Saturday, June 22, 2013

# Something in my head

Hari Ini Dalam Sejarah.....

Assalamualaikum!~

Hari ini dalam Sejarah...
Dingin subuh memanggilku..
Solat 2 rakaat memanggil rindu...
Doaku pohon penuh sayu...

Hari ini dalam sejarah...
Terbaringku di sofa empuk...
Menunggu siang fajar terbentuk...
Mata berat ku cuba memujuk...
Namun terlena macam kena sampuk...


Hari ini dalam sejarah....
Walau mata tertutup rapat...
Walau mulut terkatup senyap..
Walau tubuh kaku setempat...
Namun deria masih 'menyengat'..

Hari ini dalam sejarah...
Di ujung telingaku dengarkan...
Berita tv tekun melaporkan...
Ku kira mungkin sudah kesampaian...
Masa ditunggu menghadap Ilahi penuh kesayangan...

Hari ini dalam sejarah...
Ku bersihkan diri kuhias sungguh indah...
Wangian harum ikut sunnah...
Zuhur kusambut penuh 'meriah'
Untuk Ilahi mohon diberkah (diberkati)

Hari ini dalam sejarah...
Khusyukku tunduk sujud menyerah..
Kepada Ilahi ku hanya berpasrah...
Pengakhirnya kedua tanganku menadah...

Hari ini dalam sejarah...
Langkahku mula buat kerja umah....
Langit di luar sekejap mendung sekejap cerah..
Hati terdetik adakah....?mungkinkah...?
Lalu ku capai jam ku tenung mencari pastinya....

Hari ini dalam sejarah...
Mulut terlopong mata membulat...
Sudah kujangka tapi hatiku suruh mengelat...
Konon dah sampai waktu dekat...
Rupa-rupanya.....BARU PUKUI 12.44!

Wuaarghhhhhhhhhhhhh wuaargghhhhhhh wuaaarghhhhhhhh!

Luahan rasa asli oleh : Kenit Cinonet

16 comments:

  1. wah! pandai kenii cinonet mengayat..ingatkan sejarah apalah yang best tadi..

    ReplyDelete
  2. wah..puitisnye..terer sis mengayat
    erk..sis solat belum masuk waktu ke?
    3,4 kali baca..cuba memahami

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai sis neka ekekeke...sebolehnya harap takda sapa yg paham puisi ni haha :)

      Delete
  3. done klik iklan sis
    thanks sudi klik iklan yumida :) lop u

    ReplyDelete
  4. Ingatkan ada nak rasmi bangunan ke apa. He..he.. terhibur membacanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha rasmi bangunan dlm mimpi ada la.. :D

      Delete
  5. hehehe... :) ingatkan berita tu ada kena mengena dgn akak... ceh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha deyyy memang ada kena mengena la...cuma tak masuk tv je la ekekeke (^^,)

      Delete
  6. pasti akn berlaku pada stiap org..ekkekekke :)

    ReplyDelete

Apa kata korang?