Penggunaan Nama Allah Dalam Kitab Bible: Boleh ke Tak?

Friday, January 11, 2013


::Pencerahan Mengenai Penggunaan Nama Allah dalam Kitab Bible::

Petang tadi dapat muzakarah dengan baba.


Saya: Baba..ada pendapat baba berkenaan penggunaan nama Allah dalam kitab Bible? kerana di Malaysia sekarang ada 2 pihak...satu membenarkan..satu lagi x membenarkan..


Baba: Didalam Injil sememangnya sudah digunakan nama Allah..jadi tiada masalah nak guna..

Saya: bukan ke injil sekarang sudah diubah??apakah boleh guna lagi nama Allah??

Baba: ia diubah,,tapi asal memang sudah digunakan nama Allah..yang salahnya diubah injil..adapun guna nama Allah itu sememangnya dari injil dahulu lagi sudah ada.

Saya: macam mana pula baba kalu digunakan nama Allah..nanti mesti jadi bertentangan dengan Islam..kerana pada agama kristian mereka mengatakan jesus anak tuhan...kalu guna nama tuhan itu "Allah"..bukankah nanti menimbulkan waham??yakni jesus itu anak Allah???apa hukumnya??

Baba: kali guna untuk menyeleweng..itu semestinya haram..tidak perlu tunggu dalam kitab injil..dalam kita biasa pom..kalu bertentangan dengan akidah islam..memang wajib ditentang.

Saya: kalu macam tu baba...kalu dilihat pada ilat tu...boleh x guna nama Allah??

Baba: kalu mereka semata2 nak guna nama Allah..tiada masalah.. tapi kalu merosakkan akidah bertentangan dengan islam..tak boleh....
Sumber: Naqib Hassim



Di sini juga aku selitkan video dari UAI mengenai topik di atas, moga2 kiter beroleh manfaat dari ilmu ini. Ingat, Islam untuk semua umat manusia, begitu juga Allah..Tuhan Sekelian Alam.

You Might Also Like

0 pengomen comel

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM