Monday, January 14, 2013

# Sebarkan!

Berita Gembira Pengguna Lebuhraya!


Wowweeeeee!~ Dia turun lagiiiii...hooray!hehe Alhamdulillah... yeah! Berita penurunan harga sebegini la yang dinantikan oleh sumer orang ye dop? Tambah2 lagi kalu harga barang makanan huhu. La ni sumer harga barang naik mendadak, sampai pak menteri takleh nak kawal dah. Sumernyer ada alasan tersendiri biler ditanya naper harga naik.

Artikel SH
Bagi pengguna setia Lebuhraya Kesas, inilah berita gumbira buat korang!hehehehe. Walaupun penurunan harga tol ini tidak besar, tapi "duit 1 sen kalu dikumpul banyak boleh buat ghumah batu tau!" (dialog aji bakhil) hehehe. Inikan pulak 40 sen kan kan kan...kira ok la tu.

Kadar tol untuk Kelas 1 iaitu bagi kereta biasa diturunkan sebanyak 20 sen iaitu dari RM2.20 kepada RM2.

Bagi kenderaan Kelas 2 iaitu dua gandar atau enam tayar (kecuali bas) akan menikmati pengurangan tol sebanyak 30 sen (dari RM3.30 kepada RM3), Kelas 3 iaitu kenderaan 3 gandar atau lebih sebanyak 40 sen (dari RM4.40 kepada RM4), Kelas 4 iaitu teksi sebanyak 10 sen (dari RM1.10 kepada RM1) manakala Kelas 5 iaitu bas akan menikmati pengurangan 20 sen (dari RM1.70 kepada RM1.50).

Penurunan harga tol berkuatkuasa selepas tengah malam ni sehingga tahun 2016. Dekat2 nak PRU ni macam2 taktik nak tarik sokongan orang ramai yer. Kalu mintak buat jalan baru pun tak sampai sebulan dah dapat. 

Nak baca lebih...MAI SINI.

Diharap penurunan harga tol ini kekal la sampai bila2, sebab pusing kut maner pun 'mereka dan keluarga mereka' tetap untung, ke guaner?


No comments:

Post a Comment

Apa kata korang?