Akibat Keterlupaan Seorang Ibu

Monday, January 26, 2015


Assalamualaikum!





Bonus dah dapat ... gaji dah habis ((hehe)), habis tu apa lagi alasan yang boleh aku gunakan untuk pertahankan diri kali ni? hehe. 

Malam semalam semua pakat nak bangkit awai. Aku cakap kalau ibu bagi salam 3 kali tak bangkit jugak memang siap dua-dua! Kakak pulak cakap kalau kakak kejut ibu tak bangkit-bangkit ibu nak buat apa? Takde maknenye eh .... memang ibu yang selalu kena bangkit awai punnnnnn.


Dalam kete pesanan rutin macam biasa aku bagi kat kakak. Paling penting tolong bawa balik bekas makanan minggu lepas punye ye kakak. Sekali dua bekas ko tinggalkan di sekolah! Dah tu asyik terlupa je nak bawak balik. 

Setel hantar kakak dan adik, aku ngan Pak Jelan gi brekpes kat warung Pak Yop. Tengah dok makan baru teringat duit belanja sekolah petang lupa nak letak dalam baju sekolah agama kakak! 

Abg : Lorrrr... patutla tengok dalam beg tadi ada belen tiga ringgit. Tu la ... hani tak ingat abg pun tak ingat.

Grrrr ..... biasa sangat kannnn. Bertabah la duhai hati ....

Tengahari tadi pas makan terus gi solat pastu berkejar ke jalan besar tahan teksi. Tak sedap hati pulak nak biarkan kakak gi sekolah takda duit belanja. Mak pak makan sedap-sedap kat opis, anak pi sekolah takda duit belanja .... sadis giler gitu!

Sampai depan sekolah agama, tengok kakak dok bersiap pakai kasut. Selalunya ibu akan membebel kakak takleh bawak duit banyak ke sekolah. Tapi kali ni akibat keterlupaan ibu .... ibu 'up' kasi RM5 tuk kakak hehehe. My bad sebab terlupa.

Entah apa la yang dibelinya tu nanti .... ibu berdoa kakak beli makanan dan bukan pegi bookshop ye sayang ((hehe))



Selagi bernama manusia, takkan terlepas dari penyakit lupa. Yang tidak pernah lupa hanya Allah s.w.t


You Might Also Like

6 pengomen comel

  1. hahaha..sama dengan anak saya la..kalau bagi duit belanja mesti ke kedai buku je dia habis kan..makan dah tentu2 nak bawak bekal.duit tu bagi sebab takut dia nampak kawan2 beli dia pun nak..

    ReplyDelete
  2. wah untung kakak hihi.kalo gtu dia mesti doa ibu dia sll lupa bru dpt duit bnyk ekeke

    ReplyDelete
  3. Alahai.. Kesiannya.. Tpi nk wat cmne kan.. Kdg2 gtu dh..

    ReplyDelete
  4. hehehe... teringat pulak masa kecik2 dulu..sy dulu pun mase kecik2 kadang2 mak bagi duit sekolah terlebih jugak, tpi tetap bjimat, blanja mcm biasa n balance masuk tabung.. bila nk beli buku cerita ke buku rujukan ke guna duit tabung..:D

    ReplyDelete
  5. ha2...seronok yer..anak sekolah...lagi setahun anak saya akan sekolah...boleh rasa macam mana pengalaman tersebut nanti.
    http://dalilablogez.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. sama sama sama dgn anak2 dara aida.
    ada duit, ke kedai buku la jawab nyer :)

    ReplyDelete

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM