Saturday, April 05, 2014

# Parenting & Tips # Story Kenit

Sejauh Mana Kita Mampu Melayan Permintaan Anak?


Assalamualaikum!



Setakat yang aku mampu buat, aku buat. Cuma, baru-baru ni kakak request nak pergi Kidzania, tapi aku tak dapat lagi nak penuhi permintaannya. Ada sesiapa ke yang sudi nak sponsor kakak & adik?? hehehe. 





Permintaan diaorg yang paling banyak setakat ni, minta beli buku. Tak sampai hati pulak aku nak menolak tu hehe. Memang 'cair' tiap kali diaorg masuk kedai. Dan, aku lebih suka belikan diaorg buku, dari barang permainan. Kalau minta buku, insyaAllah dalam tangan sorang mesti ada sekurang-kurangnya sebuah buku.



Walaupun bukan semua permintaan diaorg kami (laki bini) boleh tunaikan, tapi setakat ni kalau minta makan atau barang tu insyaAllah diaorg dapat hehe. Macam minggu lepas, Pak Jelan bawa diaorg pergi kedai beli jam tangan. Alaaa jam tangan murah je, sesuaila ngan umurnya. 

Kakak tu pandai jugakla tengok nombor, tapi adik ..... "buuu, sekarang pukul enam four five"  

T__T




Tak sampai hati nak tolak permintaan diaorg, tapi kalau sungguh aku tak mampu atau merasakan ia tak perlu maka aku akan jelaskan pada diaorg. Straight to the point! Memujuk budak ni bukan keje mudah, kena banyak main ngan psikologi hehe.  

Tapi, rasanya aku dan ayahnya yang paling banyak dipsikologikan oleh mereka berdua setakat ini hehe.

#pray4MH370


5 comments:

  1. beznye bawa anak2 shopping buku

    ReplyDelete
  2. Akak pun sama , kalau setakat nak beli buku no hal tapi brg permainan dia kena kumpul duit sendiri..

    ReplyDelete
  3. Tgk kpd permintaan... Klu bermnfaat x kisah berhabis duit ... Tpi klu utk seronok je... Better ajak g tempat yg free aje...

    ReplyDelete

Apa kata korang?