ruangiklan
ruangiklan

Tuesday, March 17, 2015

Waspada Cuaca Panas Litlit!


Assamualaikum!



Baru bangkit tidoq ...aku suh dia pi mandi dulu. Tengahari tadi nangis sakan dia bila tak dibagi main kat luaq. Bukan apa ... panaih litlit gini tak elok tuk kesihatan tambah budak pulak tu! Tak puas main kat dalam umah lari depan belakang, nak main kat luaq pulak.

Dok nangis sangat...aku suh tidoq dulu la. Dah redup sikit sat gi baru leh kuaq main. Panas bendang tak sama ngan panas laut atau panas di bandaq. Panas bendang ni boleh pening kepala jadiknya ...tu pasai orang pakat duk dalam umah ja time ni.


Suma pakat lena sat tadi ...termasuk aku hehe. Tapi, kalau panas sangat pun takleh lena gak. Bahang dia ..fuhhh tengah lena boleh bangkit balik oiii hehe. La ni kat luaq berangin sikit ....ok la.

Cuaca panas begini jangan buat main woiii! Banyakkan minum air masak, mandi jika badan terasa panas dan elakkan bermain di bawah terik matahari. Budak-budak ni memang tak lekang ngan air masak ... dok ralit bermain kadang-kadang boleh lupa sampai nak makan nak minum!




Kakak dok sedap berdengkoq lagi hehe. Panas-panas begini boleh 'selera' lagi dia tidoq hehe. Penat sangat lettewwww! huhu. Suhu dok ada 32 tu ....! Tapi bahang dia mak aihhh .... panaih litlit! 



7 comments:

  1. memang panas sangat dah sekarang ni...

    ReplyDelete
  2. panas berbahang yang tak mau tu...kulit tak berpeluh tapi rasa kering ja..kan??

    ReplyDelete
  3. serious panas ouh... balik lunch kat rumah merempit, terbakor rasa badan T__T

    ReplyDelete
  4. yes. sgt panas now ni!
    minum air 3 liter pun x boleh cover gini hu hu hu...

    ReplyDelete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.