ruangiklan
ruangiklan

Saturday, February 09, 2013

4 Peringkat Dosa: Dimanakah Anda?

  6 comments    
categories: 
Setiap makhluk bergelar manusia pasti tidak terlepas dari melakukan dosa, baik dosa kecil mahupun dosa besar. Namun, adalah menjadi fitrah manusia apabila dia melakukan dosa pasti akan memohon kepada Tuhannya agar diampunkan dosa tersebut.


Walaubagaimanapun, manusia tidak terlepas dari cengkaman ego sendiri yang apabila dia melakukan dosa, masih juga tidak bertaubat dan kembali ke jalan yang benar. Golongan ini adalah golongan yang sombong dengan Tuhannya, Pencipta Sekelian Alam. Adakah kita termasuk dalam golongan ini? Jom kiter terjah!~

Dosa Peringkat Pertama

Seseorang membuat dosa serta lambat menyesali perbuatannya atau pun lambat bertaubat atas dosanya…. Ini adalah peringkat awal bagi orang yang membuat dosa.. Jika seseorang itu berterusan membuat dosa pada peringkat pertama ini, maka ia akan secara automatik akan naik ke dosa peringkat kedua..
Dosa Peringkat Kedua

Seseorang itu akan membuat dosa dan tidak merasai apa-apa diatas perbuatannya… Peringkat ini amat bahaya kerana ianya adalah bibit bibit permulaan yang boleh menggugurkan iman seseorang..
Dosa Peringkat Ketiga

Seseorang itu membuat dosa dan merasa bangga dengan perbuatan dosanya….Peringkat ini akan sampai kepada suatu situasi dimana orang yang membuat dosa mula merasa sombong, bongkak dan riak. Ucapannya juga akan membawa kepada unsur MURTAD (nauzubillah!).. Contohnya ucapan, “Aku minum arak ni biasa ajee..setakat sebotol tak mabuk lagi. “Selepas peringkat ini seseorang itu akan sampai ke peringkat keempat..

Dosa Peringkat Keempat

Seseorang itu akan membuat dosa, bangga dengan perbuatannya dan mula MEMANDANG HINA ATAS KEBAIKAN ATAU KEBAJIKAN… Pada peringkat ini orang tersebut mula mencabar Al-Quran, Hadis & Sunnah kerana sifat sombong, bongkak dan riak sudah sepenuhnya menguasai diri..
Oleh itu hendaklah kita sentiasa berkira-kira tentang perbuatan kita setiap hari dan cepat cepat bertaubat atas kesilapan atau perbuatan kita yang berdosa dan masuklah kita di kalangan orang orang yang bertaqwa disisi Allah..
Seseorang sahabat pernah bertanya kepada Rasullullah, “Wahai Rasulullah akan adakah orang yang menyeru kearah kejahatan dan dosa setelah datangnya islam yang lengkap ini.” Rasullullah menjawab,” Ia, memang akan ada pendakwah neraka di akhir zaman setelah datang islam yang lengkap.” Sahabat bertanya, ”Wahai Rasulullah apa yang perlu aku lakukan sekiranya aku bertemu zaman itu dan pendakwah neraka tersebut." Rasulullah menjawab, “Hendaklah kamu cari ulama ulama benar (ulama pewaris nabi) dan berpeganglah kamu kepadanya dan jangan sekali kali kamu lepas darinya.”
Wallahualam…


Friday, February 08, 2013

Cerana Seafood.

  1 comment    
categories: 
Assamualaikum sumer!~

Malam tadi lepas antar abah ke Terminal Bas Sepadu (TBS), aku ajak incik somi pi makan seafood. Sejak kami duduk KL ni, pilihan makan seafood kami ialah di Cerana Seafood. Restoran seafood ini terletak di Cheras, kalu korang lalu kat hiway Cheras-Kajang tu, ada stesen Petronas belah kiri kan, Cerana Seafood kat belakang stesen minyak tu jer.

So, kami empat beranak pun pegi la makan kat situ malam tadi. Satu yang buat aku terpikat untuk menjamu selera di sini ialah walaupun lokasi restoran ini duduk di belakang stesen minyak, tapi ia masih mempunyai scenery yang sangat memuaskan mata memandang hehehe. Nanti aku tunjuk...jom masuk dulu!~


Selamat Datang ke Cerana Seafood

Tiada Jodoh, Kieran HOT FM Sah Becerai.

  1 comment    
categories: 
Kieran DJ HOT FM

Penyampai radio Hot FM, Kieran atau nama sebenar Maskiran Jakiran mengesahkan bahawa beliau dan Yang Azliyang Mohd Yunus sudah sah bercerai.
Jika sebelum ini beliau hanya mengesahkan bahawa dia dan bekas isteri tidak tinggal serumah semenjak Mac tahun lalu, Kieran yang sudah tujuh tahun menjadi juruhebah radio Hot FM memberitahu pihak media bahawa pada tanggal 28 November 2011 dia dan isteri telahpun bercerai secara sah.
Tidak mahu menghebahkan berita tersebut pada awalnya kepada pihak media kerana gusar menyinggung perasaan emak, Kieran menjelaskan status sebenar setelah ditemui di Majlis Kesyukuran Hot FM semalam bertempat di Restoran Puteri, Taman Tun Dr. Ismail (TTDI)
"Kami telah sedaya upaya untuk menyelamatkan rumah tangga ini demi anak-anak namun disebabkan tiada persefahaman kami ambil jalan untuk berpisah."
Walaupun sudah berpisah, Kieran dan bekas isteri masih menjalinkan hubungan baik dan kini mereka anggap seperti kawan baik demi anak-anak.-yahoo.malaysia

P/S: Walau kasih terputus di tengah jalan, hidup mesti diteruskan.

Ujian Mengesan Jin Dalam Badan.

  1 comment    
categories: 
Pernahkah anda mengalami suatu perasaan ganjil di mana anda terlihat seperti bayangan manusia atau lembaga di tengah malam? Bisikan ganjil juga seakan-akan kedengaran memanggil anda ketika sendirian?


Bunyi-bunyi pelik dan seumpamanya. Hal ini berkemungkinan berlaku kerana kita tinggal bersama makhluk Allah yang lain iaitu Jin.

Pencari Hantu Buru Hantu Bersama 'Seekers'.

  1 comment    
categories: 
Assalamualaikum sumer!~

Pernah tengok program Seekers di tv? Program yang merakamkan aktiviti paranormal ini sudah lama ditayangkan di ntv7. Aku pernah menjadi penonton setia rancangan ni dulu. Maklumla, masa tu teruja sangat nak tengok kelibat 'lembaga' dalam tv hehehe. Tapi, yang aku dapat tengok hanya pempuan menjerit, nangis-nangis. Kalau ada pun, mungkin hanya imbasan cahaya ganjil yang 'terbang' di situ (rumah kosong)

Aku rasa lebih sesuai menggunakan perkataan memburu ENTITI dari memburu HANTU kan? Sebab yang nak dicari ni bukan binatang, tapi ROH yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar.  Dan bukan mudah nak buru 'entiti' ni. Bukan macam buru binatang, letak perangkap dan umpan dan tunggu 'dia' datang.  


Robb Demarest (dua dari kanan) bersama pihak produksi untuk
rancangan 
Seekers di ntv7-mstar

Thursday, February 07, 2013

Penangan Setia Hujung Nyawa: Salah Siapa?

  4 comments    
categories: 
sumber: fb jiwarosak.com
Rosak...rosak! Ni nak panggil cerdik ke bodo? Kadang-kadang untuk orang yang jenis pemikirannya begini, kita takleh nafikan yang dia sangat......sanggggggatttttttt......kurang cerdik! Kang aku kata bodo kang ader plak yang tak puas hati huhu.

Anak Syurgawi: Al-Fatihah Buat Adik Adam Syukri.

  5 comments    
categories: 
Assamualaikum sumer!~

Lama tak dengar khabar mengenai perkembangan terbaru adik Ahmad Adam Syukri. Terkejut aku bila baca twitter Fedtri Yahya di Facebook tadi. Dan bila aku baca di wall Ahmad Adam Syukri, banyak mesej yang menyampaikan ucapan takziah kepada keluarga arwah adik Adam. 


Innalillahiwainnailaihiroji'un...Allahurobi~


Sumber: fb

Jangan Sesekali Cakap F*** Pada Hakim! (Video)

  1 comment    
categories: 
Assalamualaikum sumer!~

Jangan korang sesekali cari pasal dengan orang yang mempunyai kuasa untuk membuatkan hidup korang menderita!hahahaha. Itu termasuklah HAKIM!


Dari kiri: Penelope Soto & Hakim Jorge Rodriguez-Chomat

Tu laaa gatai sangat pi ketawa kat hakim tu pasaipa. Hang ingat lucu sangat ka kes hang ni??. Dan, inilah akibatnya bila hang buat mahkamah macam kelab malam!heeeee. Kes ni terjadi di Miami, seorang remaja dihadapkan di mahkamah atas tuduhan memiliki dadah Xanax dan semasa dia menghadap hakim untuk kesnya diadili. Jom kiter terjah video ni!~


Anak Hilang.

  No comments    
categories: 
Trend menculik kembali menghantui masyarakat kita. Ada yang hilang kemudian dijumpai kembali, namun ada yang tidak begitu bernasib baik. Pastinya, jenayah culik kanak-kanak kini telah menghantui ibubapa, malah kita semua.

Lepas sorang sorang kena culik, sasaran mereka terutama budak sekolah. Ibubapa mana yang tak susah hati mengenang nasib anak yang belum tentu hidup belum tentu mati di luar sana..keseorangan..kelaparan..dan barangkali sesuatu yang tidak diingini menimpanya. 

Chef Riz Bercinta Dengan Mak Jemah?

  1 comment    
categories: 
Pagi ni 'tergerak' plak nak dengar ERA.fm dan masa warta berita kul 7pagt tadi, dj radio tu kata Chef Riz kini dikatakan sedang bercinta dengan Mak Jemah? MAK JEMAH???? Weh, setahu aku bukan ke Mak Jemah tu si Johan tu kan? Slot istimewa bersama Mak Jemah setiap hari tu kan? Takkan la Chef Riz bercinta ngan Johan kot?? GILER! Haru 1Malaysia kang!~hehehehe.

Kalu nak tahu MAK JEMAH mana yang sebenornya dimaksudkan oleh dj radio itu, jom kiter terjah gambo dia (^_^)

Dipaksa Kahwin Perogol?Anda Sanggup?

  3 comments    
categories: 
Dalam Islam, kaum wanita sangat dipandang mulia dari pelbagai sudut kehidupan, sosial mahupun ibadah. Namun, bagi sesetengah masyarakat yang masih mendahulukan adat dan budaya kaum sendiri melebihi syariat agama menjadikan hidup kebanyakan wanita terus dihantui ketakutan dan penindasan, terutama di negara-negara yang masih kuat adatnya.

GULNAZ bersama anak perempuannya, Badam Bagh.

Wednesday, February 06, 2013

Al-Fatihah Buat Allahyarham Yahya Sulong.

  1 comment    
categories: 
Arwah Yahya Sulong

PETALING JAYA: Pelawak Datuk Yahya Sulong, 85, meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini kira-kira pukul 6.45 petang Rabu.
Berita itu disahkan sendiri oleh isteri Allahyarham iaitu Datin Alisah Ali, 64, ketika dihubungi mStar Online malam Rabu.

Cara Aku: Letak Iklan Churp-Churp Di Blog.

  26 comments    
categories: 
Assalamualaikum sumer!~

Sengkak perutku. Dari lunch, makan plak cream puff. Haddowwww! peberet den tuuuuu! 10 biji aku beli buat bekal ngunyah waktu petang tadi hahaha. Tadi, singgah plak kat Sany Char Kuey Tiow Subang Perdana. Pas ujan2 ni memang sedap mentekedarah kan hehehe.

Aperpun, terkezut aku bila ada sahabat request tuto gimana letak iklan di blog. Tak pernah lagi orang request tuto kat aku, maklumla aku kan 'junior' hehehehe!~*gediks!*

Wanita Dibakar Api: Apa Pengajarannya? (Video)

  5 comments    
categories: 
Aku mulakan dengan firman Allah s.w.t yang bermaksud;

“Dan adalah tidak patut bagi lelaki mu’min dan tidak pula patut bagi perempuan mu’min, apabila Allah dan Rasul-Nya menetapkan sesuatu ketetapan akan ada pada mereka suatu pilihan (yang lain) tentang urusan mereka. Sesungguhnya sesiapa yang menderhakai Allah dan RasulNya, maka sesungguhnya dia telah sesat dengan  kesesatan yang nyata.” 
(Surah al-Ahzab: ayat 36)

Apakah yang dapat korang lihat dalam video di atas? Adakah ia satu kemalangan yang tidak dijangka atau sesuatu yang lebih dari itu...kita sumer tahu. Inilah contoh dan pengajaran bagi sesiapapun yang ingin menentang dan melawan hukum Allah s.w.t.

Dapat dilihat sekumpulan wanita di India melakukan aksi protes di atas tangki air dengan cuba membakar jilbab yang sengaja dibawa.  Wanita-wanita ini mengenakan pakaian tradisional India (Sari) dilihat menjerit-jerit dan berteriak memprotes pemakaian hijab @ jilbab oleh wanita muslimah.

Tak lama selepas tu, salah seorang dari mereka mula membasahkan kain jilbab dengan bahan mudah terbakar (minyak tanah barangkali) lalu membakarnya. Namun, apa yang terjadi api itu pula yang menyambar tubuh wanita itu sehingga TERBAKAR! Subhanallah...


Dalam keadaan panik, wanita ini terus berlari turun dari tangga dengan api yang terus membakar dan menyelimuti seluruh tubuhnya. La haula wa laa quwwata illa billah (Tiada daya dan upaya melainkan dengan pertolongan Allah jua). Sementara itu, seorang lagi wanita yang berada di atas tangki air tadi masih terbakar.

Dapat dilihat beberapa orang lelaki cuba untuk memadamkan api di tubuh wanita berkenaan namun api masih marak dan wanita itu mula mengeras.

Teriakan dan jeritan histeria kedengaran dari para peserta protes yang berada di bawah yang sebahagian besarnya wanita dan ada juga kaum lelaki yang memakai pakaian khas agama Sikh.

Menurut informasi di Youtube, wanita itu adalah seorang guru dari Punjab. Sekali lagi, paparan video ini bukan bertujuan untuk memburukkan sesiapa pun. Tetapi, diharap kita beroleh pengajaran besar dari cerita ini.-sumber

Firman Allah s.w.t dalam al-Quran yang bermaksud:
    Orang-orang yang kafir kepada Tuhannya, amalan-amalan mereka seperti debu yang ditiup angin dengan keras pada suatu hari yang berangin kencang. Mereka tidak dapat mengambil sebarang manfaat dari apa yang mereka kerjakan (di dunia). Yang demikian itu adalah kesesatan yang jauh.”  
    (Surah Ibrahim: ayat 18)


    “Dan orang-orang yang kafir, amalan-amalan mereka adalah seumpama fatamorgana di tanah yang datar, yang disangka air oleh yang dahaga, tetapi bila didatanginya air itu, dia tidak mendapatinya sesuatu apapun.” 
    (Surah an-Nur: ayat 39)

P/S: Jangan sesekali kita melawan perintah Allah s.w.t, yang demikian itulah balasan buruk bagi orang-orang yang tidak mahu mentaati perintahNya.

Ujian Lulus, Lesen Tak Dapat.

  No comments    
categories: 
Alahai mek...kesian ngan mek sorang ni. Ni baru 1st time aku baca pasal kes macam ni. 
Dah kuar duit, tenaga, masa dan bila dah lulus ujian...lesen tak dapat plak???
Ini boleh mendatangkan marah niiiiii....!
Jangan marah dulu...nanti kene jual baru tau!

Nurshazwani menunjukkan salinan dari JPJ
yang menyatakan dia hadir ujian berkomputer
dan lulus.

Yang Terhandal Pun Boleh Mati.

  6 comments    
categories: 
Assalamualaikum sumer~

Haaaa sepandai-pandai tupai melompat akhirnya mati di tanah juga.....errkk cam peliks jer bunyi perumpamaan ni hehehe. Takpela, maksudnyer lebih kurang sama jugak. Sesungguhnya, kemahiran manusia itu sangatla terbatas dari pelbagai sudut. Sehandal mana pun seseorang itu dalam bidang yang diceburinya, ingatlah ia hanya pinjaman sementara dari Yang Maha Esa.

Setiap manusia tidak boleh lari dari kelemahan. Seperti firman Allah yang bermaksud;

"Manusia itu diciptakan dalam keadaan lemah”
 (Surah al-Nisa’:ayat 28)

Maka, bila aku baca paper pagi ni pasai penembak terhandal @ SNIPER Amerika Syarikat,  telah MATI DITEMBAK, tiada apa yang perlu dihairankan. Sehandal mana pun skill menembak mereka, tapi yang menentukan hidup dan mati itu hanyalah Allah s.w.t dan tiada siapa yang boleh menafikan hak Allah.

Chris Kyle 

Tuesday, February 05, 2013

Snogurt at Night.

  1 comment    
categories: 
Biasa malam-malam camni memang kami jarang makan nasi. Kami gantikan dengan snack ringan atau sekadar burger....BURGER???heeee~

So, malam tadi pas gi TBS beli tiket bas untuk abah, kami balik dan singgah jap kat Snogurt Desa Pandan. Ni baru kali kedua aku merasa Snogurt. Budak-budak ni lagi la suka sakan kalu dapat makan 'eskrem' (panggilan untuk snogurt) huhu.

Ni juga kali pertama incik somi masuk kedai Snogurt hehe
So, aku la tukang promo kat dia,
cara nak isi, cara nak letak topping....
yang penting cara nak BAYAR...wehehehehe~

Jom kiter masuk kedai dulu!

kaunter topping

Ye Ke Tak Kenal????

  4 comments    
categories: 
Hurmmm...ye ke tak kenal??
*buat dahi kerut kening senget mulut senget*
Ader sape2 lagi kat sini yang tak kenal Psy??
Jangan tipu..berdosa tau!
Dekat youtube dah dok ada lebih 1billion viewers
kat Malaysia ni jer dok ada 5 juta viewers, (anggaran)
takkan still tak kenal kottttt??
Malaysia ni kecik jer.
Takat Psy tu, ulat dalam batu pun dok bergangnam ari-ari~
hehehehehe
*rasa-rasanye laaaaaa...*

Apa Salah Saya??

  4 comments    
categories: 
Sadisssss...sadis sungguh pabila kucing diperlakukan sebegini...
Kalaulah dia boleh bercakap
pasti dia akan cakap,
'Apa salah saya?'
'What I did last summer  wrong?'
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Bagi Yang Suka Makan...

Satu benda lagi yang aku suker keje kat department baru ni sejak 7 bulan yang lalu..MEWAH MAKAN!hehehehe. Dah tu pulak opismate ramai yang kaki MAKAN, aku pun ikut join! Dalam sebulan tu ader jer MAKAN FREE. Semoga murah rezeki diaorg amin...~

Arini, opismate buat MAKAN lagi sempena besday...terbaeekkkkkk!~ Eh, murah rezeki tau bagi orang makan ni (^_^) Amalan sebegini bukan saja dapat mengeratkan ukhwah sesama rakan sekerja tapi juga dapat merasa makanan yang sedap-sedap hehehe.

Peminat: 'Psy, Tolong Jangan Datang Ke Malaysia!'

  No comments    
categories: 
Tidak lama selepas pengumuman artis sensasi K-POP dari Korea Selatan yang akan beraksi sempena rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran sebuah parti di Pulau Pinang, laman Facebook penyanyi tersebut telah dibanjiri oleh ratusan mesej yang merayu supaya Psy tidak menjadi 'alat' politik kepada parti tersebut.


Malaikat Rakib & Malaikat Atid.

  No comments    
categories: 
Pagi tadi dalam kete....

Kakak: buuu...kat belah kanan kiterrr malaikat ye bu? 

Aku: *tak faham soklan*.......huh??

Kakak: kakak kater..malaikat kanan ada kat bahu kiter ke bu?dia tak suker simpan patung ke bu?

Aku: *ok..baru faham...sikit-sikit* Oohhhh...betul tu kak, bahu kanan kiter ader malaikat Atid....kalu kiter ader simpan patung dalam umah, tak kire la Barbie ker, teddy bear ker kiter buat hiasan jer, nanti malaikat tak masuk dalam umah sayangggg. Tapi, macam kakak & adik masih boleh main patung lagi, cam ibu dah takleh dah sebab ibu dah dewasa. Kalu untuk main boleh simpan, tapi kalu nak letak jer bagi cantik takleh la sayangggg. Lagi satu...dia tulis segala benda baik yang kiter buat. Contohnya, pagi ni kakak berzikir dalam kete...haaaaaa, malaikat pun tulis 'Nurul Hazwani berzikir menyebut nama Allah pagi ni, diberi pahala'.

Monday, February 04, 2013

Bila Anak Marah Ayah....

  No comments    
categories: 
Kalu kiter tengok anak kiter buat tak betul, mesti kiter tegur kan. Tapi, kadang2 sebagai manusia yang lemah kiter juga tak terlepas dari melakukan kesilapan kecil hehe.

*Ayah tengah makan keropok*

*Mira tengah makan kacang*

*Ayah makan sambil baring tengok tv*

*Mira jeling kat ayah.....*, "ayah, bangun makan la..."

*Ayah cepat2 bangun dan duduk buat muka bersalah* hahahaha~

*Aku gelak tengok ayah kene tegur ngan anak hehehehe*

Good job Mira! Kalu bukan parents yang patut set example yang baik untuk anak, saper lagi ye dop?(^_^)

kacang face (^_^)

RM2.3 Juta Untuk Psy Beraksi Di Malaysia?

  No comments    
categories: 
Peliks...sangat peliks. Tapi, yang peliks itulah realitinya. Sanggup tak korang bayar duit sebanyak tu untuk tengok seorang lelaki menggelinjang & dan terkinja-kinja di atas pentas yang hanya popular dengan satu lagu??

Baru semalam aku TERlihat dalam satu rancangan hiburan tempatan (ape ntah aku pun tak tau nama dia) mengenai kes 'berat sebelah' oleh dj2 radio tempatan yang dikatakan hanya memutarkan lagu dari seberang sehingga mengenepikan 'hak istimewa' artis-artis tempatan.

Muhammad Ali Sakit?

  No comments    
categories: 
Muhammad Ali
Semua maklum tentang penyakit Parkinson yang telah sekian lama membelenggu hidup petinju terkenal dunia, Muhammad Ali. Aku pun dah lama tidak mendengar khabar berita tentang beliau di media-media tempatan. Dan, tentu sekali keuzuran yang beliau alami ini merupakan satu kerisauan besar bagi adiknya,  Rahman Ali.

Hari Hijab Sedunia (WAJIB Baca)

  No comments    
categories: 

Assalamualaikum!

Pernah dengar tentang Hari Hijab Sedunia? Sungguh ka ada Hari Hijab Sedunia? Bagaimana para muslimah seluruh dunia tidak mengetahui tentang Hari Hijab Sedunia ini? Tapi, sebelum tu bagi wanita-wanita Islam yang masih 'free-hair' di luar sana, anda wajib berasa malu dengan wanita-wanita non-muslim ini. Semoga anda beroleh hidayah suatu hari nanti.

Aku terjumpa satu laman web yang memaparkan artikel mengenai pemakaian hijab oleh wanita-wanita non-muslim di negara-negara Barat. I have to admit, it's a good start for non-muslims to know more about beautiful Islam.


Abon Kemalangan.

  No comments    
categories: 
Abon

Mersing: Pelawak dan pelakon terkenal, Abon atau nama sebenarnya Sharizan Ahmad, 53, sanggup meninggalkan kenderaannya yang terbabas di Kilometer 13, Jalan Mersing-Endau di sini dan menumpang kenderaan lain untuk ke Dataran Pulau, Mersing, semata-mata kerana enggan menghampakan peminatnya.

Sunday, February 03, 2013

Ustaz Azhar Idrus Tubik TV3!

  2 comments    
categories: 
Terkesima sekejap dan terpegun biler terlihat kelibat seorang ikon tersohor negara, Ustaz Azhar Idrus di TV malam ni hehehe. Tak sangka la pulak Ustaz boleh tubek tv3. Kalu nak tahu, Ustaz Azhar diinterbiu oleh TV3 selepas menjayakan Wacana di Stadium Darul Makmur, Kuantan malam tadi. Lebih mengagumkan lagi, kehadiran orang ramai pada malam itu lebih 100,000 orang! Subhanallah...!

Kronologi Pengalaman Bersalin : My 2nd Precious

  2 comments    
categories: 
Berbeza dengan pengalaman bersalin anak pertama, kali kedua ni memang lain dari yang lain hehehe. Kalu yang pertama dulu, aku kene c-section sebab baby 'lemas' dan berak dalam perut. Tapi, kali ni aku berpeluang merasa pengalaman bersalin normal.

Masa tu Kakak (Nurul Hazwani) baru berumur 1 tahun 3 bulan biler aku disahkan megandung lagi. Masa mula2 dapat tau tu gerun bercampur gembira, sebab c-section aku ni masih baru tetiba dah mengandung lagi. Tapi, aku tak kisah sebab luka c-section tu dah tak terasa, thanks to my mom yang sangat 'garang' sewaktu menjaga aku dalam pantang hehehe. So, aku tak la takut sangat kalu nanti perutku membesar dan meregang kat tempat bedah tu.

Kronologi Pengalaman Bersalin: My 1st Precious.

  3 comments    
categories: 
Sekarang ni, semakin ramai aku tengok ibu-ibu mengandung. Seronok tengok orang preggy ni hehe. Teringat plak kisah aku masa mengandung dulu. Teringin pula aku nak kongsi pengalamanku disini. 

Bermulanya perjalanan takdir anakku yang pertama, 3 bulan selepas aku dan abg (suami) diijabkabulkan, aku menerima berita yang sangat aku dambakan. Mengingati kembali peristiwa pertama kali test pregnancy, ketika itu aku ada kursus di HQ. Dalam perjalanan ke KL, aku dah dapat merasakan 'sesuatu' yang tak kena dengan tekakku. Tekak terasa loya seolah2 bersedia nak muntah!Dalam keadaan kelam kabut nak cari plastik maner la tau kot2 termuntah plak...!Tak pernah lagi sebelum ni aku rasa nak muntah biler naik bas...?So, what happened?

Genap Sebulan.

  No comments    
categories: 
Semalam genap sebulan Wani & Mira bertadika di tadika baru. Sepanjang sebulan ni jugakla macam-macam gelagat aku tengok kat dua beradik ni. Tapi, sepanjang sebulan ni jugak hati aku ada manyakkkkk senang! Alhamdulillah...


Selain perubahan dari wajah dua beradik ni yang ceria setiap kali pulang ke sekolah dengan bermacam2 cerita baru yang penuh aksi dan kenikmatan menikmati makanan sedap di sekolah, aku juga perasan satu perubahan ketara dari mereka. Mereka tak ngadu lapar lagi!hehehehehe~

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.