Tuesday, July 22, 2014

# Cerita Kat Opis # Kursus

[Kelas Menjahit] Ukur & Gunting



Assalamualaikum!

Minggu kedua kita main ukur-ukur dan gunting ye hehe. Awal minggu aritu, masing-masing dah pro amik ukuran di badan, jadi Kak Gee nak ajar pulak ukur di atas kertas minyak. lepas tu gunting!

Part ni ok senang jeeee! wahaha. Takat amik pembaris ukur atas kertas minyak pastu gunting...sapsapsoi maaa! hehe.


Tudiaaaa! juruh betoi noooo...anak sapo la ni! hehehe. Kemain membongkok lagi dia tulis ukuran kat kertas tu hehehe. Belajar ngan Kak Gee kita ni, semua benda disiapkannya, so tak perlu nak menyusahkan diri. Hanya perlu bawa badan dan otak saja wahahaha :D




Macam aku cakap mula-mula tadi la, takat pindahkan ukuran badan ke atas kertas minyak sapsapsoi je kan! Tapi stetmen tu makan tuan balik ko! haha. Dah banyak kali ukur pun masih tak sama ngan yang atas kertas! Ni nak salahkan sapa ni??

Ni mesti salah pembaris! Kak Gee salah beli pembaris niiiiii :p




Dengan konfidennya, aku potong kertas minyak tu ikut ukuran badan hehe. Ukur badan, kekek, lengan dan pesak kemudian gunting dan asingkan. Fuh! seronok jugak ni hehehe :D

Tapi memang ketaq habih la jari-jari aku nak gunting kertas tu haha. Tu baru gunting kertas, belum kain lagi! Kalau salah gunting tak jadi baju plak kang.





Sapa dah siah gunting kertas minyak, boleh dah tekap atas kain dan gunting kat kain pulak. Haishhh, part ni yang aku seriau ni! hehe.

Nanti besok aku citer noooo.... :p



7 comments:

  1. Nampak jer mcm senang nk buat kan.. dh buat baru tau..=D

    ReplyDelete
  2. wow! yes nampak jer mcm senang...
    hmmm aida suka menjahit tapi takde masa nak gi belaja menjahit hu hu hu...

    ReplyDelete
  3. blh tempah baju ngn hanim lerr skit lagi..hihik

    ReplyDelete
  4. Mmg berseni tangan nak blajar jahit baju nie

    ReplyDelete

Apa kata korang?