Monday, July 15, 2013

# Ekstrim # Wanita

Rawat Kulit Dengan Siput.

Assalamualaikum!~

Menjelikkan??Memualkan??Menggelikan?? Hanya satu jawapan untuk semua soalan tadi...YA! Tapi, tidak bagi orang Jepun. Orang Jepun ni memang suka buat eksperimen ke atas diri mereka. Habis semua kaedah dia nak cuba dulu, dia nak rasa dulu.

Orang Jepun memang obses ngan kecantikan. Well, kat sini pun obses jugak tapi takdala sampai nak letak sibut babi yang berlendir itu di atas muka dan membiarkan ia mengengsot perlahan-lahan di atas kulit anda! Eeeuuuwwww....hey hey, nak cantik ke dak?? hehe (^_^)



TOKYO - Membiarkan siput babi merangkak perlahan-lahan di atas kulit muka anda kedengaran seperti mimpi ngeri bagi sesetengah wanita, tetapi di Jepun sebuah syarikat kecantikan berharap masyarakat mampu menerimanya dengan baik.

"Lendir dari siput membantu mengeluarkan sel-sel kulit mati, menyembuhkan kulit akibat sinaran matahari di samping melembapkan kulit," kata Manami Takamura, jurucakap bagi sebuah salon kecantikan di Tokyo.
"Dengan cara ini, anda akan mendapat khasiat 100% terus dari siput ke kulit anda"
Lendir siput dipercayai mempunyai kesan anti-penuaan ke atas kulit manusia, dan sesetengah produk kosmetik yang dijual mempunyai pati yang diekstrak dari escargot.
Kos siput sahaja mencecah sehingga 10,500 yen (US$106). Sayaka Ito berkata dia telah menemui rawatan baru yang lebih merehatkan sehingga membuatnya terlena.
"Anda boleh merasa siput bergerak di atas kulit muka anda. Untuk pertama kali anda akan merasa teruja, tetapi sebenarnya ia taklah teruk sangat," dia berkata.
"Kulit saya memang terasa lembut dan lembap" - AFP




sumber foto : yahoo

Amacam? Mau ka? Ada bran? (^^,)

9 comments:

  1. tak sanggup farah buat rawatan siput nie kenit..geli!!!!!!!! ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe nak cantik kena tahan la sikit geli tu sis heeeeeeeee :D

      Delete
  2. idaklah teman, seriously tak sanggup...

    ReplyDelete
    Replies
    1. deme rasa geli sikit je...aternye nak cantekkkkk hehe :D

      Delete
  3. Kembang2 muka ngan kulit2 akak hanim oiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. memula je kembang pastu halusssss je kulit kak hehehehe :D

      Delete

Apa kata korang?