Saturday, January 05, 2013

# Something in my head

Cobaannnnnnn

Selepas 4 hari turun naik tangga menadah air, baru la pagi tadi air datang balik. Walaupun tidak selaju dulu tapi kira ok la kan dari takda langsung. Nak basuh pinggan, cawan, nak cebok dan basuh kaki pun dah boleh la. 

Tapi, air paip ni bukan direct dari tangki besar tu. Semalam, jawatankuasa blok ni datang dari rumah ke rumah bagi mengutip sumbangan untuk membeli 'motor' @ pam baru untuk menyedut naik air masuk ke dalam tangki blok ni. 

Di blok ni pun, ramai warga emas terutama yang tinggal di tingkat 4. Jadi, memey kesian la tengok diaorg turun naik tangga dengan baldi air yang berat tu. Maka, bila memikirkan susah jugakla nak mengangkut air sehingga selasa depan, maka akak pun bersetuju nak sumbang sedikit la untuk beli motor pam air tu.

Agaknya semalam kot diaorg pasang pam air baru tu, pagi tadi akak check alhamdulillah air dah ada. Aper lagi, akak cepat2 la masak bekpes untuk anak2 dan incik somi huhu. Jiwa pun dah berkoba-koba nak basuh baju masham yang dok ada sebakul lagi tu.




Dah siap tadah air dalam mesin basuh, nak letak sabun basuh baju...pelik...maner plak sabun aku ni? Cari punyer cari tak jumpa2 jugak...Ahhh, pelik jugak...maner aku letak??

Tetiba dapat mesej dari kawan, "Salam, hanim ko punyer dinamo ade d sini...."

Aiyakkkkkk...baru akak teringat semalam masa tumpang basuh baju kat umah dia akak tertinggal sabun ghupernyer....cobaaannnnn~

P/S: Tuakah aku?

No comments:

Post a Comment

Apa kata korang?

Follow Us @soratemplates