Thursday, January 10, 2013

# Wanita

Salah Suntik.

Ya Allah! Sesungguhnya tiap2 satu kejadian yang menimpa kita tu ada hikmahnya. Begitu juga dalam kejadian tragis yang menimpa keluarga di bawah ni. Walaupun, sangat perit untuk kita tanggung tambah2 zuriat yang lahir pada awalnya cukup sifat dan sihat, tapi akhirnya dijemput Ilahi yang lebih menyayanginya. Aku mendoakan semoga pasangan ini tabah dengan dugaan yang dihadapi mereka tika ini. Dan semoga Allah mengganjarkan mereka dengan ganjaran pahala yang banyak di atas kesabaran mereka.Aminn~

Memang kita sebagai hambaNya yang beriman kena redha dengan ketentuan yang tidak disangka ni kan. Ye la, 9 bulan 10 hari mengandung sihat sokmo, biler sampai hospital dah beranak tetiba diberitahu anak dah meninggal plak. Dah tu tak dapat nak peluk cium dan menyusukan. Ibu mana yang tak sedih...

Norehan & Mohd. Hilmi menunjukkan gambar anak sulung mereka,
Muhammad 
yang didakwa meninggal dunia selepas mendapat
suntikan yang salah dari 
pihak hospital swasta di Ipoh-SH
Tapi, dalam kes keluarga ini yang aku baca di sinarharian hari ni, kecuaian pihak hospital menyebabkan kematian bayi comel berkenaan. Kes tersalah suntik ni memey kes yang amat serius tau. Ko mana tau ubat aper doktor tu suntik kat kiter..kat baby kiter.

Pernah dulu waktu aku melahirkan Mira (beranak normal), lepas beranak tu dalam keadaan lemah tak bertenaga tu sempat lagi aku 'query' kat doktor ubat yang disuntik kat paha aku. "Doktor, ubat apa ni?" *masa doktor tu nak injek aku* "Ni ubat untuk menghentikan pendarahan", jawab doktor tu. "Ohhhhh....", baru lega hatiku.

Sebab aku sangat particular dan fobia dengan suntikan2 ni huhu. Takut jugak kalu doktor tu tersalah suntik ker haper. Dah tu ubat sumenyer kaler sama jer warna jernih..bukan aku tak percaya kat doktor tu, tapi pada aku la aku sebagai pesakit yang berada di bawah tanggungjawab doktor tu wajib untuk aku mengetahui jenis ubat yang disuntik ke tubuh aku kan.

Kalu korang tak tahu ubat aper yang masuk dalam badan ko, terukla macam tu kan. Umpama korang selsema patutnya makan ubat selsema tapi korang bantai pi makan ubat racun tikus haha tu memey kes mengong la tu!~

3 comments:

  1. kecuaian seprti ini perlu diambil perhatian oleh pihak hospital..jgn ambil jln mudah jekk.. mood : geram

    ReplyDelete
  2. Nak untung dikk..masing2 nak lepas tangan.

    ReplyDelete
  3. besar dugaan Allah utk pasangan ni.. semoga mereka tabah...

    ReplyDelete

Apa kata korang?