Dia Buat Hal Lagiiiiiii.....!

Tuesday, January 08, 2013


Ni yang aku nak sentap sakan ni! Ader ghuper seakan sama macam budak pempuan kat atas ni. Tengah sedap2 mandi pagi tadi nak gi keje boleh plak air tetiba takda. Mujur aku sempat mandi tapi kesian la kat anak2 terpaksa mandi air kolam yang sejuk dingin beku tu!



KUALA LUMPUR- Krisis air di Lembah Klang terutamanya di Ampang dan Cheras dijangka berterusan sehingga sambutan perayaan Tahun Baru Cina....

TAHUN BARU CINA???Apekejadahnyer ni sumer wehhhhhhhhhh??? Kalu duk kat quarters Kuantan dulu boleh jugak la guna air perigi depan umah angkut air. Ni aku duk tingkat 2 makin keding la aku nak angkut air!

Sementara itu, Ketua Pegawai Operasi Syabas, Datuk Lee Miang Koi menjangkakan tempoh pemulihan bekalan air di 13 kawasan di wilayah Kuala Lumpur akan mengambil masa yang lebih lama.

Beliau berkata proses pemulihan bekalan air tidak dapat dicapai sepenuhnya di kawasan seperti Taman Pandan Jaya, Taman Cempaka, Pandan Cahaya dan Desa Pandan yang melibatkan kira-kira 28,000 akaun, memandangkan tidak ada kapasiti rezab bekalan air.-sinarharian.com.my

Boleh plak dia buat hal kat tempat aku yek. Dah la sini banyak pangsapuri dan kuarters tinggi melangit. Kalu ader lif takpe la jugak. Aku yang muda trang tang tang ni pun tinggal hingap (nafas) jer biler angkut tong air.

Tapi, yang paling kesian warga2 emas yang duk kat pangsapuri takda lif ni la. Kesian diaorg, tercungap2 angkut air dari bawah ke atas. Yang macam kami ni, balik keje petang, malam baru dapat angkut air.

Memangla adat barang kalu diguna pasti akan rosak, tapi gangguan air ni terlalu lama menyebabkan gangguan emosi dan jiwa tau! Diharap pihak berwajib segeralah menyelesaikan masalah ni. Kang makin ramai yang saman menyaman kang..!~

BACA SINI untuk info lanjut. 

You Might Also Like

0 pengomen comel

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM