Breaking

Friday, June 12, 2015

Buffet Ramadhan 2015 : Holiday Inn Kuala Lumpur Glenmarie


Assalamualaikum!




Tinggal kurang seminggu lagi sebelum Ramadhan datang. Pelbagai jenis hidangan dan juadah bakal diperkenalkan mengikut tema tersendiri. Dan untuk tahun ini, Holiday Inn Kuala Lumpur Glenmarie bakal mengingatkan kita pada nostalgia zaman kegemilangan dua orang seniman termashyur di Malaysia.

Terima kasih aku ucapkan pada pihak pengurusan Holiday Inn Kuala Lumpur Glenmari (HIKLG) kerana sudi menjemput dan memberikan layanan yang mesra dan baik sepanjang aku di sini.




Macam aku cakap tadi, tahun ini Kites Restaurant memperkenalkan tema Nostalgia Ramadhan dengan menampilkan juadah hidangan berbuka dari masakan kegemaran dua orang seniman terkenal dan tersohor di Malaysia, iaitu Arwah Tan Sri P. Ramlee dan Allahyarham Sudirman.

Menu ini disediakan istimewa oleh Chef Rahim, yang mempunyai pengalaman lebih 25 tahun dalam penyediaan makanan. Kites Restaurant menawarkan buffet yang mengetengahkan juadah popular tempatan sambil mengembalikan momen nostalgia dalam resepi yang dihasilkan.

Nak tahu apa yang menarik di sini? Jom kita terjah! ^^


















Perghh... semuanya yang kita suka! hehe. Sememangnya makanan tempatan juga yang jadi pilihan ketika berbuka betul tak. 

Kites Restaurant juga menyediakan ruang makan yang selesa untuk tetamu. ia boleh memuatkan kira-kira 200-250 orang dalam satu-satu masa. Tapi, jangan risau sebab mereka juga menyediakan tempat makan di luar restoran yang pemandangannya memang cantik!







Dekat sini juga ada disediakan tempat bakar satay dan korang sendiri boleh tengok macam mana chef kita bakar satay. 




Aku memang minat durian, so tak jadi masalah nak makan seulas. Sepanjang bulan Ramadhan nanti, Kites Restaurant akan menyediakan durian D24 untuk para pengunjung yang berbuka puasa di sini. Fuh ... tapi kena makan kat luar tau hehe.




Terima kasih pada chef-chef sado kita yang masak best-best untuk bulan Ramadhan nanti hehe. So, amacam? terliur tak?? haha. Kalau korang berhajat nak bawa keluarga berbuka puasa di luar sekali sekala dan nak merasa kesedapan masakan chef-chef ni, bolehlah buat tempahan berbuka puasa sekarang.

Kena booking cepat, takut tak cukup tempat kang.

Untuk tempahan awal, mereka menawarkan harga promosi pada RM95 nett. Namun, jika tempahan dibuat dalam bulan Ramadhan, harga adalah seperti di bawah :

Hari Pertama hingga Hari ke 7

Dewasa : RM 115 nett
Warga Emas/Kanak-kanak : RM85 nett


Hari ke 8 dan seterusnya 

Dewasa : RM 125 nett
Warga Emas/Kanak-kanak : RM95


4hb Julai Cuti Umum Nuzul Al Quran & Ahad

Dewasa : RM 115 nett
Warga Emas/Kanak-kanak : RM 85 nett


Untuk tempahan sila hubungi :

+60 7802 5245

Email : ramadhan@holidayinnkl.com.my


Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.