ruangiklan
ruangiklan

Monday, July 29, 2013

Diari Ramadhan - Bila Mira Salah Tanya.

Assalamualaikum!~

Minggu lepas...

"Anti Ooi, adik ada beli telekung ari tu..ibu belikan"

"Ooohh...ya ka?"
 *muka anti Oooi sedikit keliru...
mungkin dia paham apa itu 'telekung' atau dia tak paham?*

"Anti Ooi dah beli telekung?"

"aaaaaahahahahahahaha....!"

Aku yang sedang memandu tersentak....

"Ha! haaaaaa... naper naper????"

"Takdeeee..diaorg tanya anti Ooi ada beli telekung ke?haha"

Botuah punyo anak..ekau poyi tanyo kat anti apa pasai? muahaha
Anak aku ni suka nau langgor dinding!

Soklan relevan tapi ditanya pada orang yang tak relevan. Haihhh...Mira....Mira...


Berenti citer tak berapa nak lawak. Jom terjah apa aku masak minggu lepas hehehe. 

Ingatanku terhadap lauk masal lomak cili api masih kuat. Bila lalu kat pasar malam, telan ai lio aku nengok tulang lembu tersergam indah atas meja. Mintak tulang rusuk dah habis, dia offer tulang tengkuk. Sekilo RM17..ini sudah bagus beb!

Tapi, dia jual kat aku sekilo RM15...ini lagi bagus beb! Murah rezeki abengggggg....hehehehe :D.



Tak susah nak bueknyo pun. Maen campak-campak jo hehe. Jangan ekau campak batu, kayu, tanah dah la. Kang porut ekau gak yang mondapat hehehe. Nak podeh? lotak cili padi lobih, taknak podeh, lotak sikit. Santan den lotak sikit jo.


Dah siapppppppp!

Masak lomak cili api tulang tongkok lombu hehehe

Bling-bling masak lomak cili api den hahaha. Sobab minyak dari tulang dan santan sudah sebati. Sesuai untuk iftar dan sahur.

P/S: Mak banggo tak ngan den ni ha? den dah ghoti masak banyak dah ni. 


"lauk den bertingkek-tingkek" 5x

muahahaha~

18 comments:

  1. wow.. 1st time tgk resepi ni... :)

    ReplyDelete
  2. Sedapnya..farah selalu makan masak lemak cili api ayam & ikan jer.. ;)

    ReplyDelete
  3. hahahaha gelak je baca entri ni.owh tak pernah masak dan makan macam kat atas,tu.bolehlah cuba kot hubby kak lea nak.

    mira tu lawak betul,meh nak cubit sikit pipi budak comel tu he3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha buleh cubo ni kak lea. Konpom hubby kak lea puji bertingkek-tingkek hehe :D

      Delete
  4. sedapnya tengok lomak cili api tu...nak sikit..hehe

    ReplyDelete
  5. sodap masak lomak cili api tu...dah lamo tak ghaso.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti buekla kak yo, memang sodap ni. Masak lomak beghapi hehehe :D

      Delete
  6. masak lomak cili api..tak podeh tak sodap..hhaha pcl mmg suka masakan yg pedas2 nih.

    ReplyDelete
  7. Saya tumbuk cili api, kunyit hidup, bawah merah dan campur ngan daging dan panaskan untuk kecutkan daging. Dah ompok baru masukkan santan.

    ReplyDelete
  8. Wah!! sedap ni akak ..tringat plk kak kmpung hb negeri sembilan..klu blik sana wajib ada Masak lomak..terbaikkklah..=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. baguh baguh...sapo tak suko masak lomak cili api..ghugi!ghugi!hehehehe :D

      Delete
  9. Assalamualaikum. sodapnyaaa semalam baru makan gakkkkkk :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam sheila....

      uihhh sama la selera tekak kita haha sodap kan :)

      Delete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.