Breaking

Monday, May 13, 2013

Lamborghini Egoista.

Assalamualaikum!~

Ever dreaming of driving a Lamborghini anyone? Yeah....keep on dreaming guys. Because this new stylish-extravaganza full of egoistic version will only be in our dreams...DREAMSSSSSS hahaha.

Sempena ulangtahunnya yang ke-50, Lamborghini telah membuat suatu kejutan, dengan terciptanya sebuah kereta one-off yang direkabentuk oleh Walter De Silva. Ia diinspirasikan oleh rekabentuk helikopter Apache, dilengkapi dengan kuasa 600-hp V-10, Lamborghini dengan satu tempat duduk ini diabadikan dengan nama "Egoista"....(sambungan di bawah)




.....(sambungan dari atas) Or Ecosta or Ecosita in Italian Languange.

So, why you name it Egoista or Ecosta or Ecosita (selfish)?

  • Coz it has only one seat, that's why.


"Saya amat tersentuh dengan jenama Itali, kerana saya juga adalah berketuruan Itali. Saya ingin memberikan penghormatan dengan menghasilkan suatu kenderaan seperti Lamborghini yang sentiasa dihasilkan dengan penuh semangat, dan keikhlasan lebih dari sekadar idea...

Kereta ini dihasilkan untuk seorang sahaja, memberikan mereka lebih kenikmatan dan kepuasan dalam mengekspresi personaliti mereka ke tahap yang maksimum. Ia direkabentuk sepenuhnya untuk mereka yang hyper-sophisticated yang hanya menginginkan sesuatu yang ekstrem dan unik di dalam dunia ini. Ianya sebuah kereta tanpa kompromi, dalam perkataan lain egoista (atau selfish)"



De Silva turut memberitahu, Egoista direkabentuk untuk memecah 'tembok' yang menjadi penghalang seperti yang dialami kereta-kereta biasa dijalanraya. Rekaan luarnya yang berbentuk aeronautikal dan seakan-akan kokpit turut dibina dengan sistem ejeksi (tolakan). Lamborghini ini juga dilengkapi dengan lampu amaran LED. 


Kokpit yang ber-tinted jingga mempunyai sangat sedikit perkakasan didalamnya, dengan kebanyakan tolok digantikan dengan paparan di hadapan (heads-up display). Kanopi kokpit boleh ditolak ke hadapan untuk membolehkan pemandu masuk dan keluar.

Menurut Lamborghini, untuk keluar dan masuk ke dalam kenderaan ini, ia memerlukan beberapa langkah.

"Untuk keluar dari kenderaan, pemandu perlu mengalihkan stereng dan letakkannya di atas dashboard, buka kubah menggunakan arahan elektronik, berdiri di tempat duduk, kemudian duduk di atas satu titik tepat, pusingkan kaki 180 darjah (degrees) dari dalam kokpit ke luar kenderaan. Pada masa ini, mereka boleh menjejakkan kaki mereka dan berdiri.

"Anda akan merasa seperti Tom Cruise dalam filem "Top Gun", atau boleh juga disamakan dengan Jan-Michael Vncent dalam cerita "Airwolf".







Apa pendapat korang? Design kereta ni macam dalam citer kartun Speed Racer tu kan?hehe. Looks fancy though. Macam kereta batman pun ade gak hehe.

How about the price?? Well, sad to say....pihak Lamborghini tidak akan menjual Egoista kerana edisi ini sangat ekslusif dan ia merupakan penghargaan kepada pengurusan kepakaran Lamborghini, bukan sekadar sebuah kereta mewah yang cantik.

Tu pasal Kenit kata tadi, keep on dreaming....hehehehehe.

Nak tahu kereta apa yang lebih bagus dari Egoista dan lebih ekonomi (at least) dan mampu memecah 'tradisi' sesebuah kereta? Haaa jom kita pi terjah Kereta Terbang Akan Datang! Ni lagi sempoiiiiii hehehe.

sumber

1 comment:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.