ruangiklan
ruangiklan

Thursday, September 12, 2013

Trick Baru Adik

  15 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Lepas ngadap homework, diaorg main-main baby pulak. Dah siap mengemas di dapur, aku duduk merehatkan diri di sofa usang tapi masih empuk. Mataku melihat gelagat dan keletah dua gadis kecil itu....dan kemudian ke lantai.

'Aaahhhh...bersepah lagi'  getus hatiku. Dan, mereka masih bermain tanpa rasa bersalah. Barangkali begitulah aku ketika kecil dahulu. Menyepahkan rumah tiap kali bermain, dan mak setia mengemas kembali anak2 patungku tanpa mengeluh atau mengadu. Anak bongsu...manjanya kadang2 boleh buat abang dan akak cemburu!


Lamunan terhenti bila adik datang menghampiri. Tersenyum puas dengan 'hasil kerja' yang ditinggalkan di atas karpet. Terkedek2 berjalan ke arahku...


"ibuuu...adik kan tau buat niiii"

























"eeeeeiiiiiiiii! seram ibu nengok aiihhh...maner adik blaja ni?"

"atikah yang ajar....."

ATIKAHHHHHHHHHHH!

15 comments:

  1. ha ha ha, teringat masa zaman2 sekolah rendah dulu, kawan2 suka buat cam ni...wah adik pun pandai, tapi aunty seramlah... hu hu hu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. seram kan? muker comel dah tukar jadi cam alien je hehe

      Delete
  2. Kecik-kecik dulu suka juga buat macam ni...

    ReplyDelete
  3. hahaha..
    masa kecik2 dulu pun suka buat macam tu..
    hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang boleh duduk sekapal ngan mira la camni hehe :D

      Delete
    2. nanti boleh main macam ni sampai boring & sakit mata.. haha..

      Delete
  4. nostalgia ni...selalu buat masa budak2 dulu nak usik adik2...hahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha kalau pandai buat seronok takutkan orang :D

      Delete
  5. Kwn sy pndai buat dn selalu usik kngkwn lain... Kakak pun pndai buat gini gak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mata hantu ni dari kecik kenit tak pandai buat. Jeles pulak nengok anak sendiri pandai buat haha :D

      Delete
  6. hahaha..
    shark sampi sudah x pndai buat ni..
    dulu tgk org buat cam seram jer.
    sampi sudah x brani buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha kiter sekapal la shark..sampai ke sudah tak pandai buat. Ni menurun dari sapa tak tau la :D

      Delete
  7. ha3..sy pnh juga bljar bt mcm 2..tp xmnjadi2.. :) pndai bt..ada bakat

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik ni bakat ape yang dia takde..tapi bakat paling menyerlah ialah bakat berdrama haha :D

      Delete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.