ruangiklan
ruangiklan

Saturday, July 20, 2013

Apa Parasit Boleh Lakukan Pada Anda.

Assalamualaikum!~

Selain penyakit berisiko tinggi seperti kanser, manusia juga terdedah dengan ancaman parasit tanpa disedari. 

Kebanyakan parasit masuk melalui rongga tubuh kita, dan ada juga yang melalui kulit! Punca utama dikesan adalah disebabkan tahap kebersihan yang sangat rendah memungkin parasit ini mudah masuk ke dalam tubuh kita.

Lihat apa yang parasit boleh lakukan pada anda....

Friday, July 19, 2013

Mimpi Ngeri Dr. Delaila.

  8 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Baru-baru ni rumah seorang menteri dipecah masuk. Yang terbaru, doktor disamun sehingga putus jarinya dihadapan kliniknya sendiri. Allahurobbi....ape nak jadi ni???


Dr. Delaila

PETALING JAYA (17 Julai, 2013) - Semasa Dr. Delaila berhadapan dengan penyamun diluar kliniknya selewat jam 1.20am pada hari Selasa, dia tidak menyangka akan mengharungi pembedahan selama 12 jam untuk menyambungkan semula ibu jari tangan kirinya yang putus akibat ditetak penyamun dan merawat pergelangan tangan yang patah.

Bila 'Cinta' Didusta.

Assalamualaikum!~


Bila cinta didusta...
Hati mula gelisah...
Hilang kekasih hati...
Hidup jadi merana...aaaa...


Ingat ni madah lagu cinto ko? takdo maknonyo do. Apo nak buek, dio kato naik naiklaaaa. Tapi, kalu turun lagi bertambah heran den hehe. Baru nak merasa gaji naik dah kena 'potong' ngan tarif letrik.

Diari Ramadhan - Rembau Most Wanted Yo!

Assalamualaikum!~

Mood rajin datang layiiiiiii! Kali ni resepi istimewo dari rombau. Den mombosar dongan masakan rombau. Tapi, maso kocik-kocik dolu den tak beghapo gomar makan masakan kampung ni. Yang den tau...ayam...ayam...ayam!

Bilo den dah bosar panjang, dah pandai makan podeh sikit-sikit baghu den tau, masakan nogoghi sombilan memang sodap moncongkam tokak dibueknyo! hehehe. Paling den suko masak lomak tompoyak pucuk ubi ngan potai! Laki den lalu blakang den tak sodar hehe.

Thursday, July 18, 2013

Contest Mega Raya, Teka Syiling Raya, Menang Duit Raya!

  4 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~


KLIK BANNER untuk join
Fuh! mengancam hadiah dia hehe. 

Dari firasat dan naluri seorang wanita, rasa-rasanya nilai bagi duit syiling di atas berjumlah RM115.50. Harap-harap boleh jadi jawapan terhampir setelah dibundar nanti ekekeke.

Contest Mega Raya ini dianjurkan oleh Fuh.MyMedia-SiberGempak.Org dan ditaja oleh penaja awesome iaitu HairanBlog.ComYanty.MyFizaFantagiroSecretOfShailaBanKami.Net,Aynoranur.ComAimaBabyComelLongoi.ComSilenceBlogz.ComKacangBoy.ComCikKiwi,BeritaKakiKhairul AsrolKanvasDakwat.ComWoww.MyKopiLekatMoneyClub2u,PencuriMovie.ComBlogFyna.ComPena.MyBoniKacak.ComFizGraphic.ComKisahEmasPutih.Comdan BulanPurnama.Net

P/S: Moh join..(^_^)

FELDA Dapat Duit Raya.

Assalamualaikum!~

Bahasa budak-budak sekarang...suke lettew! hehehe. Untung ye jadi orang FELDA, duit raya tiap2 tahun dapat, rumah dapat, kemudahan dapat. 'Nyawa' tu beb, kalu tak dibagi acaner plak ye dop?


Diari Ramadhan - Strike One!

Assalamualaikum!~

Berapa lama dah aku ngidam nak makan kari? Mewahnya dulu kalu time beli roti jala,kuah tu dibungkus sekali ngan daging berketul2 didalamnya. La ni, aku cuma jumpa daun kari je dalam kuah roti jala tu hehe. Roti jala dah sedap kuah plak kari 'bodoh' je..tak puas la bro!

Nak capaikan hajat, maka aku nekad memasak petang semalam. Sempat jugak aku terjah kedai Zam merembat apa yang patut untuk masak kari daging.

Wednesday, July 17, 2013

Kenapa Marah?

  8 comments    
categories: 
Assaalamualaikum!~

Lately, bebudak ni emo. Kakak usik adik sikit adik nangis. Adik cubit kakak sikit kakak nangis. Mungkinkah budak nak ubah tahun macam ni gamaknya? Mungkin....macam masa diaorg kecik-kecik dulu. Asal berganti bulan je, pe'el jadi lain.



Tahukah Anda Tentang Kurma?

Assalamualaikum!~

Kurma? sinonim dengan bulan ramadhan. Kurma import dari Timur Tengah dari pelbagai jenis, bentuk dan rasa menjadi hidangan wajib bagi umat Islam dikala berbuka puasa. Bak kata Nabi s.a.w, rumah yang tiada buah kurma umpama tiada makanan.

Tahukah anda?

sumber : google

Tuesday, July 16, 2013

Diari Ramadhan - Standby

  6 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Tahun kedua aku berpuasa di KL. Memang tiap kali bulan Ramadhan semuanya sesak. Masjid sesak, surau sesak, bazar Ramadhan sesak, poket sesak (hehe), nafas sesak (sebab banyak sangat sedut asap kete), tapi yang takkan pernah ilang sesaknya....Federal Highway!

Lenguh segala sendi dan tulang temulang aku menekan clutch, minyak, brek, clutch, minyak, brek! Tersengguk-sengguk kete kebalku di tengah-tengah Hiway tidak berbayar itu setiap hari. Memang bulan ni takdapatla nak racing lelaju gamaknya huhu.


Sessssaakkkkk sungguhla semalam! Semua kete statik kat tempat
masing-masing. Tu yang aku berani snap tu hehe.

Bonus Dapat Ke Tak?

  12 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Dua tiga hari lepas, kecoh kat facebook orang dok post mengatakan kerajaan akan bagi bonus setengah bulan gaji pada hari raya 9hb Ogos depan. Bila aku belek kalendar cinonet aku ni, 9hb Ogos tu jatuh pada hari raya kedua! Apekejadahnya dia nak bagi bonus masa hari raya haha! Tekono...tekono....

Bonus 9hb Ogos yang dimaksudkan mungkin untuk tahun lepas kot. Sebab tak pernah berlaku dalam sejarah lagi kerajaan bagi bonus masa hari raya. Yang ada sebelum hari raya ader la. Kalau bagi setengah sebelum raya, setengah lagi pas raya pun ok gak kan hehehehehehe (^^,)

Monday, July 15, 2013

Rawat Kulit Dengan Siput.

  9 comments    
categories: ,
Assalamualaikum!~

Menjelikkan??Memualkan??Menggelikan?? Hanya satu jawapan untuk semua soalan tadi...YA! Tapi, tidak bagi orang Jepun. Orang Jepun ni memang suka buat eksperimen ke atas diri mereka. Habis semua kaedah dia nak cuba dulu, dia nak rasa dulu.

Orang Jepun memang obses ngan kecantikan. Well, kat sini pun obses jugak tapi takdala sampai nak letak sibut babi yang berlendir itu di atas muka dan membiarkan ia mengengsot perlahan-lahan di atas kulit anda! Eeeuuuwwww....hey hey, nak cantik ke dak?? hehe (^_^)

Sunday, July 14, 2013

Diari Ramadhan - Tak Puasa

  8 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~


Bukan akuuuu tapi bebudak ni haaaa. Pagi-pagi dah bantai biskut marie. Tghari aku gorengkan nasi goreng telur kicap kegemaran diaorg. Pas makan minum susu. Pas tu berdengkur sampai ke petang. Ooopss yang berdengkur tu aku, bukan bebudak tu huhu.

Petang dah bangun mula la masing-masing tuntut nak pergi bazaar ramadhan. Thanks to ayah yang berjanji kalau bebudak tu tido tghari, petang nanti boleh gi bazaar ramadhan. Haaaaaaa ujan lebat petang semalam, nak tak nak kena gi ar. Budak-budak ni kalau tuntut janji memang champion!

Roti jala peberetku, tapi tinggal ni je la huhu.

How Useful Coca Cola Is!

  2 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Amazing amazing!  Before this, people said Coca Cola not good! Coca Cola can damage your inner organ! Coca Cola is Jewish's DIRTY plan! Coca Cola this....Coca Cola thatttttt!

Nowadays, people also drink Coca Cola when they break their fast. How do you feel when that gassy water passing through your esofagus and into your stomach after almost 12 hours fasting?



Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.