Wednesday, August 20, 2014

# Buah-buahan Tempatan # Selera Kenit

Buah Tangan Dari Kampung


Assalamualaikum!




Alhamdulillah rezeki dari kawan tempat kerja yang bawa buah manggis dan mata kucing ke opis kelmarin. Dipetik dari kebun kat kampung dia di Jerantut, Pahang. Lama dah aku tak makan buah manggis ni. Dulu, time zaman anak dara, rajin aku beli buah manggis ni kalau gi pasar ngan mak. 


Tapi sejak dah kawen ni, tambah tok laki ngan anak-anak tak gemar sangat makan buah manggis, langsung aku jaaaarang nak beli dah. At least, terubat jugak rindu di hati ni pada si manggis hehe.

MasyaAllah buah manggis dia manis! walaupun saiz sederhana tapi isi semua elok! Sedap aku perabihkan semalam sorang-sorang hehehe. Tinggal buah mata kucing je lagi aku tinggalkan tuk anak beranak tu hehe.


13 comments:

  1. geramnya tengok isi manggis tu..terliur pulak..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anim pun geram kak walaupun semua isinya dah selamat duk dalam perut hehehe.

      Delete
  2. Kat kg lya pun skrg ni byk manggis..jrg nmpk buah tu kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la Asha, nak beli mahai dah. Tunggu orang bagi je la hehehe :D

      Delete
  3. skarang musim buah hanim..rumah cik nor slalu ada lambakan buah..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh! bestnyer kak Nor! hari-hari Anim makan buah pun takpe kak, sebab memang suke benor makan buah tempatan terutama manggis :D

      Delete
  4. sekarang memang musim buah kan anim.. =D

    ReplyDelete
  5. salam. sy tak gemar buah manggis tapi kalau mata kucing ya..hihi

    ReplyDelete
  6. Fuhh best tu manggis... saya pun suka manggis..

    ReplyDelete

Apa kata korang?