[Review] Langsing, Cergas & Sihat Di Bulan Ramadhan Dengan TruDtox

Sunday, July 06, 2014


Assalamualaikum!

Salam Ramadhan al mubarak dan selamat berpuasa diucapkan kepada semua yang berpuasa. Orang kata, bulan puasa ni bulan menguruskan badan. Ye ke? Mengikut kajian, kandungan toksin dalam badan boleh dikurangkan dengan kaedah berpuasa. Tetapi, apabila kita mengambil makanan yang tidak sesuai dan dalam kuantiti yang banyak, ia bakal menimbulkan masalah.






Secara semulajadinya, tubuh manusia mampu menyingkirkan toksin dari badan dengan bantuan organ-organ nyahtoksik seperti hati, kolon, buah pinggang, paru-paru, kulit, sistem limpa dan darah. Tetapi, pada hari ini kita bukan saja terdedah dengan toksin dari sumber persekitaran yang tercemar, malah ia juga datang dari sumber makanan yang kita ambil setiap hari. 

Aku juga tidak terkecuali dari masalah ini. Walaupun aku mempunyai susuk tubuh yang kurus, tapi kandungan toksin dalam badan yang berlebihan membuatkan aku merasa letih dan cepat penat. Terutamanya, selepas berbuka puasa aku merasa kembung perut dan cepat letih berbanding ketika aku berpuasa.

Atas keprihatinan ini, aku mencuba sendiri minuman teh herba TruDtox dan alhamdulillah aku dapat merasakan kesannya. Untuk makluman, ini merupakan kali pertama aku mencuba produk TruDtox




Sebelum itu, mari aku kongsikan info ringkas mengenai teh herba dari TruDtox ini :

TruDtox - Natural Herbal Cleansing

TruDtox ialah teh botanical organik dari Swiss yang berfungsi secara lembut untuk membersihkan dan menguatkan organ-organ nyahtoksik semulajadi dalam tubuh badan kita. Ia diperbuat 100% dari herba-herba organik yang ditanam dan turut berfungsi membantu kelancaran organ nyahtoksik.

TruDtox tidak mengandungi bahan laksatif (julap) yang tinggi, yang menyebabkan kebergantungan kepada usus.

Apa yang masuk ke dalam badan kita mesti dikeluarkan. Detoxing atau menyahtoksinkan membantu menyingkirkan toksin dalam badan. Ianya memastikan sistem dalaman tubuh berjalan lancar dan menolak segala toksik merbahaya keluar dari tubuh kita.

Cuba fikirkan ye, makanan yang kita makan, produk yang kita gunakan, udara yang kita sedut malah air yang kita minum juga mengandungi bahan kimia yang boleh meningkatkan risiko masalah kesihatan. Tentunya, kita taknak toksin ini berada dalam tubuh badan kita kan!


Tanda-tanda Tubuh Mengandungi Toksik

  • Makan berlebihan, perut buncit, sembelit, berat badan berlebihan, masalah gastrousus, alahan, masalah kulit, jerawat, kepenatan, kelesuan, emosi yang tidak stabil serta kesakitan.
  • TruDtox adalah rumusan khas yang diakui selamat, lembut dan boleh diambil secara kerap tanpa memudaratkan sistem kesihatan tubuh
  • TruDtox tidak mengandungi Senna dan diklasifikasikan sebagai bahan makanan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

  1. Membantu membersihkan tubuh dari toksin dan unsur-unsur pencemaran dari tubuh.
  2. Menggalakkan fungsi organ nyahtoksin semulajadi dalam tubuh.
  3. Selamat digunakan.
  4. Tiada kebergantungan.


Kesan selepas mengambil teh herba TruDtox

Selama 2 minggu aku mengambil produk TruDtox ini, aku dapat rasakan keberkesanannya ;

  • Biasanya lepas berbuka, aku akan mengalami kebuncitan melampau, tapi bila ambil TruDtox perut tidak kembung dan buncit keterlaluan.
  • Badan terasa 'ringan', tidak keterlaluan aku katakan jika aku tidak lagi menguap selepas makan malam.
  • Walaupun menguruskan rumah dan anak-anak, aku masih bertenaga dan mampu bangun pagi untuk menyiapkan makanan bersahur untuk keluarga.
  • Since aku baru pertama kali mengambil produk TruDtox ini, tak dinafikan proses pembuangan berjalan lancar! hehe. Takyah risau, kerana itulah bahan toksin yang memang wajib dibuang dari tubuh kita.




Untuk mendapatkan kesan optimum, aku mengambil teh herba TruDtox ini 3 kali seminggu. Caranya mudah sangat! Hanya rendamkan satu sachet teh herba ke dalam air panas dan tunggu selama 30 minit, kemudian bolehlah diminum.

Apa yang membezakan teh herba TruDtox ini dengan minuman teh lain bukan sekadar tekstur, rasa dan baunya malah kesannya amat ketara sendiri.

Pendek kata, aku berpuas hati dengan kesan yang diperolehi selama 2 minggu ni. Jadi, kalau korang nak kekal cergas dan sihat serta nak perut kempis menjelang hari raya, marilah cuba teh herba TruDtox ini!




Bagi korang yang prihatin dengan kesihatan dan nak kelihatan hebat di pagi raya, bolehlah mencuba teh herba TruDtox ini. Untuk makluman lanjut, boleh layari :



Atau korang boleh terjah Watson's dan dapatkan produk TruDtox ini disana. Kini aku tak perlu risau lagi tentang masalah kebuncitan perut dan kelesuan. TruDtox kan ada! ^^



SELAMAT BERBUKA PUASA 
&
SELAMAT BER-TRUDTOX!



You Might Also Like

12 pengomen comel

  1. selamat menyambut ramadhan

    ReplyDelete
  2. teringin jugak nak try...ada kesan kena ceri beri tak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikutkan pengalaman anim, takda ceri beri. Tapi, membuang setiap hari cam biasa ade la hehe. Anim minum pertama kali, jadi memang kena dekat ngan tandas esoknya tu hehehe :D

      Delete
  3. Mcm menarik jer anim.. kalau minum nie kerap ke toilet x?? =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kerap la Farah, anim gi toilet cam biasa je. Cuma minggu pertama tu setiap hari kena membuang, nak kuarkan toksin hehe :D

      Delete
  4. salam ramadhan dan slamat berbuka..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ramadan Dan selamat berbuka nanti ye ika :)

      Delete
  5. Teh memang sesuai untuk lansing :)

    ReplyDelete
  6. Intrested nie ainim...brapa harganya nie?

    ReplyDelete

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM