Breaking

Monday, July 06, 2015

Buka Puasa MYMahsuri Bersama Pemenang Masak dan Menang


Assalamualaikum!


Walaupun kita sudah memasuki minggu ke tiga menjalani ibadah puasa, namun sambutannya sangat sederhana tapi meriah. Sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, aku berpeluang menghadiri majlis buka puasa bersama pemenang Masak dan Menang untuk minggu ke lima anjuran Mahsuri bertempat di Pusat Jagaan Cahaya Kasih Bestari, Shah Alam.

Walaupun ini merupakan kali pertama aku menyertai majlis bersama Mahsuri, namun diri ini sangat teruja dan bersyukur dapat bertemu dan berbuka puasa bersama-sama penghuninya di sana. 




Dan semestinya, kakak dan adik turut bersama merasai pengalaman berbuka puasa bersama kakak-kaka dan abang-abang di sana. Pada petang itu, majlis dimulakan dengan aktiviti permainan seperti kerusi berirama, Balloon Pop dan Mencari Harta Karun Mahsuri.

Untuk makluman, pertandingan Masak dan Menang telah bermula dari 28 Mei sehingga 8 Julai 2015, di mana seramai 24 orang pemenang telah dipilih untuk meraih hadiah RM500 hasil ciptaan resepi Buka Puasa menggunakan produk Mahsuri. Setiap minggu, empat orang pemenang akan dipilih dan mereka berpeluang menerima hadiah serta berbuka puasa bersama-sama anak-anak yatim di empat buah pusat jagaan, antara :

  • Pusat Jagaan Rumah Kesayangan (20 JUN 2015)
  • Rumah Kebajikan Baitul hidayah ( 27 JUN 2015)
  • Rumah Amal Kasih Bestari (4 JULAI 2015)
  • Rumah Nur Sakinah (11 JULAI 2015)






Sementara itu, kanak-kanak dari Pusat Jagaan Cahaya Kasih Bestari turut dihiburkan dengan persembahan badut oleh Awang The Clown yang pandai menggamatkan suasana petang itu dengan jenaka dan magiknya. Memang teruja masing-masing melihat aksi magik dari uncle Awang kita tu hehe.


A video posted by Hanim Hashim (@wanimira) on









Dan, inilah pemenang kita! Cik Syazwani salah seorang pemenang yang membawa pulang RM500 untuk minggu ke lima.

Pemenang lain yang tersenarai untuk minggu ke lima :

  1. Zamzarina Bt Zakaria
  2. Khairuddin Muhammad
  3. Shazwani Binti Shahrom
  4. Faizal Zainuddin





Sementara menunggu waktu berbuka, rakan selebriti kita turut menghulurkan nasi ambeng untuk para tetamu. 



Beginilah rupanya Nasi Ambeng Wak Minah ye. Ni pertama kali aku cuba nasi ambeng ni ... memang sedap! Ada dua pilihan ayam, iaitu ayam goreng berempah dan ayam masak kicap. Semestinyalah aku pilih ayam kicap sebab menggunakan kicap Mahsuri!




Bergambar kenangan bersama anak-anak dari Pusat Jagaan Cahaya Kasih Bestari. Terpancar kegembiraan di wajah anak-anak ini, moga mereka terhibur pada hari tu.

Bagi yang ingin menyertai kontes Masak dan Menang bersama Mahsuri, korang masih berpeluang lagi. Untuk maklumat lanjut, korang boleh layari www.facebook.com/MyMahsuri


2 comments:

  1. Wah... Meriah betul... Terhibur anak-anak..

    ReplyDelete
  2. meriah. best!
    aida pernah test makan masakan guna mymahsuri ni.
    tapi mr.asben plak tak minat nak beli masa tu.
    nasi ambeng kesukaan aida & famili.
    kat sini jual RM6 sebungkus.
    tahun lepas RM4 aje hu hu hu...

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.