Thursday, September 25, 2014

# Beauty # Kecantikan & Kesihatan

Review I Sabun Seri Emas


Assalamualaikum!


Setiap hari aku berhadapan dengan pelbagai pencemaran bermula keluar dari rumah, ketika di jalanraya dan di dalam pejabat. Biasa kalau kulit rasa tak sihat ni, banyak faktornya seperti asap kenderaan, jerebu dan macam-macam lagi kan. Bila balik, muka terasa kusam dan kulit jadi lebam dan tidak bermaya. 


Duta Produk Seri Emas
Raisyyah Rania Yeap/ Felixia Yeap

Aku ni pulak jenis yang tak berapa suka menggunakan pencuci muka yang banyak chemical, sebab kulit akan jadi kesat dan liang pori akan jelas kelihatan sehingga menjejaskan muka aku!

Jadi bila aku dapat tahu Seri Emas ada menghasilkan sabun muka 100% buatan tangan (handmade) dengan kandungan bahan semulajadi tanpa bahan kimia, dah tentu aku nak sekali mencubanya! ^^




Alhamdulillah bungkusan sabun Seri Emas selamat sampai ke tangan aku seminggu lebih yang lepas. Malam tu jugak aku guna terus! hehe. Korang tau kan, aku ni ada masalah resdung yang serius suatu ketika dulu. 

Tapi, takla serius sampai keluar ulat cuma hidung ni kalau datang gatal dia ..... mulala aku akan tonyoh-tonyoh 360 darjah sampai merah-merah!

Pastu mak nampak aku kena marah! hehe.




Sabun Seri Emas bukan saja boleh mengurangkan resdung, tapi juga boleh mengatasi masalah lain seperti kelumumur, elergik makanan laut, masalah jerawat batu dan migrain.

Kandungan bahan semulajadi dalam sabun Seri Emas ini memberikan tindakbalas positif pada kulit aku, tanpa memberikan sebarang masalah sepanjang aku menggunakannya.


Keistimewaan Sabun Seri Emas
  • Jaminan 100% buatan tangan (handmade)
  • Diperbuat 100% bahan semulajadi tanpa bahan kimia
  • Diuji & digunapakai hampir 10 tahun
  • Penggunaan mudah hanya 2-3 minit saja kemudian bilas
  • Berkesan sepantas 1 hari penggunaan
  • Kandungan ekstrak delima yang tinggi




Alhamdulillah, selepas seminggu lebih aku menggunakan sabun Seri Emas ni memang ada perubahan pada kulit wajah aku. 

  • Kulit muka rasa lembap dan halus
  • Liang pori semakin mengecil dan tona kulit jadi sekata
  • Jerawat cepat mengecut
  • Parut jerawat semakin mengecil 
  • Muka semakin kurang gatal-gatal
  • Kurang bersin dan tak perlu tonyoh-tonyoh hidung lagi dah ^^

Disebabkan sabun Seri Emas ini tidak mengandungi bahan kimia, jadi aku rasa selesa sangat bila menggunakannya setiap hari, pagi dan malam tanpa meninggalkan kerengsaan (tidak selesa) pada kulit.

Kini, aku tak perlu risau lagi pasal resdung dan paling penting, aku tak perlu nak tonyoh-tonyoh hidung aku yang mancung ni hahaha :p. Memang selamat digunakan dan berkesan merawat masalah kulit.

Sekiranya korang ingin mendapatkan produk sabun Seri Emas ini, bolehlah layari Seri Emas di : 


Facebook


atau 

SMS 

BB60 ke 013-2298329

 
Harga : 

RM60 (Semenanjung Malaysia) 
 RM65 (Sabah & Sarawak) 
termasuk pos 

Duta produk : Raisyyah Rania Yeap / Felixia Yeap


SAMPEL PERCUMA UNTUK ANDA!

Istimewa untuk pembaca Blog Nukilan Kenit, Seri Emas berbesar hati untuk memberikan korang sampel sabun SERI EMAS secara PERCUMA!!^^

Hanya isikan butiran diri di dalam borang di bawah ini, dan korang berpeluang mencuba sendiri produk SERI EMAS ini nanti.

atau klik http://eepurl.com/2wPmD

Jangan lepaskan peluang ini! ^^


10 comments:

  1. bestnya dah buat review..Sabun eyza blom sampai lagi.. tersesat kat mana ntah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikk?? sabun boleh sesat ye hehe. Ni bukan sabun yang sesat, tapi posmen yang bawa sabun tu yang sesat hehehe :D

      Delete
  2. nk try jugak la.....tp mhlnye sabun sketul huhu

    ReplyDelete
  3. Salam sis.. awesome.. sama la kita, kurang gemar untuk pakai pencuci yg ada chemical.. suka yang guna bahan semulajadi.. tapi sabun seri emas ni tak penah try lagi.. :D

    ReplyDelete
  4. Nampaknya sabun ni serasi dgn akak so kna konsisten guna ni kan

    ReplyDelete
  5. Amboiii patut la berseri2 tgk anim.. ada rahsia rupanya..=D

    ReplyDelete

Apa kata korang?