ruangiklan
ruangiklan

Thursday, July 18, 2013

FELDA Dapat Duit Raya.

Assalamualaikum!~

Bahasa budak-budak sekarang...suke lettew! hehehe. Untung ye jadi orang FELDA, duit raya tiap2 tahun dapat, rumah dapat, kemudahan dapat. 'Nyawa' tu beb, kalu tak dibagi acaner plak ye dop?



Macam perbualan Kenit ngan Pak Jelan malam tadi, benda kalau dah selalu dibagi sampai jadi tradisi setiap tahun, setiap kali perayaan, setiap kali ujung tahun memang susah nak diubah. Sekali ko bagi, selamanya ko kena bagi.

Bila pemberian dah jadi semacam satu kemestian, nak tak nak pihak yang berwajib kena gak bagi sebab diaorg yang mulakan tradisi memberi ni. Sekali tak bagi, terukla ko kena hambur. Bayangkan ajelah zaman Pak Lah tak bagi bonus kat P.A dulu....

Nak baca penuh terjah SINI. Tahniah orang FELDA, syukur alhamdulillah.

P/S: Eh, P.A bila dapat eh?hehe

10 comments:

  1. alhamdulillah..ringan sikit beban mak abah kat kampung tu...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, ada rezeki mak mertua ...

    ReplyDelete
  3. kak lea teringin jadi orang felda he3....beruntung depa ni..rezeki,kan ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak jadi orang felda kena bukak tanah kot hehe. Rezeki tu...syukur pada Allah (^^,)

      Delete
  4. rezeki org felda lagi,,,alhamdulillah...rezeki kite belum ade g,,hehehehe

    ReplyDelete
  5. hmm, untung la..rezeki mereka semua, dan hak mereka juga..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu nak kira hak lebih lagi patut dapat tu hehe :D

      Delete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.