ruangiklan
ruangiklan

Saturday, July 06, 2013

Mari Mengenali Dajjal Al-Masih - Part 3

  14 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~


KELEBIHAN DAN KEISTIMEWAAN DAJJAL 

(Fitnahnya untuk mempengaruhi manusia)



1- Membawa syurga dan neraka


Huzaifah berkata Rasulullah saw bersabda "Ada bersamanya (dajjal) syurga dan neraka. Sesungguhnya nerakanya adalah syurga, dan syurganya adalah neraka"
[HR Muslim dalam kitab Al-Fitan. no 2937]

Maksudnya: Dajjal akan memberi kenikmatan dan kemewahan kepada orang yang mahu mengikutnya, namun pengikutnya itulah akan diazab di neraka pada hari kiamat nanti. Dan orang yang tak mahu mengikutnya pula diseksa dan diperlaku kejam, namun di akhirat akan mendapat syurga. InsyaAllah.

Thursday, July 04, 2013

Doa Untuk Mesir

Assalamualaikum!~

Perkhabaran yang mengatakan Presiden Mesir, Dr. Muhammad Morsi telah digulingkan oleh tenteranya yang berpaling tadah amat memilukan hati! Innalillahiwainnailaihirajiun....DEMOCRACY IS DEAD! 


Wednesday, July 03, 2013

Suka Pi TESCO Sebab Ni La...

  16 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Tu la port kami sekeluarga kalu ada pulus lebih dan masa lebih hehehehehe. Rambang mata nengok baju kurung moden dok gantung-gantung kat sana hehehe. Mat Bangla tu pulak letak harga haihhh....kemain murah lagi! Bergoncang poket sekejap hehehe.

Anak-anak ape lagi yang depa tau...main je la! Weh! masuk sekali dalam 'istana' hok lompat-lompat tu RM3 hengget ko! 2 orang budak dah RM6 hengget! main tak sampai 1 jam pun dah terhegeh-hegeh nak kuar. Main permainan kat luar yang pakai token tu pun ok gak tapi ramai sangat kanak-kanak tak syok la nak kena tunggu plak.

So, kami cuba aktiviti baru...nak tulis nama ape pun tak tahu. Tapi, ni lah dia....

Samsung Galaxy GRAND Original Untuk Dijual.

  14 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

*entri melekat *
STATUS : ITEM SOLD

Pagi ni badan Kenit dah kebah sikit panasnya, tapi sebolehnya Kenit gagahkan duduk dalam opis sejuk beku ni!huhu. Semoga esok lebih baik buat Kenit, Kenit mohon doa dari anda semua ya.

Ok, straight to the point la ye. Pak Jelan ada bawak balik satu set smartphone Samsung Galaxy GRAND Original petang semalam. So, dia mintak Kenit promote kat Nukilan Kenit kalau-kalau ada yang berminat nak beli. Tapi sayang, stok ader satu (1) je dalam tangan Kenit. 

Samsung Galaxy GRAND didatangkan dalam satu set.

Tuesday, July 02, 2013

Perokok Mesti Suka Ni!

  22 comments    
categories: ,
Assalammualaikum!~

Mai sini sat perokok-perokok 1Malaysia, ni nak habaq mai kat hangpa ada berita 'terbaik' buat anda perokok-perokok yang dihormati sekalian.

Harga rokok turun ka???..............BUKAN

Fatwa kata rokok HALAL ka????................BUKAN

Kerajaan kata rokok SIHAT ka???.........BUKAN jugak!

Tapi.......

Keuntungan Bulan Jun.

  25 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Lama tak buat entry pasai Nuffie. Sama merajuk la Kenit ni pun hehehe. Malasla nak tulis tiap kali dapat iklan baru. Kenit pulun sekali semua dalam satu bulan baru buat kira-kira, ok tak cenggitu?hehe

Untung pun sen sen je, tapi ok la dari takda. Dia kira camner Kenit tak tau la, tapi terima kasih pada yang sudi klik iklan Kenit. Naik jugak pulus Kenit walau tak capai RM10 hengget hehehe.

Monday, July 01, 2013

Minyak Wangi Ini Boleh Kuruskan Anda?

  14 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Ishh ishh ishh! Betoi ka? Senang betoi hidup ni kan? Agak rasa gemuk sikit minggu ni boleh sembuq sikit hehe. Adakah ini jawapan kepada tubuh langsing kekal menawan rupawan jelitawan cantik tertarik kau memang debommm!? ihikk~


Jumaat..Sabtu...Ahad.

  4 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Jumaat...Sabtu...Ahad...jangankan kata nak pegang, tengok pun aku ndak mau. 

Walaupun rindu..tapiku tepis semua itu...demi tubuh yang satu...nyawa yang satu...aku takmo pikir pasal blog itu....sementara waktu.

Jumaat..Sabtu..Ahad...3 hari penuh kesakitan. Asal datang malam demam mengundang. Panasnya bagai menggigil minta diselimutkan. Anak-anak memanggil..."ibuuuu...ibuuuu" ku hanya memandang dan tangan mengusap kepala mereka kelemahan.

Jumaat..Sabtu..Ahad...kulari diri dari rumah! Membawa diri dan keluarga ke utara. Walau badan sakit terasa bisa, namun demi janjiku pada si dia, kukuatkan semangat dan teruskan jua.

Jumaat..Sabtu..Ahad..walaupun Allah kurnia sakitNya padaku, tapi Dia pelihara anak-anakku. Dan Dia melindungi perjalananku sehingga selamat sampai tempat berlindungku.

Ya Allah, andai malam ni aku demam lagi aku redha..

P/S: Nak gi jumpa doktor dah gi Isnin ari tu. Nak gi lagi? tak koserrrrrr...! Aku bukan takut jumpa doktor tapi malas nak hadap meja sini, meja sana, meja sinun, meja sinan...lasttttttttttttttt sekali baru meja doktor.

Sunday, June 30, 2013

Mari Melabur Saham Akhirat - Rayuan Derma Pembinaan Masjid Darul Hadis.

Assalamualaikum!~

Nota Lekat Kenit

Didahului....

Firman Allah yang bermaksud:


"Dan hendaklah kamu bertolong-tolongan untuk membuat kebajikan dan bertaqwa dan janganlah kamu bertolong-tolongan pada melakukan dosa dan maksiat dan pencerobohan. Dan bertaqwalah kepada Allah kerana sesungguhnya Allah maha berat azab seksa-Nya"
(Surah Al-Ma'idah: ayat 2)


Sebelum Kenit bercerita lanjut tentang perihal derma seperti tajuk di atas, ingin Kenit tegaskan di sini bahawa rayuan derma yang ingin Kenit sampaikan pada anda ini BUKAN suatu bentuk penipuan atau sindiket meminta derma seperti yang di luar sana.

Apabila melihat sahabat Kenit mengongsi satu flyer di Facebook, Kenit juga terpanggil untuk mengongsikan flyer ini kepada anda semua yang singgah di blog Kenit.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.