Breaking

Monday, June 09, 2014

Simplot Award's Contest – Malaysia’s Best Home Chef


Assalamualaikum!




So, baru-baru ini Simplot telah mengadakan satu bengkel memasak menggunakan hashbrown bersama chef terkenal tanahair iaitu, Chef Florence Tan. 

Apa?? Hash brown??

Yesszaaa! biasanya, hash brown ni makanan orang Barat terutamanya sewaktu breakfast. Kini, kita pun boleh memasak menggunakan hash brown tau! (^_^)


Pengurus Simplot bahagian
Commercial Marketing & Asia Tenggara ,
Ong E- Laine




Di bengkel memasak ini juga, beliau turut berkongsi resepi hashbrown beliau yang popular, iaitu mi rebus dan karipap - made with an added Malaysian twist






Bengkel memasak ini diadakan julung kalinya oleh Simplot bagi memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia untuk menyertai pertandingan 'Simplot Award - Malaysia's Best Home Chef'.

Dan, yang ni pula antara hasil resepi yang dikongsikan oleh rakan blogger yang menyertai bengkel memasak bersama Simplot : 


Simplot Hashbrown potato and vegetable cutlet

Simplot Popcorn Hashbrown sweet and sour chicken

Simplot Popcorn Hashbrown with Bolognaise Sauce

Simplot Potato Curry Puff


Menarik bukan! 

Kreatif sungguh mereka ni memasak menggunakan produk Simplot. 

Anda juga boleh menunjukkan kreativiti dan skill memasak anda dengan menyertai pertandingan Simplot Award - Malaysia's Best Home Chef jugak tau!

Macam mana caranya?

Sesiapa sahaja boleh menyertainya dengan hanya menghasilkan resepi sendiri menggunakan produk Simpot Hashbrown. Foto resepi dan masakan kemudian, boleh diupload di Instagram dan letakkan caption dan hashtag #SimplotAward.

  • 20 resepi terbaik akan disenaraipendekkan dan bakal menerima voucher bernilai RM200 dari TESCO bersama dengan goodie bag dari Simplot Malaysia Sdn Bhd. Dari senaraipendek itu, Simplot akan memilih top 8 finalis untuk bertanding dalam acara akhir pada 19hb Jun.
  • Orang ramai juga boleh mencalonkan ahli keluarga, rakan atau mana-mana food bloggers untuk pertandingan ini. Sekiranya, calon yang dipilih tersenarai dalam top 8 finalis, mereka juga akan memenangi voucher bernilai RM200 dari TESCO bersama dengan goodie bag dari Simplot Malaysia Sdn Bhd bernilai RM100! Jika calon mereka berjaya memenangi Simplot Award - Malaysia's Best Home Chef, mereka juga akan membawa pulang hadiah perkakas dapur!

Hadiah-hadiah yang bakal menjadi rebutan termasuk :


Juara
RM5000 tunai, set perkakas dapur dan goodie bag dari Simplot.

Runner-up
RM3000 tunai, set perkakas dapur dan goodie bag dari Simplot.

3rd Place
RM2000 tunai, set perkakas dapur dan goodie bag dari Simplot.

Hadiah saguhati
set perkakas dapur dan goodie bag dari Simplot untuk setiap seorang.



Wow! menarik bukan!

So, pada anda tak kira ibu-ibu atau bapa-bapa yang pandai memasak, dan pandai merekacipta resepi baru setiap hari, Inilah masanya untuk anda menyerlah! 

Mana tahu, anda antara yang bertuah memenangi hadiah menarik dan hebat dari Simplot Award. Jom sertai sekarang, kerana tarikh tutup penyertaan Simplot's Award ini ialah pada 14 Jun 2014!!

Masih ada masa untuk rekacipta resepi lagi ni!! hehe.

Untuk maklumat lanjut mengenai kontes ini, anda boleh melawati :

Facebook Simplot : www.facebook.com/SimplotAward 

Instagram : @SimplotMY


Jadi jangan lepaskan peluang keemasan untuk anda menyerlah sebagai chef terbaik bersama produk Simplot! (^_^)




7 comments:

  1. Wah.. Menarik hadiah... Tapi 1st time dgr dan tgk.produk ni..

    ReplyDelete
  2. Menarik juga ada contest mcm ni.. seronok.. :)

    ReplyDelete
  3. menarik sesangat..tak pernah beli produk ni walaupon selalu tengok

    ReplyDelete
  4. Wow...menarik program nie

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.