Bunyamin Omar: 'Solat Jangan Tinggal'

Monday, February 11, 2013

Assalamualaikum sumer!~

Aku sangat tertarik pada satu artikel di SinarHarian tentang satu pesanan beliau yang pada aku cukup memberikan kesedaran bahawa apa jua yang kita lakukan dalam hidup, baik dalam kerjaya mahupun ketika sukan, JANGAN SESEKALI TINGGAL SOLAT

Allah telah berfirman dalam al-Quran yang bermaksud:

"Dan dirikanlah oleh kamu akan sembahyang dan tunaikanlah zakat dan apa jua yang kamu dahulukan dari kebaikan untuk diri kamu, tentulah kamu akan mendapat balasan pahalanya di sisi Allah. Sesungguhnya Allah sentiasa Melihat segala yang kamu kerjakan"

( al-Baqarah : 110)


sumber:SH
Memang benar kata beliau, bukan setakat dalam permainan saja dapat keberkatan. Malah, semua perkara dan ibadah yang kita lakukan juga mendapat keberkatan dari Allah. Apa lagi yang lebih memberi nikmat selain mendapat keberkatan dan keredhaan Allah s.w.t ye dop?

Kalau kita jaga solat, maka Allah akan jaga diri kita sepanjang waktu dan lindungi kita dari bencana yang merosakkan. Jadi, ini juga sebagai MUHASABAH untuk DIRIKU jugak. Janganlah kita tinggal solat dengan tanpa ada sebab-sebab yang diizinkan oleh Allah s.w.t.

Peace!~

You Might Also Like

4 pengomen comel

  1. salam..stuju sgt dgn cik rusuk...
    baru follow sini.. harap singgah diblog saya pula.. peace.. hehehe..^.^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, insyaAllah nanti sy singgah. Thank u for stopping by dear :-)

      Delete

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM