Wednesday, July 03, 2013

# Cerita My Pearls

Suka Pi TESCO Sebab Ni La...

Assalamualaikum!~

Tu la port kami sekeluarga kalu ada pulus lebih dan masa lebih hehehehehe. Rambang mata nengok baju kurung moden dok gantung-gantung kat sana hehehe. Mat Bangla tu pulak letak harga haihhh....kemain murah lagi! Bergoncang poket sekejap hehehe.

Anak-anak ape lagi yang depa tau...main je la! Weh! masuk sekali dalam 'istana' hok lompat-lompat tu RM3 hengget ko! 2 orang budak dah RM6 hengget! main tak sampai 1 jam pun dah terhegeh-hegeh nak kuar. Main permainan kat luar yang pakai token tu pun ok gak tapi ramai sangat kanak-kanak tak syok la nak kena tunggu plak.

So, kami cuba aktiviti baru...nak tulis nama ape pun tak tahu. Tapi, ni lah dia....




Tau mende alah ni berapa hengget sekeping? RM4 hengget! hahaha amik ko nim..2 keping dah RM8 hengget. Tekono den! ekekekeke. Tu la dah kater jangan kedekut ngan anak kan~

Pak Jelan jadi tukang kikis pelekat tu hehe

Pak Jelan tunjuk camner nak letak kaler 'goldush' tu kat gambo.
1st time cube...memang terkial-kial la kawan tu hehehehe

Adik gigih menerai buat sendiri takmo ibu tolong. Sanggup
dia menyempitkan diri di celah tu dekat ngan tong sampah lak tu!

Masa ni kakak punya dah siap, ape lagi dia menyendeng la
kat adik dia hehee

Dah puas mengaler, inilah hasilnya......

Agak-agak dapat A tak subjek Pendidikan Seni ni...?ekekekee


Kakak dengan hasil kreativitinya. Muker sopan sungguh!
hehehehehhe

Muker terlebih konfiden ni la dia haha. Adik ngan
hasil seninya. Tutup mulut tu bukan ape...
dia nak cover gigi depan yang dah tinggal suku tu
ekekekekeke

Dah main kaler-kaler ader hati pulak dia nak masuk 'istana' tu? Pak Jelan terus 'heret' diaorg ke satu lagi tempat yang boleh buat mata mereka rambang hehehehe.


Modal nak 'pau' ayah hehehe. Takpe ayah kater ayah belanja asalkan
benda berpak-e-dah.

Khusyuk pilih buku....

Sekian (^_^)

16 comments:

  1. Owh.. Kt tesco selayang pun de permainna pasir warna ni... Bgus asah bakat ank2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kak, teruja budak2 ni tengok pasir kaler2 tu hehe (^_^)

      Delete
  2. Bagusnyer..semua aktiviti yg sihat...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena control ni kak kalau tak asyik nak main je la :)

      Delete
  3. Cantik jer tgk hasilnya bila dah siap..;p

    ReplyDelete
  4. ada bakat terpendam rupanya... leh jadi artis ni... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tang ni depa memang cukup suka..kaler mengaler heee :D

      Delete
  5. suke pegi tesco jugak tp bukan sebab ni. hehe

    ReplyDelete
  6. hahaha kak lea kalau baca entri sis.mesti kena fokus dan hayati setiap intonasi tu hah,he3...

    owh colorful sand tu ye..anak2 pun suka..memang rm4.00 harganya.bagus tau bagi anak kreatif pilih nak campak pasir tu kat gambar mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampaknya yang ni dah jadi kesukaan mereka hehe. Cukup suka tengok pasir yang berwarna warni tu :)

      Delete
  7. aktiviti utk budak2
    tu yg semangat nk ke tesco kan
    lama dh x ke tesco..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. diaorg kalu bab-bab gini memang semangat sis hehe (^_^)

      Delete
  8. saya suka juga main benda tu..hihi.. tapi bersepah2 ja..rimas..huhu.. sronok kalau shpping buku2..hehe

    http://alamslegacy.blogspot.com/2013/07/dosa-dr-morsi-kepada-rakyat-mesir.html

    ReplyDelete
  9. ingatkan kat fun fair je ada benda nih...

    ReplyDelete

Apa kata korang?