Breaking

Monday, December 16, 2013

Letak Button SEND, SHARE & LIKE Di Blog.


Assalamualaikum!~

Malam tadi kenit belajar bukan satu tapi dua tutorial yang ohsem dari seorang blogger otai mengenai cara-cara nak letak buttondi Nukilan Kenit. Sebelum tu, kenit singgah BW di blog sis +Yumida Huda dan memang 'langkah kanan' betul bila sis kongsikan ilmu terbaru ni! hehehe. Thank you dear (^_^).

1st Tutorial bagaimana nak letak button. Tutorial ohsem ini kenit pelajari dari blogger Faiz di {SINI}. Memang senang dan mudah caranya, hanya perlukan sedikit usaha untuk berjaya hehehe. Pentingnya button  ini adalah untuk memudahkan anda para pembaca yang kenit kasihi sekelian meng-like dan mengongsikannya terusssssss ke laman FB anda. Takyah susah payah copy paste url entri yang anda suka, just klik 'share' dan ia akan connect terus ke wall FB anda. OHSEM GILE kan???! hehehehe.


Contoh 1

Kalau korang perasan, button  ni ada dekat bawah setiap entri kenit. Cam cantik cam comei je 'dua beradik' tu duduk di bawah tu kan? mihmihmih :p.

Next, kenit pelajari cara letak button  juga di dalam entri. Kalau korang perasan, kat bawah tajuk ada button di bawahnya, Yang ni kenit pelajari dari tutorial Faiz di {SINI}, and seriously memang senang macam kacang panjang! hehehe. Apa bestnyer letak button  ni?? Haaaa, button 'send' ni memudahkan kenit untuk mengongsikan apa jua entri yang kenit tulis di blog ni ke laman FB. Sekali klik je, entri kenit akan 'bertebaran' di group-group blogging yang selama ni kenit kena copy dan paste satuuuuuuu satuuuuuu satuuuuuu .....! Kalau ada 30 group blogging, maka 30 kali copy paste la kan, which is super wasting time! Now, bila kenit dah habis taip entri, kenit just klik 'send' dan entri kenit akan muncul di group-group blogging yang berkenaan. Kan senang cenggitu?? hahahaha. Saya suke saya suke saya suke! (^_^)


Contoh 2

Kalau korang belum letak lagi dua button seperti yang di atas, jom kita belajar dan letak sekarang. Terima kasih pada blogger Faiz di atas tunjuk ajar yang ohsem ni! (^_^). Dan, terima kasih pada sis +Yumida Huda yang berkongsi sama (^_^).

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.