Friday, February 08, 2013

# Kenit Review

Cerana Seafood.

Assamualaikum sumer!~

Malam tadi lepas antar abah ke Terminal Bas Sepadu (TBS), aku ajak incik somi pi makan seafood. Sejak kami duduk KL ni, pilihan makan seafood kami ialah di Cerana Seafood. Restoran seafood ini terletak di Cheras, kalu korang lalu kat hiway Cheras-Kajang tu, ada stesen Petronas belah kiri kan, Cerana Seafood kat belakang stesen minyak tu jer.

So, kami empat beranak pun pegi la makan kat situ malam tadi. Satu yang buat aku terpikat untuk menjamu selera di sini ialah walaupun lokasi restoran ini duduk di belakang stesen minyak, tapi ia masih mempunyai scenery yang sangat memuaskan mata memandang hehehe. Nanti aku tunjuk...jom masuk dulu!~


Selamat Datang ke Cerana Seafood
Kiter pilih apa nak makan dulu ok...

sotong

Ikan siakap

Udang

Ketam

Dah pilih, aper lagi jom kiter jalan-jalan tengok di sekitarnya....

masuk-masuk jer ader pasu besar ni hehehe

Ooouuhhhh..canteksnyerrrr

Uikkssss! bercahaya mata kakak hehehe


Aku paling suker tengok air tejun ni...cun!

macam hutan rimba...sorry gambar terukssss!~

Pentas utama..malam ujung minggu ada la orang nyanyi kat sini.

Kalu korang nak roman-romantik..boleh duduk sini.

Makanan dah sampaiiiii....jom kiter amik bau dulu hehe~


Nasi putih..takda nasi takda ummphh!~

Butterprawn - our favorite!~

Ketam 3 rasa - fressshhhh!~

Sambal petai sotong....nyum nyum!~

Tomyam...pedasss!~

pencicah...takda ni takda makna!hehehe

Carrot susu - my pearls punyer~

Honey dew - incik somi punyer~

Mango juice - mineeeeeee~

Dah, aper lagi...makan laaaa!~hehehe tapi aku tak snap pic masa makan pasai kami sibuk menikmati makan malam dengan penuh perhatian dan khusyuk hahahaha. Kalu waktu senja-senja, maghrib gitu memang tak ramai orang. 

Tapi, korang tunggu la pas maghrib tu penuh la orang huhu. Paling best kalu dapat makan menghadap kolam air terjun buatan tu. Perrghhhh....memang romantik yo!~

Balik umah masing-masing perut sengkak hehehe. Kenyang sampai ke pagi...tapi, aku still boleh isi lagi esoknya hehe. Peace!~

1 comment:

Apa kata korang?