ruangiklan
ruangiklan

Saturday, May 11, 2013

Samakah Syiah Rafidhah & Syiah Zaidiyah?

  3 comments    
categories: 
Umum mengetahui kewujudan fahaman syiah di negara kita dan bahaya syiah khususnya dalam masyarakat Islam. Even, ramai non-muslim menyamakan syiah itu sama dengan Islam kerana 'perwatakan' yang hampir serupa dengan Ahli Sunnah. Tapi, masih ramai yang tidak mengetahui (termasukla Kenit)  yang syiah ini tergolong dalam banyak kategori.

Friday, May 10, 2013

Indahnya Berselawat.

  1 comment    
categories: 
Assalamualaikum!~


Selamat datang bulan Rejab yang penuh berkat.


Firman Allah Ta’ala yang bermaksud:

“Sesungguhnya Allah dan malaikatNya berselawat (memberi segala penghormatan dan kebaikan) kepada Nabi (Muhammad s.a.w); wahai orang-orang yang beriman berselawatlah kamu kepadanya serta ucapkanlah salam sejahtera dengan penghormatan yang sepenuhnya.” 
                                                                   (Surah Al-Ahzaab 33:56)

Imam Al-Bukhari meriwayatkan, Abu 'Aliyah berkata, "Selawat Allah adalah berupa pujianNya untuk nabi di hadapan para malaikat. Adapun selawat para malaikat adalah do'a (untuk beliau)."

My Ephonelution.

  6 comments    
categories: ,
Assalamualaikum!~

Masih ingat handphone pertama anda? 'Perkenalan' kita dengan teknologi smartphone menjadikan kita sentiasa tercari-cari smartphone yang sesuai dengan keperluan semasa & akses yang lebih luas untuk keselesaan kita.

Bilamana orang lain sudah ada Nokia 3310 (paling popular masa tu), Kenit yang agak ketinggalan, masih guna housephone hehehe. 'Perkenalan' Kenit dengan handphone pertama bermula masa Kenit Form 6.

Sejak dari itu, evolusi smartphone Kenit pun bermula.....



NOKIA 5210

Thursday, May 09, 2013

Air Tangan Orang Tak Solat.

  8 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~


Alangkah ruginya kita, orang-orang Islam yang diberikan title Islam sejak dari dalam kandungan dan membesar sebagai seorang muslim, tetapi tanggungjawab melaksanakan perintahNya, tidak kita laksanakan. Lalu, jatuh hina lah kita lebih hina dari khinzir dan air kencing anjing hitam. Nauzubillahiminzalik!





Wednesday, May 08, 2013

13 Perkara Yang Perlu Dijaga Oleh Wanita.




1. Bulu kening – Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening. (Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.)

2. Kaki dah semacam hantu loceng – "Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan."
                                                      (Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.) 

Orkid Hantu.

  6 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Bunga dan wanita memang tak dapat dipisahkan, setuju? Namun, bunga yang satu ni mempunyai nama yang mungkin agak menakutkan bagi sesetengah wanita. 

Tahukah anda, orkid juga berhantu? hehe . Yes, bunga secantik orkid juga mempunyai hubungkait dengan hantu, bukan sebab ada 'hantu' duduk dalam bunga tu macam.....


Tuesday, May 07, 2013

Rakyat Selangor Dijemput Hadiri Majilis Kesyukuran.

  2 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Semua maklum akan keputusan PRU13 baru2 ini yang menyaksikan kemenangan mudah oleh PR ke atas Negeri Selangor. PR sekali lagi berjaya mempertahankan 44 kerusi DUN dari 56 kerusi DUN yang dipertandingkan.

Oleh itu, Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menjemput semua rakyat Selangor untuk hadir ke satu majlis kesyukuran pada Khamis malam, 9hb Mei ini bertempat di Dataran Kemerdekaan.



They Are Sleepy....

  4 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Feels like today is Monday. Memang kebiasaan hari pertama bekerja rasa macam tak cukup tido selalu hehehe. Mind setting kita memainkan peranan penting. Kalau tomorrow is working, you will think 'oh gosh! im sure will be sleepy at the office' kan?

Not only human feels sleepy. Animals do too. But, they look more to sleepy-but-adorable kind of hahaha. So, let's see how adorable they can be when they are sleepy....hehehehe (^_^).



Sunday, May 05, 2013

Pengumuman Gembira : 6 Mei Hari Kelepasan Am Bagi Negeri Pulau Pinang.

  7 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~




Hang pa dah pi mengundi ka? Kalau belum mai baca sini sat. Kalau dah lagi baguih boleh duk sini baca lama skit hehe.


Nukilan Kenit Buat Yang Akan Mengundi.

  3 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Makin berdebar2 plak rasanya nak menunggu hari Ahad ni kan? Walaupun Kenit dah selesai mengundi, tapi perasaan teruja & nerves tu masih bersarang di hati ini hehehe.

Inilah kali pertama dalam hidup, Kenit merasakan semangat membara tatkala menjelang pilihanraya. Sebelum ni, Kenit tak heran langsung pasal pilihanraya. Terpulang kepada mak abah Kenit nak undi siapa. 

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.