Saturday, July 11, 2015

# Menu Kenit # Ramadhan

Buka Puasa Hari Ke 24


Assalamualaikum!


Teringin...teringin pulak tekak ni nak makan asam pedas ikan tenggiri. Pastu terbayang² pulak sayur sawi cina masak ngan tofu ...perghh!!

Nak balik Melaka lambat lagi, memang boleh bikin meleleh ailio kalau berterusan terkenang² macam ni! Lalu semalam aku singgah sat kat kedai Zam untuk misi cari ikan tenggiri.

Cari punya cari alangkah hampanya ... ikan tenggiri lembik yang aku tengok ada dalam bekas tu. Jam dah dekat nak kul 7 tak sempat la nak berkejar ke kedai lain dah.

Akhirnya ikan kembung la yang aku pilih. Jadikla...dari takda langsung! Asam pedas ikan kembung ...yang penting aku mesti masak asam pedas ikan kembung untuk buka puasa! Huhu....


Asam pedas ikan kembung


Sawi Cina tumis air - letak tepung jagung , tofu dan cendawan


Alhamdulillah... 

2 comments:

Apa kata korang?