Breaking

Tuesday, April 01, 2014

Statistik Blogger Gempak Dalam Naskah Denaihati


Assalamualaikum!



Sepantas kilat daku menaip malam ini demi berkongsi sedikit sebanyak profil-profil dari naskah Denaihati. Jom kita belajar matematik kejap nak? Kalau dok tengok barisan huruf yang panjang aje, tak gempak ar. Kita kasi masuk nombor sikit, peratus sikit nak tak? hehe. 

Jom kita mulakan statistik!

Dari perkiraan kenit, terdapat lebih kurang 32 nama blogger gempak yang tersenarai dalam naskah Denaihati ini. Dalam 32 nama yang bakal disebut, ada seorang blogger yang paling dicemburui kerana kejayaannya memenangi cabaran kontes Bersama Yeo's yang berlangsung awal bulan lepas.


Mamat ni namanya En. Hafiz hehe (jgn marah aaa). Mamat ni la yang menang gajet Samsung Note 3 tajaan Yeo's hari tu. Saje kenit blurkan gambo tu, dia dah cukup fofular pasal ni je pun muahahaha.

Dari 30 blogger gempak ini, lebih kurang 72% blogger adalah blogger lelaki. Antaranya :

Lagi 28% adalah blogger wanita. Siapakah yang bertuah?

Tak lupa juga pada arwah abg Jejai yang telah pergi meninggalkan kita. Semoga damai di sana ... al-fatihah. Walaupun, statistik peratusan blogger wanita hanya 28% aje tercatat dalam naskah ini, tapi kehebatan setiap penulisan mereka tidak dapat disangkal lagi hehe. Kadang-kadang penulisan bersahaja sudah mampu menarik pembaca untuk terus 'melekat' di blog kita betoi dak? 

Macam saudara Hazman Fadzil cakap kat SBB2014 aritu, penentuan niche sesuatu blog itu penting untuk memastikan rentak penulisan yang sekata disamping menarik pembaca ke blog kita. BETUL! BETUL! BETUL! Perlu pastikan kita ni nak tulis pasal apa? dan apa manfaat yang boleh kita kongsikan dengan orang lain, ye dak?

Dari kesemua blogger-blogger otai di atas, hanya kira-kira 26.7% orang je yang kenit kenal nama dan blognya. Selebihnya, kenit kenal melalui kontes dan cakap-cakap orang hehe. Macam redmummy.com tu kan, opismate kenit memang suka menyinggah baca di blog beliau.

Bagi kenit sendiri, blog HanisZalikha antara yang terawal kenit baca. Lepas tu, barulah kenit kenal Benashaari.com dan lain-lain.




Dari statistik dan perkiraan kenit, 100% senarai blogger di atas kesemuanya masih aktif berblogging. Penulisan setiap blogger berbeza mengikut niche dan keperluan masing-masing. Ilmu SEO antara yang popular di kalangan komuniti blogger, dan semestinya dalam naskah Denaihati ini ada sifu-sifu yang boleh dijadikan rujukan!

Macam yang Denaihati kongsikan dalam naskahnya :

2014 adalah tahun untuk blogger belajar dan menguasai ilmu SEO kerana dengan kekuatan SEO anda boleh meleteakkan harga iklan yang lebih mahal. Dengan ilmu SEO blogger boleh meyakinkan banyak syarikat yang sedang tercari-cari promosi terbaik untuk meningkatkan jualan mereka walaupun dengan trafik blog yang sederhana sahaja. - Denaihati (26 Januari 2014)

Haaaa tu adalah antara tips berguna yang boleh kita jadikan sebagai garis panduan untuk blog kita. Ada lagi tips2 dalam naskah hebat ni! Nak tahu kenalah beli naskah hebat ini di Kedai Online Denaihati Network




Berdasarkan ranking Alexa di atas, statistik menunjukkan hanya 2 blogger wanita atau kira-kira 28.6% yang berjaya mencapai di kedudukan terbaik dalam ranking Alexa. Baki 5 orang atau 71.4% lagi, didominasi oleh blogger lelaki yang memang dah cukup otai dalam dunia blogging. Apapun, selamat maju jaya diucapkan pada mereka semua, dan terus hidupkan untuk memberi yang terbaik kepada masyarakat dan rakyat Malaysia amnya! (^_^)

#pray4MH370


12 comments:

  1. Ala...sis saje kaburkan muke ambe...kekeke...

    Apapun...mmg best dpt buku ni...boleh bca santai2 smbil minum kopi...

    Terima ksih sis sudi selitkan blog sye yg tak seberapa tu di sini...thanks

    P.s.laju betul sis rempit menulis...terbaiklah

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha kalau kaburkan pun hafiz masih fofular lebih dari akak lagi kan :p.

      NI belum merempit atas jalan raya lagi ni hehehe :D

      Delete
  2. Inspirasi kpd semua blogger2 baru utk terus maju & berjaya.. lelaki atau perempuan tak kiralah.. janji pengisiannya bermanfaat utk semua. Nice sharing kenit.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu sudah semestinya abg khir, setiap blogger punya kelebihan dan kekuatan masing-masing. Yang mana mampu kita ikut, kita buat. Apapun, saje kenit letakkan statistik sebab nak kasi laju sikit habisnya hehehe :D

      Delete
  3. mereka memang blogger hebat2 semua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah mereka dah berjaya hari ni :)

      Delete
  4. yang terbaik dalam koleksia...
    mmg beruntung dapat g SB2014 tempoh hari,
    dpt kenal semua blogger hebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul shark, walaupun hanya mampu tengok dari jauh kan hehehe.

      Delete
  5. akan datang, blog yeop bakal tersenarai dalam buku Denaihati :)

    insya-Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah! semoga tercapai impian yeop (^_^)

      Delete
  6. Lelaki atau perempuan tiada beza. Apa yang penting sama-sama kita sebagai blogger berusaha memperbaiki diri dan blog kita.

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.