yang terbaik bagi kedua-dua orang tua, bahawa mereka akan mengikuti jejak saya untuk segera memeluk Islam. 


Sumber: www.onislam.net

Bahasa Melayu Rosak Kerana Orang Melayu

  No comments    
categories: 
Morning again everyoneee!~hehehe. Tadi masa akak dok racing kat Federal pagi ni, sambil dengar kat ERA.fm terdengar pulak tentang masalah penggunaan bahasa yang serius di kalangan pelajar sekolah dan ipt yang semakin membimbangkan. 

Mungkin ramai yang tahu tentang wujudnya masalah ni kan, tapi menganggap ia remeh dan kecil. Akak sendiri pun tidak pasti bila sebenarnya fenomena bahasa sms ini wujud. Tapi, setahu akak di FB memang ramai sahabat2 yang menggunakan bahasa sms ni.

Artikel dari BH

Tak dinafikan trend budak2 sekarang suka benda yang ringkas2 dan cepat. Semua benda nak tulis cepat, ringkas dan trendy. Kadang2 akak pun tak faham apekejadahnya yang dia cuba nak bagitau. Tergagap2 mulut akak nak baca ayat dia satu2...

contoh:
1. " itter windu ar kat kow"
2. " suker ngat lettew"

Dah lama akak tak jadi segagap ini wahahaha~ susah giler nak baca ayat di atas 1st time dulu, macam baru nak kenal huruf je! Akak once pernah berkata2, "Mala'un mana la yang ajar bahasa ni" wahahaha~ Serius, memang bahasa gini tak boleh dibawa masuk dalam mana2 majlis!(^_^)


Dah lama2 tu baru akak perasan yang bahasa sms ni dah jadi trend di kalangan anak-anak muda sekarang, dan kini dah tak terbendung lagi dah. Sampai nak jawab exam pun digunanya! Mana boleh gitu dik, penat cikgu BM kiter dulu ajar cara eja dan sebutan BM yang betul. Alih-alih korang plak yang 'merosakkan' bahasa yang digunakan lebih 76 juta orang seluruh dunia!

Maka, sebagai orang yang menggunakan sepenuhnya Bahasa Melayu dalam kehidupan seharian perlulah kiter memelihara kemurniaan bahasa kiter sendiri. Supaya, lebih ramai lagi orang luar tertarik nak belajar bahasa kiter ni.


P/S: Bak kata arwah P.Ramlee pada Sudin dalam Seniman Bujang Lapok, "Bahasa melambangkan bangsa tau!" Dah, kalu bahasa pun rosak, bangsa kiter pun orang senang nak pijak2, kan?

Wangian Jenama Roket Palestin

  No comments    
categories: 

Morning everyoneee!~ tersenyum pagi ni kerana bau 'wangi' yang datang jauh dari Gaza. Di sebalik kekalutan perang yang berlaku di tanah air saudara kiter di Gaza, rakyatnya tidak pernah berputus harap untuk mencari rezeki yang halal.

Terbaru, minyak wangi sitrus yang diberi nama M75, sempena nama roket yang digunakan oleh para pejuang Palestin dalam peperangan dengan tentera Zionis bulan lalu. Walaupun harga minyak wangi ini agak mahal iaitu 50 shekel Israel (RM40.41), ia tetap menjadi popular di kalangan rakyat Palestin. 


Wangi M75 mendapat sambutan di Gaza.
GAZA: Jualan wangian berasakan sitrus di Gaza mendapat sambutan hebat selepas ia diberi nama M75, mengambil sempena roket yang dilancarkan pejuang Palestin ke Israel ketika peperangan bulan lalu, kata pengedar.

Ia tindakan berani kedai Stay Stylish di kejiranan mewah di Rimal di bandar Gaza dan pemiliknya, Abu Ahmed yakin wangian M75 adalah pelaburan yang berbaloi.-BH 

P/S: Teringin jugak nak dapatkan M75, walaupun diri ini dah lama stop pakai minyak wangi.



Thursday, December 13, 2012

Jangan Ganggu Aku!~

  No comments    
categories: 


Afternoon everyoneeee!~ Dah lunch sumer? Akak on diet today hehehe *diet la sangatttttt!*. Terasa bengang tahap gaban arini. Puas dah ngelak tak tahu nak tepis camner lagi dah!~ 

Semalam dia call, arini dia call lagi..apekejadahnyer ni???! Macam orang giler talak dah plak! Dah aku cakap aku taknak...aku taknak la!~ Tiap-tiap hari call ayat mesti nak 'bunga-bunga'. Bukan gini caranya. Waktu bercinta dulu pun takda lagu ni. Mengapa mesti kacau akuuuuuuuuuu????

Huhu, oh tadi tu adalah luahan seorang gadis pemalu *ye, perasan saje ni*...antara yang menjadi mangsa 'panggilan' dari MBSB untuk menarik minat buat loan dengan mereka. 
Wahahahaha~korang ingat haper haaa?? Drama petang Jumaat??

Haaa yang ni memey drama la, tapi drama 5 minit jer..malas nak layan lama2. Jadi tensi plak kang. Ughhhhh! bengang giler! Bagi adik2 manis yang masih belajar, belum keje lagi..takper korang selamat buat masa ni. Nanti korang dah keje especially ngan gomen, dan biler korang ader buat loan ngan bank baru diaorg ni akan mula mengganggugugat keamanan korang hehehe~

Dah semalam dia call..pempuan. Arini sambung plak...lelaki. Aku tunggu call lain, lain plak yang dapat. Takkan mereka takda buku rekod panggilan?? Menawarkan 'bunga' yang rendah untuk hapuskan segala hutang piutangku..... Maaf En./Cik Anon, saya tak berminat nak berurusan dengan company awak buat masa ni.*minta dijauhkan dari segala beban hutang *

MBSB: "Assalamualaikum..boleh saya bercakap dengan Cik Hanim?"
Aku: " Yeee...saya bercakap".*korang tau, dari tone dia tu akak dah tahu dah dia dari mana. So, jawab malas2 la hehe*
MBSB: "Saya dari MBSB, cik ader buat pinjaman dengan maner2 bank?" *ayat sopan konon2 tak tahu la tu..kalu aku takda buat pinjaman camner ko boleh dapat butiran aku..sam dol!*~
Aku: "Oh...semalam ada orang call saya dah." *hee kejam tak aku?? terus aku caras peluang dia nak 'pancing' aku*
MBSB: "Oh...yang interest 3.7% tu yer?" *tone kesian*
Aku: "Iyerrrr....." 
MBSB: "So, aper keputusan cik?" *eh eh dia nih....nak 'melawan' lagi ni!*
Aku: "Takpela...saya tak berminat lagi la" *direct..harap dia faham la*
MBSB: "Ohhh..belum berminat lagi la ni yer" *cissss, ko suker suki jer tukar ayat aku kan!*
Aku: "A'ah..."
MBSB: "Ok la cik, terima kasih yer" 

Fuhhhh! jenuh nak layan..cakap kaso kang tak baik plak. Aku bukan jenis suka cakap kaso2 tambah2 ngan orang tak kenal ni. dia cakap baik, aku jawab baik la. Tapi, mana leh tepon ari2 derrrr...orang nak keje ni derrr. Ko tepon sekali dah la derrr..nanti ko buat orang bengang je derrr...!~

One Man Down!~

  2 comments    
categories: 

Hahahahahahaha...hahahahaha....hahahahaha. Jap nak ketawa lagi. Hahahahaha...hahahahaha. Haddowww! Lawak betul la citer yang satu lagi ni! Haaa tu la, hang kata hang terraaaaaa!~hehehehe.

Adess, sakit perutku guling2 baca artikel ni. Citer ni lebih kurang sama ngan satu video yang pernah kuar kat youtube dulu, pasai seorang lelaki yang TERseterika mukanya kerana menyangka yang dipegangnya tu handphone, ghupernyer seterika!

Tapi, kes yang ni lagi lawak! Jom kiter terjah!~hehehehehe *tak habis ketawa lagi*


Tomas Paczkowski..."One man down!"hehehe
EBLAG (Poland): Seorang suami cuba meyakinkan isterinya yang dia juga mampu melakukan tugas-tugas rumah.

"Saya mula menyeterika baju untuk membuktikan yang saya juga boleh buat apa yang isteri saya buat," jelas Tomas Paczkowski.

"Wanita selalu dikaitkan dengan kebolehan melakukan pelbagai kerja rumah, jadi saya mula hidupkan seterika, buka bir dan menonton perlawanan tinju di televisyen.

"Saya mula menjadi terlampau khusyuk menontonnya sehingga saya tidak sedar apa yang saya sedang lakukan pada waktu itu.

"Jadi, bila telefon berdering dan tanpa berfikir saya terus mengangkat seterika itu dan letak di telinga saya, ia memang sungguh sakit!" jelasnya.

Dan bukan itu sahaja, Paczkowski, 32,  bertambah 'sengsara' apabila menjirus air sejuk ke mukanya- dan berlari terus ke bilik air.

"Saya terhantuk pintu dan menyebabkan mata saya bengkak. Jadi, seolah-olah saya berada dalam perlawanan tinju sebenar." katanya lagi.-web.orange.uk

Dah la terseterika muka, pandai sangat pi basuh ngan ayaq sejuk plak! Dah tu boleh plak terhantuk pintu! Adesss, kesian cik abang dari Poland ni kan hehe. Lepas satu..satu kene. Aperpun, cik abang ni 'sporting' la hehe, kini dia sangat menghargai apa yang isterinya lakukan. Kira2 moral of the story la tu hehehe.

So,Jangan lah kamu kaum lelaki sesekali musykil dan ragu2 dengan pencapaian wanita terutama dalam bidang yang memey sejak azali lagi sudah diwarisi oleh wanita zaman berzaman hehehe~

P/S: Satu lagi bukti yang lelaki tidak boleh menggunakan seterika.(^_^)

Ulfat Yang Terindah!~

  No comments    
categories: 

BAHAGIA..Mohammad Latif dan Salima bersama bayi perempuan
mereka, Ulfat.

REASI (Kashmir): Seorang bapa tanpa muka yang bimbang anaknya mewarisi keadaannya itu meraikan kelahiran bayinya dengan gembira selepas isterinya melahirkan anak perempuan yang sihat dan sempurna.

Mohammad Latif Khatan, 32, dan isteri, Salima, 25, meraikan setiap detik kelahiran bayi mereka dengan kesyukuran.

Ulfat yang bermaksud cinta dalam bahasa Urdu dilahirkan secara normal di daerah Reasi pada 10 November lalu dengan berat 2.14kg.

Sebaik mendukung anaknya, Mohammad Latif segera memeriksa seluruh tubuh bayi itu. Namun, kedua-dua ibubapa itu gembira kerana mendapati anak mereka sihat dan tidak mengalami sebarang kecacatan. "Saya sangat bimbang dengan keadaan fizikal bayi saya. Apabila saya melihat dia cantik dan tiada sebarang kecacatan, saya rasa sangat lega. Dia mempunyai wajah yang cantik seperti bidadari," katanya.-HM

Morning glory everyoneee!~ indahnya pagi khamis ni kan, best tul baca 1st news arini tentang sebuah kisah cinta terindah sepasang suami isteri yang mempunyai kekurangan dari segi fizikal, namun bisa menempuh kehidupan normal seperti orang lain.

So, jangan khuatir la andai ada kekurangan pada fizikal kiter, tak semestinya ia akan diwarisi oleh anak cucu kiter kan. Yang penting, kiter kene sabar dan sentiasa berdoa kepada Allah agar dikuatkan hati dan jiwa kiter ni. 

Cer tengok pasangan di atas tu, bahagia sungguh mereka kan? Gambar ini memang tiada 'kecacatan' langsung, yang akak nampak hanyalah senyuman kebahagiaan sebuah keluarga. Akak pun senyum sengsorang tengok baby cute diaorg~ 

Sesungguhnya, nikmat yang Allah kurniakan pada kiter ni (keluarga bahagia, anak2 soleh/solehah, etc.) adalah kurniaan yang baru sedikit jer Allah beri. So, kiter wajib sentiasa bersyukur denganNya. Kalu tengok orang bahagia, kiter pun jadi bahagia sama kan..(^_^)~

Nak baca lebih2 lagi? MAI SINI

Wednesday, December 12, 2012

Tajuk Tak Boleh Blah!Hahahahaha~

  No comments    
categories: 

Night Shinyyyy everyoneee!~ Malam2 sejuk gini barulah dapat berehat selepas 9 jam setengah duk kat opis. Naper ader setengah-setengah pulak? Sebab yang setengah jam tu akak dok racing kat Federal pagi dan petang hehehe. 

My Pearls pulak lepas makan malam tadi, terus men cikgu2 la, men doktor2 la, men opis2 la. La ni depa dok men lawan pedang plak! Haisshhhh.....! Tapi, bukan guna pedang betoi..guna penyangkut baju tu jer hehehe. Takpela, janji depa bahagia. Tengah dok santai2 tengok tv ni, ader plak la satu citer kat tv 9 ni ha. Tak tahu la aper tajuknyer, baru jer nak layan. Sinopsis dan jalan cerita agak merepek skit. Macam tak kene je, Che Ta yang muda dah ngandung anak luar nikah, dan biler berkahwin dengan bfnya waktu tu, kandungannya tak sampai 6 bulan lagi, so anak yang lahir tu masih boleh dibintikan dengan Abdullah, kan kan kan kan?. Walaupun pelakonnya Che Ta yang akak rasa agak control sweet sebab ekspresi mukanya tiap kali berlakon mesti 'kosong'..tak tahulah kalu akak sendiri yang perasan gitu. 

Tengah2 syok tengok citer, iklan la pulakkkkk! Hurmmm...*takpela* cakap dalam hati. Tetiba rasa nak tergelak tengok tajuk dia kuar pas iklan tu....'Kenapa Aku Binti Abdullah'???Wahahahahaha!~ Dalam banyak2 tajuk naper tajuk ni plak? Mungkin akak sorang je la kot dalam Malaysia ni yang tergelak dengan tajuk gitu...takpela, takleh nak tahan gelak nak wat guaner, ye dak?hehehehe~




Biler TERsasar,TERperasan & TERsedar!

  2 comments    
categories: 

Ok, sepanjang hampir 4 bulan akak berblogging ini, memang banyak yang telah akak kongsikan bersama korang tentang sedikit personal life akak kan. But, dua tiga menjak ni akak TERperasan yang blog akak ni dah jadi macam newspaper plak!

Ader korang perasan tak? macam2 citer yang akak selitkan dalam setiap entri akak mengenai orang itu la, orang ini la..which i found not necessary! Biler akak daftar blog ni mula2 dulu, i put genre as personal, personal, personal. So, by right it should be personal stories la kan..!hehehehe.

Tapi, disebabkan akak TERlampau TERuja untuk berkongsi news, info & tips ngan korang, genre akak dah TERtukar jadi macam news hub plak. Bukan aper, akak takleh controlla this kind of obsession! Asal hadap laptop, ader jer bende nak taip. Jari-jemari runcing ni gian nak menari atas keyboard setiap hari!Huhu, dashyat kan?? Guaner ni?hehe~

It's my blog, so it should be my stories la, ye dak?Hadoowwww! baru la ni plak akak TERperasan, but i hope korang enjoy reading my entries so far~huhu.

Aperpun, i'll try to minimize my keTERujaan untuk tulis pasal orang lain instead of mine. Bukan akak nak kejar trafik sangat, alhamdulillah la kalu korang sudi singgah sini selalu. But, yang penting adalah i have my stories here so that may be (insyaAllah) my doters will continue this legacy (chewahhhh! macam company besar dah bunyiknyer!), or at least diaorg dapat baca my blog biler akak dah takda nanti ye dak. After all, M.B.C ni pun dah jadik macam family album untuk akak belek2 gambar2 family akak tu hehe.

But..But...But.., there are at times di mana akak still akan tulis news pasai keadaan semasa (*susah nak ngelak hehe*). But, i'll make sure (insyaAllah) that i can relate that stories dengan myself dan pengajaran yang boleh kiter dapat darinya kan. Sambil2 baca, sambil2 bermuhasabah ye dak? (^_^)

And, of course la akak takleh ngelak dari GAs & Segments so, selagi member2 sempoi akak adakan contest dan yang sewaktu dengannya, i'll do my best to join u guys~ Sebab itulah yang bestnyer tentang segmen dan GA ni...boleh kenal ramai lagi member bloggers luar sana!~

P/S: Semoga kiter sumer setia berblogging!~(^_^)

Nik Aziz Akan Nikahkan Apek & Leuniey.

  No comments    
categories: 
Apek & Leuniey

KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersetuju menikahkan penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat atau Apek dengan gadis pilihannya, Nur Eilunie Natasha Nazri pada 28 Disember ini.

Khabar gembira bagi perkahwinan pasangan pengantin yang dinanti-nantikan peminat seluruh tanah air itu dinyatakan Nik Abdul Aziz hari ini menerusi laman sosial Facebook beliau. -SH

Wowww! terkezut akak waktu baca artikel ni di Sinar Harian pagi ni.! Biar betikkkkk?? hehehehe. Aperpun, itu adalah satu khabar gembira buat pasangan itu sendiri, ahli keluarga dan tentunya semua peminat Apek seluruh Malaysia hehehe.

Dikhabarkan persetujuan berkenaan dimaklumkan kepada keluarga Leuniey menerusi surat dari Pejabat Menteri Besar Kelantan kepada bapa Leuniey, Nazri. *perrghhh! terbaekkkkkk...!*

Menurut surat bertarikh 10 Disember yang ditandatangani Setiausaha Sulit Kanan Menteri Besar, Rushdee Abdullah itu, majlis akad nikah akan berlangsung di rumah keluarga Leuniey di Pasir Pekan, kira-kira jam 10 pagi.

Nak baca lebih2?? BACA SINI


Bekas Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Meninggal Dunia

  No comments    
categories: 

Allahyarham Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah

Saper yang tak kenal dengan empunya diri di atas kan? Dulu, masa akak kecik2 time dekat2 nak ghayer, inilah orang yang dicari2, paling femes! Dalam masa 5 minit tu, arwah lah orang yang paling ditunggu2 oleh rakyat Malaysia di depan kaca televisyen. Walaupun, setiap tahun kiter dah tahu tarikh hari raya dekat kalendar, tapi masih jugak kiter nak melekat depan tv untuk tunggu pengumuman rasmi dari arwah, ye dak?

Dan biler confirm tarikh ghayer malam tu, memey riuh satu Malaysia dibuatnyer! Aperpun, sebagai hamba yang lemah kiter sumer perlu redha dengan ketentuanNya. Setiap yang bermula ada penghujungnya. Begitu juga dengan kehidupan. 

Allahyarham Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah, 80, telah pun meninggalkan kiter buat selama-lamanya di Hospital Selayang, kira-kira pukul 8.30malam tadi.Jenazah Allahyarham dijangka dikebumikan pada pukul 11 pagi ini di Tanah Perkuburan Bukit Kiara.

Allahyarham yang dilahirkan pada 15 April 1932 di Besut meninggalkan seorang balu, Tengku Zahab, enam orang anak, empat darinya lelaki.

Allahyarham memegang jawatan Penyimpan Mohor-Mohor Besar Raja-Raja selama 22 tahun mulai 1989-2011. Alfatihah...semoga roh Allahyarham ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.~

P/S: Semangat ghayer dah tak macam dulu..sebab semangat nak cari duit lebih lagi huhu.

Pijak Anak Sampai Mati (Manusiakah @ Binatangkah?)

  2 comments    
categories: 

Klik kalu nak baca besar2

SAMUT KHOI: Seorang kanak-kanak lelaki berusia empat tahun dipukul sampai mati oleh bapa tirinya, menurut laporan, semalam.

Abang mangsa yang berusia lapan tahun berkata, dia ternampak bapa tiri mereka, Parinya Thonkaew sedang mengikat tangan adiknya dan memukulnya beberapa kali tanpa belas kasihan menggunakan kaki meja.-HM

Ya Allah, astaghifirullahalazim! Tak sanggup akak nak baca habis artikel ni. Boleh bayangkan tak kalu adik @ anak korang yang kene? Boleh bayangkan tak kesakitan dan penderitaan anak kecil ini telah hadapi? Ya Allah, kasihan dengan kanak-kanak ini, sebab akak punya anak kecil yang lebih kurang sebaya dengannya. Anak akak, Mira, nak masuk umur 4 tahun, tahun depan. Kalu kiter pukul dia sikit pun dah berjurai2 air mata keluar, inikan pulak dipukul dengan kayu meja???

Akak pun kadang2 ader cubit atau tepuk punggung anak2, itupun lepas tu akak nyesal tak sudah tapi bapa tiri keparat ni tergamak pukul memukul, pijak dan menampar anak sekecil itu! Masih bolehkah dia dipanggil manusia??(-_-)

P/S: Sedih la baca berita2 penderaan kanak-kanak, mengalir air mata ibu ini~(T_T)


Kerana 21.12.2012 Bola Gergasi Jadi Bahtera Kiamat?

  No comments    
categories: 
Morning glory everyoneeee!~ Ramai yang dok citer pasai tarikh arini, ader yang kata special la, ada ong la, tarikh cantik la. Tapi akak taknak citer pasai tu, akak nak citer pasai satu lagi golongan yang taksub dengan tarikh ni...21.12.2012.

Mengikut ramalan kalendar Mayan, dikatakan kononnya kiamat akan berlaku dalam masa 10 hari lagi. Astaghfirullahalazim! Orang Islam jangan percaya yer pleaseee. Bukankah kiter telah dimaklumkan Allah bahawa tiada satu manusia pun yang mengetahui tarikh sebenar kiamat ni melainkan Pencipta sekelian alam. Seperti dalam firman Allah dalam al-Quran yang bermaksud;

"Sesungguhnya Allah, hanya pada sisiNya sajalah pengetahuan tentang hari kiamat, dan Dialah yang menurunkan hujan, dan mengetahui apa yang ada dalam rahim."

                                                                (Surah Luqman: Ayat 34)

Terdapat juga firman Allah yang menyebut bermaksud;

"Sesungguhnya pengetahuan tentang hari kiamat itu adalah di sisi Allah, tapi kebanyakan manusia tidak megetahui."

                                                                (Surah al-A'raf: Ayat 187)

Dan wajib la korang tahu aper itu tanda-tanda kedatangan kiamat kan. Tambahan pula, kiamat terbahagi kepada dua, iaitu kiamat kecil dan kiamat besar. Ingat lagi tak? Kalu tak ingat, cari info mengenainya wokeh!~

Bola Gergasi atau 'Bahtera Noh'

Cer tengok gambar di atas? Itulah bola gergasi atau diaorg panggil 'bahtera Noh' yang kononnya dipercayai boleh menghadapi sebarang malapetaka. Alat ini yang diperbuat daripada gentian kaca dikatakan mengambil idea dari filem Hollywood, 2012.Hadowwww! Tu la manusia ni kalu dah terlebih 'cerdik'. nak dikatakan bodoh marah pulak! Terlampau giler sangat dengan filem yang merepek2 tu ni jadinya. Korang jangan tepengaruh macam mereka ni pulak, filem2 tu sumer hanyalah rekaan manusia semata-mata, pastinya tidak terbanding dengan kekuasaan Allah s.w.t.

Kata Liu, dia membina Bahtera Noh itu di halaman rumahnya di Qiantun, Hebei menggunakan rangka besi."Alat ini boleh dijadikan sebagai tempat berlindung ketika berlaku bencana seperti tsunami dan taufan," katanya.

*dik nonnnn, telah jelas dalam al-Quran menyatakan bila tiba saat datangnya kiamat, ia lebih hebat dari tsunami tahun 2004 atau mana2 taufan yang pernah direkodkan dalam sejarah manusia. Hatta ko bina bola ni dari emas sekali pun, belum tentu dapat melepasi kiamat yang sebenar! Tiada siapa yang akan terlepas dik nonnnn...ini kan pulak bola dari rangka besi..hadowwww!~*

Kata Liu lagi, kapal itu dibina dengan teliti supaya kedudukannya stabil ketika terapung di atas air serta dilengkapi pendayung. Turut dipasang pelbagai bentuk tangki oksigen, tali keledar serta ruang yang mencukupi untuk 14 orang.

Awal tahun ini, Yang Zongfu, seorang ahli perniagaan mendedahkan alat keselamatannya bagi menghadapi bencana bernilai hampir RM740,000. Menurutnya lagi, alat bulat berwarna oren itu mempunyai 'simpanan dan penyambung hidup' mencukupi untuk satu keluarga tiga orang selama 10 bulan.

Maka, sebagai seorang muslim yang berpegang teguh pada ajaran Islam, wajiblah kiter menjadikan al-Quran sebagai rujukan utama kiter dan bukannya pada filem yang mengarut2 tu! Semoga kiter beroleh perlindungan dari Allah dari kemusykilan yang ada...amin~


Tuesday, December 11, 2012

Tiada Harta Untuk Anak Luar Nikah Jackie Chan!(Mengapa?)

  No comments    
categories: 



Jackie Chan menurut laporannya, tidak akan memasukkan nama anak luar nikahnya ,Etta, dalam wasiat pembahagian harta miliknya yang bernilai 2.2 billion. Namun, keputusan tersebut tidak sedikit pun membimbangkan bekas kekasih yang juga ibu kepada Etta, Elaine Ng.

Seperti yang dilaporkan di media tempatan, superstar yang berbakat besar ini pernah membongkar rahsia perhubungan sulitnya bersama Elaine Ng dalam satu temubual, dan menyatakan bahawa isterinya, Joan Lin dapat menerimanya dengan baik apabila skandal itu tersebar yang menyaksikan kelahiran Etta pada tahun 1999.

Aktor ini yang tidak pernah menghabiskan masa bersama anak perempuannya selama ini, menyatakan bahawa dia tidak akan memberikan Etta satu sen pun dan berkata, " Tiada gunanya untuk mengaku bahawa Etta adalah anak saya!"

Ibu Etta yang juga bekas kekasih lama, Elaine Ng, berkata bahawa dia tidak terkesan dengan kenyataan aktor itu, malah memerlinya yang tidak pernah memberi nafkah kepada dia dan anaknya selepas hubungan mereka berakhir.

Apabila ditanya tentang komen Jackie dalam tembual sebuah majalah, Elaine berkata,"Saya tidak baca artikel tersebut, sila jangan cakap mengenainya lagi. Ia telah lama berlalu."

Elaine juga berkata, dia sudah lama tidak berhubung dengan Jackie dan telah biasa membesarkan Etta sendirian selama ini. Ditanya adakah Etta pernah berhasrat untuk bertemu dengan ayahnya, Elaine dan anak perempuannya itu telah mencapai kata sepakat untuk tidak bercakap mengenainya lagi.

Sumber:yahoo.com

P/S: Ini macam pun ada ka?


10 Basikal Terunik.

  3 comments    
categories: 

Hooooo, sape suker nek beskal? Teringat lagi akak waktu kecik2 dulu, masa tu men beskal tu dah kira paling best dah la. Masa tu pulak beskal paling mewah dan mahal adalah jenama BMX, memey digemari ramai la budak-budak masa tu. Tapi, tak sumer orang boleh beli sebab beskal tu mahal.

Tapi, zaman la ni sumer orang mampu beli beskal ye dak? Hatta, budak 6 tahun yang tak sampai kaki tu pun boleh bawak motor lagi..perrghhh! hang teraaaaa noooo hehehehe.~ Tapi, masih tak leh celen kehebatan berbasikal, sebab basikal adalah yang mula2 diperkenalkan pada kurun ke-19 ini memey sesuai digunakan sepanjang zaman.

Basikal ternyata mempunyai keunikannya tersendiri, boleh digunakan sebagai pengangkutan, bersukan dan rekreasi, maka tak hairanlah bilangannya 2 kali ganda dari pengangkutan awam lain! Bagi penggemar beskal, mereka mempunyai idea tersendiri untuk menjadikan beskal suatu seni dan kraf yang unik. Jom kiter terjah!~


Basikal Pokok- Ader bran nak nek?hehehe

Basikal Fuzzy- confirm badan korang miang kalu naik beskal ni heeee~

Basikal Bumper- aiyakkkk!~
Basikal Unta-hahaha, ni kalu unta betul tengok pun semput nafas dia!

Basikal Flamingo-ni over sangat ni!~

Basikal Tinggi - mak aiii, ni boleh 2 in 1
beskal dan tangga bergerak~
Basikal Mengait-tak sanggup nak pakai hehehe~but pretty!
Basikal Mid-Deck - boleh letak luggage lagi you!~
Basikal Keluarga - haaa, yang ni sesuai tuk akak tak?hehehe
Basikal Lukisan - hahah, yang ni sah2 la tkleh ditunggang~


Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.