Breaking

Monday, February 11, 2013

Bunyamin Omar: 'Solat Jangan Tinggal'

Assalamualaikum sumer!~

Aku sangat tertarik pada satu artikel di SinarHarian tentang satu pesanan beliau yang pada aku cukup memberikan kesedaran bahawa apa jua yang kita lakukan dalam hidup, baik dalam kerjaya mahupun ketika sukan, JANGAN SESEKALI TINGGAL SOLAT

Allah telah berfirman dalam al-Quran yang bermaksud:

"Dan dirikanlah oleh kamu akan sembahyang dan tunaikanlah zakat dan apa jua yang kamu dahulukan dari kebaikan untuk diri kamu, tentulah kamu akan mendapat balasan pahalanya di sisi Allah. Sesungguhnya Allah sentiasa Melihat segala yang kamu kerjakan"
( al-Baqarah : 110)


sumber:SH
Memang benar kata beliau, bukan setakat dalam permainan saja dapat keberkatan. Malah, semua perkara dan ibadah yang kita lakukan juga mendapat keberkatan dari Allah. Apa lagi yang lebih memberi nikmat selain mendapat keberkatan dan keredhaan Allah s.w.t ye dop?

Kalau kita jaga solat, maka Allah akan jaga diri kita sepanjang waktu dan lindungi kita dari bencana yang merosakkan. Jadi, ini juga sebagai MUHASABAH untuk DIRIKU jugak. Janganlah kita tinggal solat dengan tanpa ada sebab-sebab yang diizinkan oleh Allah s.w.t.

Peace!~

4 comments:

  1. salam..stuju sgt dgn cik rusuk...
    baru follow sini.. harap singgah diblog saya pula.. peace.. hehehe..^.^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, insyaAllah nanti sy singgah. Thank u for stopping by dear :-)

      Delete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.