ruangiklan
ruangiklan

Saturday, June 28, 2014

Tabiat Makan Yang Perlu Dielakkan Di Bulan Puasa.


Assalamualaikum!


Bila kita berpuasa, sistem operasi tubuh akan mengalami suatu perubahan terutama di bahagian perut. Jika tidak di'handle' dengan baik, ia akan memberi kesan kepada sistem tubuh dan metabolisme badan kita.



kredit foto : google.com

Penjagaan kesihatan di bulan puasa adalah penting agar kita dapat menjalani ibadah puasa dengan sempurna. Berikut adalah beberapa tabiat makan yang perlu dielak di bulan puasa:

Friday, June 27, 2014

Giant Bubble Putrajaya - Part 2


Assalamualaikum!

Kesinambungan dari Part 1 menunjukkan betapa eksitednya seorang ayah melayan permainan yang biasa dimainkan oleh budak-budak kecil muahahaha. Takpela takpela, kita kasi chan la kat Pak Jelan yek, sekali sekala hati tu teringin jugak kan nak rasa permainan tu.

Kita dulu kecik-kecik pun main gak tiup buih sabun tu, tapi tu jenis tiup punye botol pun yang kecik je. Tak sama macam yang sekarang punye. Korang tak tau, ibunya ni pun boleh tahan jugak jakun menghayunkan buih sabun hari tu, cuma tak masukkan gambo je muahaha. Kalau masukkan, kantoi la den!! hahaha :p

Anyway, lepas budak-budak ni kasi perabih buih sabun tu, kitaorg gi masuk dalam sikit tengok pameran-pameran flora yang ada di situ. Masa ni memang tak berapa nak crowded sangat, tapi panasnya masyaAllah boleh tahan!

Eh sebelum tu kita cuci mata dulu tengok keindahan flora-flora yang sempat aku capture dengan iPad aku ni. Ini antara yang menarik perhatian aku .....



Thursday, June 26, 2014

Checklist Ramadhan

  7 comments    
categories: 

Assalamualaikum!

Tinggal beberapa hari je lagi kita dah nak melangkah ke dalam bulan penuh barokah bulan Ramadhan. Selalunya, rutin bulan Ramadhan yang aku ingat nak buat ialah solat Terawih di samping solat wajib 5 waktu dan bayar zakat fitrah.

Itupun kadang-kadang aku terlupa nak buat yang mana satu dulu atau dah buat ke belum. Maklumla, selalunya kita ni lebih pentingkan benda-benda remeh dari perkara-perkara yang sepatutnya kita lakukan dalam bulan Ramadhan.

Wednesday, June 25, 2014

Giant Bubble Putrayajaya - Part 1


Assalamualaikum!

Memang nak jadi rezeki sungguh, benda yang kita tak rancang selalunya itu la yang terjadi kan! Alkisahnya, hari Sabtu lepas budak-budak ni dok tengok kartun tv9, tetiba keluar slot Bananana Squad tu dok tunjuk budak-budak main Giant Bubble di Putrajaya.

Kakak tercengang tengok buih-buih besar dalam tv tu, terus dia kalih kepala kat aku yang duduk kat sofa. Mulut sepatah apa pun tak kata, takut aku marah atau tak bagi pergi gamaknya hahaha. Tapi, dari ekspresi muka dia aku tahu dia nakkkkkkkkkk sangat gi sana. 

Kesian kakak ....

Malam tu, dalam bilik aku terus bagi cadangan kat Pak Jelan untuk bawak kakak & adik gi Putrajaya dan main benda alah tu. Maklumla, kakak minta nak gi Kidzania sampai sekarang kami tak dapek nak tunaikan. At least, kalau gi Putrajaya tu dan bagi dia main apa yang dia suka, terubat la sikit hati tu kan mihmihmih :p

Tuesday, June 24, 2014

Bila Nampak Benda Tu!


Assalamualaikum!

Minggu lepas kemain lagi diaorg melepas gian bermain kat taman permainan tu. Nak pergi Taman Tasik, cuaca pulak tak menentu sekarang ni. Dah la panas berdengung, tak berangin pulak. Kita yang tua ni pun tak tahan, inikan pulak budak-budak kan. Lagipun, aku taknak diaorg demam bila start sekolah, so kita gi yang dekat-dekat je la ye hehehe.


Monday, June 23, 2014

Mesin 'Pengekstrak Sperma' Untuk Lelaki!


Assalamualaikum!



Sebuah hospital di China telah memperkenalkan satu kaedah baru yang boleh mengekstrak sperma dari penderma dengan menghasilkan sebuah mesin 'pengekstrak sperma' atau 'sperm extractor' bagi membolehkan pendermanya mengeluarkan sperma dengan cara mudah dan selamat.

Menurut media sosialnya Weibo, mesin pengekstrak sperma itu telah diperkenalkan di sebuah hospital di Nanjing, ibu negeri yang terletak dalam daerah Jiangsu.

Testing Monopod


Assalamualaikum!

Macam-macam yang ada zaman sekarang ni, handphone canggih, jam tangan canggih, baju sekolah canggih! Eh ehhhhh tu canggih lainnnn hehehe. 

Baru-baru ni, Pak Jelan ke Pudu lagi. Amboiiii pelanggan tegar nampaknya Pak Jelan ni ye hehehe. Dia sanggup la berhimpit-himpit masuk lorong-lorong sempit tu nak membeli gajet bagai. Aku?? Baik aku tengok kartun Dora kat umah ngan anak-anak lagi beshhh hehe.

So, dia gi beli monopod sebenarnya. Sebab aku kenen juga ke dia sebelum tu, kalau dapat monopod yang murah-murah belikan la. 

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.