Thursday, January 01, 2015

# Cerita My Pearls # Story Kenit

Soalan Pertama Tahun Baru 2015!


Assalamualaikum!



Alhamdulillah ...2014 telah berlalu walaupun pelbagai peristiwa sedih masih menyelubungi kita semua sepanjang tahun. Sungguh 2014 mempunyai lebih dari 1001 rentetan kisah dan onak ranjau yang pastinya akan dikenang sepanjang hayat sebagai sejarah hitam. 

Adakah kita terlupa sesuatu barangkali? Terlalu leka dalam kenikmatan dunia hingga Allah menguji kita sehebat ini? Hurm ... 

************************************************************

Wait seminit! 

Aarghhh ... potong line la kakak ni, Ibu tengah sentimental mengenang kisah sedih tahun lepas ... kakak pegi tanya ibu soalan tu ....! Habis 'berterbangan' ilham ibu dek kerana soalan kakak! 

Aiyoyoooooooo .....

Dah 8 tahun umur kakak ... not officially. Makin besar makin banyak soalan yang ditanya. Makin besar makin 'membunuh' soalan-soalan dia ... haha. Yang kena jawabnya ..... ibuuuuu jugak! 

bu ... kiki ngan kakak sepupu ke sedara?

*kiki - anak buah* 

sepupu ...

sepupu ngan sepupu boleh kawen ke?

tengok pada keadaan ... naper ... kakak nak kawen ke?

takkkkk.... contoh cam kiki nak kawen ngan sepupu dia ...boleh ke?

boleh la ... tengok pada keadaan...

Apa sebab kakak tanya soalan tu kat ibu ... ibu tak tau huhu. Tetttibaaa plak tanya bab tu ... !

Itulah kakak ... apa saja terlintas kat fikiran dia, dia akan tanya straight away. Orang cakap budak banyak bertanya ni cerdik ... tapi yang pening nak menjawabnya ibu la huhu. 

Teringat lagi bila dia tanya pasal nak adik lagi .... hohoho!


SELAMAT TAHUN BARU 2015! ^^


11 comments:

  1. amboii kecik kecik dah tanya soalan cepumas tuu. hahaha. kita dah besar ni gerun bila dengar soalan kawen kawen ni. haahhah :P

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    awal betul kakak tanya soalan nie..
    yilek kak.
    uncle shark x lepas2 lagi nie :)

    ReplyDelete
  3. Hehehhehehe. Selamat tahun baru 2015 sis..

    ReplyDelete
  4. amboi dah tanye pasal kawen tu. hehehe. sama macam anak sedara sy suka sangat tanya soalan yg kita tak reti nak jawab.

    ReplyDelete
  5. hepy nuyer.. :)

    Jemput singgah "Trip ke Sabah naik Myvi" tQ

    Like page "Ejulz Blogshop" jika sudi.. Terima kasih

    ReplyDelete
  6. Haha! Comelnya kakak.. Soalan tu.. Pengsan nak menajwab.. Hiks! ^_^
    RosmizaAliDotCom™

    ReplyDelete
  7. hahaha adui pening kepala dibuatnye

    ReplyDelete
  8. wah.. advance soalan kakak... hehe

    ReplyDelete

Apa kata korang?