ruangiklan
ruangiklan

Friday, November 01, 2013

Kita Merancang Allah Jua Yang Menentukan.

  10 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Kadang-kadang bila kita diberi kenikmatan untuk merasa seronok, kita mungkin akan alpa dengan kemungkinan yang bakal berlaku pada orang di sekeliling kita. Makanya, bila kita alpa dan leka dalam dunia yang penuh keseronokan, kita cenderung untuk tidak menghargai nikmatNya.

Petang tadi tadika telefon maklumkan pasal adik. Rupanya adik nangis-nangis tak boleh tidur tenghari tadi. Aku tanya kenapa? Cikgu kata adik cakap telinga adik sakit. Cikgu cakap badan adik pun dedar sikit. Aku dah agak dah ini kes selsema + batuk = jangkitan kuman kat telinga. Begitulah setiap kalinya ...! 

CPUV KE 15 - INTI Cycle 1 Degree Campaign

  13 comments    
categories: 

Assalamualaikum!~

Hari ni mood berblogging agak terbantut sikit dek kerana penat meredah kesesakan di Federal Highway semalam tak ilang lagi. Habis lenguh segala sendi-sendi dan otot-ototku hehe. Kalau hari2 gini, mau kenit pindah balik Kuantan semula ... tak pun mintak balik Melaka je la heeeee.

Mujurlah Nuffie sentiasa berusaha mahu meredakan lelahku ini dan kali ini memang berjaya! muehehe. Barulah mood nak berblogging berbunga bunga kembali ececececeh!~


Amalan & Tips Untuk Memusnahkan Sel-sel Kanser.

  8 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

sumber : google


Lapan surah ini diamalkan dan dibaca untuk memusnahkan sel-sel barah kanser. Jika pesakit dapat membacanya lagi baik. Jika tak terdaya atau kurang baik bacaannya maka boleh minta suami, ayah, ibu atau orang lain membaca untuknya.

Thursday, October 31, 2013

Ceaserean Atau Normal?

  15 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Sesetengah orang berpendapat beranak secara c-sect tu lebih senang penjagaannya berbanding beranak normal. Masa zaman (bunyi cam zaman purba plak dah!) kenit pregnant dulu sekitar tahun 2006, banyak yang kenit dengar rumors tentang beranak c-sect ni. Ada yang cakap beranak c-sect ni tak sakit dan senang jaganya.

Sebab mengapa kaedah c-sect jadi pilihan ibu : 
  1. Ubat bius disediakan untuk ibu. Ada yang bius separuh, ada bius penuh sampai tak sedar apa. Tau-tau je baby ada kat katil sebelah hehe.
  2. Nak jaga senang, tak perlu nak terbongkok-bongkok mencuci luka. Tambah kalau ada suami jenis takut tengok luka dan darah....lagi hampeh! ekekeke.
  3. Senang nak bergerak, tak perlu nak jalan ala2 jepun pakai kimono, senang citer lebih mudah la nak handle kalau luka kat perut je.
  4. Senang sikit nak membuang, tak perlu sembelit sampai seminggu pastu nangis-nangis nak berak. Ni kalau nak berak tak perlu rasa 50-50 samada nak mencangkung atau nak berdiri je! Kalau ada jugak suami yang tak boleh nak hargai isteri yang susah payah begini ....memang nak kene tarbiyah kaw-kaw lagi la si suami tu.

Jasamu Tetap Dikenang.

  17 comments    
categories: 

Assalamualaikum!~

Bila kita dah biasa bekerja bersama, bergurau, bergelak ketawa, bergosip (hehe) even kuar gi beli makan pun bersama, maka bila salah sorang kene pindah pasti suasana dan keriangan tu dah tak macam dulu. Walaupun hanya pindah unit dan bahagian still rasa tu takkan sama macam dulu-dulu.

Tapi, itulah realiti kehidupan. Bertemu dan berpisah sudah menjadi resam manusia sejak zaman berzaman. Kalau kita tak berpisah kita takkan bertemu yang baru. Ish.... tetiba sebak pulak pehal??! hahaha. Asalnya, nak citer pasal makan! ni tetiba emo pulak.... buwekkkkk~

Wednesday, October 30, 2013

CPUV KE 14 - SONY XPERIA Z1

  8 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~


Banyak iklan CPUV yang sudah berstatus 'credited'. Yang 'on-going' tinggal 5 je setakat semalam. 

Imaginasi Dalam Lukisan

  12 comments    
categories: 

Assalamualaikum!~


Salah satu benda feveret yang kakak suka buat bila ilham datang menerjah adalah melukis. Kakak akan lukis apa saja benda atau tulis perkataan yang baru dipelajarinya kemudian tunjuk kat ibu. Setiap lukisan ada ceritanya pulak. Walaupun tak dapat dipastikan samada cerita itu adalah kisah benar atau sekadar rekaan semata-mata hahaha. Ada juga masanya kakak sendiri tak pasti apa yang dilukisnya ekekekeke. Hentam saja lah labuuuuuuuu :D


Belon panas 

Tuesday, October 29, 2013

Macam-macam Pesen!

  20 comments    
categories: 

Assalamualaikum!~

Di petang yang ala-ala mendung di satu dua tempat, dan jiwa yang sedikit kacau dan tensi kerana tak dapat antar sampel simpul kasih untuk promosi di tempat keje akak kenit di Sri Damansara pagi tadi, ditambah pulak jalan yang sesak di sana sini, menaikkan lagi tekanan dan suhu udara dalam hati ini  ...... jengggg!

Tapi, akhirnya kepanasan jiwa dapat disejukkan dengan habisnya jualan simpul kasih yang kenit bawak ke opis arini weeeeeee. Thank you to my opismate yang support my small bisnes. Muker aler senyummmmmm (^_^).

Monday, October 28, 2013

30 Orang Yang Pertama Dalam Islam

  15 comments    
categories: 

Assalamualaikum!~

Dulu masa sekolah, cikgu tanya "Siapakah orang pertama yang mencipta telefon?" Kita jawab "Alexander Graham Bell" kan. Tapi, bila anak -anak kita tetiba tanya " siapa orang pertama yang tulis perkataan 'bismillah'??" Pasti ramai ibubapa yang ternganga-nganga terkedu kedu terkentut kentut nak menjawabnya kan. Pasal ramai dari kita yang tak tahu siapakah orang yang pertama menulisnya. 

Kalau tahu alhamdulillah...tapi bagi yang tak tahu?? 

Spot The Typo!

  18 comments    
categories: 

Assalamualaikum!~


Haaaa terbaek package ni kan? muahahaha
 Check in terus dapat FREE! 
Apa yang FREE? 
Tu korang kene cari hehehehe.


(^_^)

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.