Tuesday, January 21, 2014

# Bila Dapur Tak Berasap

Sayang Isteri Buncit-buncitkan!

Assalamualaikum!

Kalau nak harapkan orang manggil gi makan kenduri, jarang la nak dapat pun. Kalau ada yang menjemput jarang jugak la nak pergi pun. Bukan taknak pergi, tapi kalau luar dari Kolumpo/Selangor memang payah sikit nak penuhi hajat. Tapi tekak ni memang la teringin benor nak merasa nasi kenduri orang heeee. 

Time orang banyak buat kenduri kahwin, memang murah rezeki. Pak Jelan buat part-time catering ni la baru kami dapat merasa nasi kenduri sodap-sodap! 

Sekali pandang macam nasi Arab kan?

Ni hari Sabtu minggu lepas punya. Pak Jelan bukan saja buat part-time catering, tapi dia juga belajar memasak lauk kenduri dengan tokey catering ni. Moga murah rezeki tuan tokey yang sudi mengajar suami saya huhu. Sambil keje sambil menimba ilmu memasak, mana lah tau boleh buat bisnes kecik-kecik nanti pas pencen kan heeee (^_^)

Air asam

Air asam dia ni memang sodap! Biasa makan dengan ayam goreng. Menambah-nambah nasi kalau makan ni! hehe






 Ni edisi hari Ahad pulak. Tak berasap dapur aku dua hari tu mihmih.



Kari daging

Ayam masala


Camnela pipi dan perut ni tak buncit ....



35 comments:

  1. adussss..laparrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr tgk pic ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adehhh jgn begitu...rssa bersalah plak ni hihi

      Delete
  2. alahai kak..sedapnya lauk pauk tu.lapar balik nie :D

    ReplyDelete
  3. alahai... menceces air liur ni tgk gmbr2 tu... huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ujung minggu ni blh serbu khemah org kawen heeee :D

      Delete
  4. Farah kalau bab2 nasi kenduri ni memang favourite, nak nak dapat nasi hujan panas... heee kenit buat Farah terlioq ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak ramainya yg terlioq ni hehe. Kenit pun suka nasi ujan panas tapi jarang sgt jumpanya :)

      Delete
  5. Replies
    1. Tak tau pulak ramai yg terliur tgk ni hehe

      Delete
  6. Sedap ni.Sya ada perangai pelik masa pregnnt sblm ni.Suka makan lauk kenduri.Tak pernah miss mana2 undangan.HEHEH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gitu konfim pas beranak dah tk pandang nasi kenduri ye dak hehe

      Delete
  7. Pehh sedapnya.. terbaik.. mmg buncitlah gamaknya..
    suspen dengan tajuk tu huhu.. :D

    ReplyDelete
  8. waaa.. sedapnya, mak mertua mama selalu buat nasi dengan lauk begini.. maklum ler.. mamak... hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuh!tu lagi bahagia mama takyah harap kenduri org ... Blh merasa air tgn mak mertua sendiri buat kan ;)

      Delete
  9. Ish ish akak ni..nyesal baca entri ni memalam buta. tak pasal-pasal saya lapar. adoi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha jgn gitu ye dik, ujung minggu ni kiter terjah kenduri orang kawen yek :)

      Delete
  10. wah....nak jugak.nampak sedap tu...pergh!!!air asam....wow!!!!!

    tadi dengar kat era fm,awal kata scha mengidam makan lauk kenduri kahwin he3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha ye la kak lea, kenit pun dengar tadi kat era.fm. Untungla anak dalam perut belum kuar dah merasa lauk kenduri hehehe :D

      Delete
  11. Nnt kenduri aku datang eh?
    Hahahahaha~ Ye ye poyo je aku kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu ko sudi menjemput insyaAllah teringin juga ekekeke :D

      Delete
  12. Sedapnya. Air asam tu paling hmmmmmm.

    ReplyDelete
  13. Mmp tgk aje... Perasaan.letak ke tepi..

    ReplyDelete

Apa kata korang?