Wednesday, June 26, 2013

# Syiah # Video

Hadith Nabi S.A.W Berkenaan Syiah.

Assalamualikum!~

HOOOOOOO Syiah lagiiiii.....???? Ho lah...mung ingat syiah ni macam sikut (biskut) ke..kejap ader kejap takde? mung tau dak syiah ni macam lalat. Ye maghi singgah ke badan kiter, kiter halau ye terbang..pahtu ye maghi smula. Lalat ni kalu tak pukul sapa mati nanti ye bagi penyakit ke kiter...mung nok ke gitu? Pah kalu kiter mati dalam imang (iman)...kalu mati dalam kafir/syiah??Nauzubillahiminzalik!


*ohh maaflah loghat tranung kenit masih belum mencapai tahap standard* ekekeke.

Mungkin masih ramai di luar sana yang masih tidak mengerti akan golongan syiah ini. Kehebatan mereka bertaqiyyah mampu mengaburi mata dan hati umat Islam Ahli Sunnah Wal Jamaah (yakni kita), jika kita tidak mempunyai asas yang kukuh mengenai penyebaran ajaran sesat mereka.

Karakter jelas yang dapat kita lihat pada golongan syiah ini ialah mereka gemar bersikap talam doploh muka. Di satu sisi mereka memuji Nabi s.a.w dan keluarga serta para sahabat. Namun, disebalik kata-kata pujian mereka terhadap keluarga dan para sahabat, mereka akan bertindak menghina terutama isteri Nabi yakni Aisya' r.a, Abu Bakar As-Siddiq, Umar Al-Khatab dan para sahabat yang lain.

Golongan syiah ini sangat memuliakan dan mencintai Ali r.a, Hussein r.a, Hassan r.a serta Imam 12 mereka melebihi kecintaan mereka kepada Nabi Muhammad s.a.w. Mereka mendakwa mereka adalah golongan yang dekat dengan Ahlul Bait, mempunyai keperibadian yang mulia dan tinggi seperti Ahlul Bait. Tapi, jelas perkataan (mencerca dan menghina keluarga dan sahabat Nabi s.a.w) dan perbuatan mereka membuktikan sebaliknya!





Sebagaimana Rasulullah SAW telah bersabda berhubung dengan Qadariyah dalam banyak hadits-hadits, begitulah juga Rasulullah SAW telah bersabda berkenaan Rafidhah ini. Semua ini bukanlah suatu perkara yang mustahil untuk kita terima kerana Rasulullah SAW diwahyukan terlebih dahulu oleh Allah SWT tentang banyak perkara yang akan berlaku sampai hari qiamat. Di sini akan dikemukakan hadith-hadith itu.

1. Diriwayatkan dari Ibn Abbas katanya: “Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda: “Akan muncul satu golongan di akhir zaman yang dinamakan Rafidhah. Mereka menolak Islam tetapi mendakwa Islam. Bunuhlah mereka kerana mereka adalah golongan musyrikun.” (Ibn Qutaibah, Takwilu Mukhtalifi Al-Hadith, halaman 56)

2. Diriwayatkan daripada Zaid bin Ali Zainal Abidin iaitu cucunda kepada Sayyidina Husain dan bapa saudara Ja’far as-Sadiq, bahawa ketika Syi’ah mengemukakan kepadanya syarat sokongan mereka terhadap beliau, iaitu “Jika engkau berlepas diri daripada Abu Bakar dan Umar maka kami akan menyokong engkau tetapi jika engkau tidak berlepas diri daripadanya maka kami akan menolak engkau.” Mendengar syarat mereka itu, Imam Zaid lantas berkata: “Allahu Akbar! Ayahku telah menceritakan kepadaku bahawa Rasulullah SAW telah bersabda kepada Ali r.a.: “Sesungguhnya akan muncul satu golongan yang mendakwa cinta kepada kami. Mereka akan mempunyai gelaran-gelaran yang dapat dikenali melaluinya. Apabila kamu menemui mereka, bunuhlah mereka kerana mereka itu sebenarnya musyrikun.” Kemudian Imam Zaid berkata: “Pergilah kamu, kamu golongan Rafidhah (golongan yang dimaksudkan oleh Nabi kepada Sayyidina Ali dalam sabdanya itu).” (Nasywan al-Himyari, Al-Huuru Al-‘Ain, halaman 185)

3. Ali bin Abi Talib berkata: “Rasulullah SAW bersabda: “Akan muncul satu golongan di akhir zaman yang dipanggil Rafidhah. Mereka menolak Islam.” (Ahmad, Al-Musnad, jilid 1, halaman 103)

4. Imam Az-Zahabi telah mengemukakan satu riwayat daripada Sayyidina Ali sebagaimana dinukilkan oleh Ibn Hajar al-Haithami bahawa Sayyidina Ali berkata: “Rasulullah SAW bersabda: “Akan muncul di dalam ummatku di akhir zaman nanti satu golongan yang dinamakan Rafidhah. Mereka menolak Islam.” Imam ad-Daraqutni mengemukakan hadits ini dengan sedikit tambahan iaitu Rasulullah SAW berkata kepada Ali: “Sekiranya kamu menemui mereka hendaklah kamu bunuh mereka kerana mereka adalah golongan musyrikun.” Ali berkata: “Aku bertanya Rasulullah SAW : “Apakah tanda yang ada pada mereka?” Baginda bersabda: “Mereka terlalu memuji-muji engkau dengan sesuatu yang tidak ada pada engkau dan mereka memburukkan-burukkan para sahabat.” (Imam Ibn Hajar al-Haithami, As-Sawa’iqu Al-Muhriqah, halaman 102)

5. Imam al-Bukhari juga mengemukakan hadith ini di dalam kitabnya yang bernama At-Tarikhu Al-Kabir di bawah biografi Ibrahim bin Hasan dengan lafaz “Akan muncul satu golongan, gelaran mereka ialah Rafidhah. Mereka menolak agama.” (Al-Bukhari, At-Tarikhu Al-Kabir, jilid 1, halaman 279-280) Syeikh Ahmad Muhammad Syakir membuat komentar selepas mengemukakan riwayat yang disebutkan oleh Bukhari tadi begini; “Agaknya Bukhari tidak memandang hadith ini dhaif kerana beliau tidak mencacatkan seorangpun dari perawi-perawinya.”

6. Diriwayatkan dari Ali bahawa Nabi SAW bersabda: “Kiranya engkau ingin menjadi ahli syurga maka nanti akan muncul satu golongan yang mendakwa cintakan engkau, mereka membaca al-Qur’an tetapi pembacaannya tidak melampaui halkum mereka (tidak meresap ke dalam hati), mereka dikenali sebagai Rafidhah. Sekiranya engkau sempat menemui mereka, perangilah mereka kerana mereka adalah golongan musyrikun.” (Ali al-Muttaqi, Kanzu Al-Ummal jilid 11, halaman 324) Selain dari hadith ini Ali al-Muttaqi telah mengemukakan 13 hadith yang lain berhubung dengan Rafidhah di dalam kitab beliau yang tersebut, di bawah tajuk Ar-Rafidhah Qabbahahum Allah (Golongan Rafidhah - Semoga Mereka Dimurkai Allah).

7. Diriwayatkan daripada Ibn Abbas katanya: “Pernah aku berada di samping Nabi SAW, bersamanya ada Ali. Nabi SAW bersabda (kepada Ali): “Wahai Ali! Nanti akan muncul di dalam ummatku satu golongan yang mendakwa cintakan Ahlul Bait. Mereka digelar Rafidhah. Perangilah mereka kerana mereka adalah golongan musyrikun.” (Hafiz Nuruddin Ali bin Abi Bakr al-Haithami, Majma’u Az-Zawa’id Wa Manba’u Al-Fawa’id, jilid 10, halaman 22)

8. Hafiz Ibn Hajar dalam Ta’jilu Al-Manfa’ah (halaman 14) juga mengemukakan hadits di atas dan beliau tidak menyebutkan sebarang kecacatan di dalam sanad hadith tersebut. (Lihat Ta’liq dan Syarah Al-Musnad oleh Syeikh Ahmad Muhammad Syakir, jilid 2, halaman 806)

9. Imam ad-Daraqutni, Ibn Hajar al-Haithami dan Imam Ibn Taimiyyah juga telah mengemukakan hadith di atas dengan sedikit perbezaan pada lafaznya. Untuk itu lihat As- Sawaa’iq
u Al-Muhriqah (halaman 102) dan As-Sharimu Al-Maslul (halaman 582-583).


P/S: Perbanyakkan menonton video debat antara syiah dan sunni. Ternyata setiap jawapan yang mereka berikan buntu dan sesat! Dalam hati hanya ada dendam kesumat dari zaman berzaman dan ketaksuban mereka terhadap sesuatu yang didokong oleh syaitan.





sumber:fb


Maha Benar Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu." 
(Surah al-Baqarah : ayat 120)


Artikel berkaitan:

8 comments:

  1. info yang menarik utk dibaca. tima kasih kenit

    ReplyDelete
  2. sayang tak boleh nak bukak video tu..
    tapi perkongsian yang baik kenit..hehhe

    ReplyDelete
  3. nice sharing Kenit... Syiah ni diaorang agungkan Saidina Ali dan Saidatina Fatimah... dan diaorang solat letak batu kat tempat sujud.... nama batu tu Batu Karbala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you sis. Ye betul tu sis...tu salah satu tanda signifikan diaorg. Tapi, kalau tak letak batu karbala tu pun mereka boleh solat sebab mereka ni golongan yang suka bertaqiyyah.

      Delete
  4. Terimakasih atas perkongsian berguna ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2. Semoga info ini dapat membantu menyedarkan masyarakat tntg bahaya syiah.

      Delete

Apa kata korang?

Follow Us @soratemplates