ruangiklan
ruangiklan

Wednesday, July 22, 2015

Petai oh Petai!

  6 comments    
categories: , ,

Assalamualaikum!


Rezeki lalu jalan lama Bidor-Sungkai, boleh pulak terjumpa orang jual petai kat tepi jalan tu hehe. Pak Jelan pernah cerita kat Ipoh ada Jalan Petai, kiri kanan jalan diaorang jual petai! haha.  Yang tu ..aku tak pernah sampai lagi. Tapi yang semalam ni, memang menggoda sungguh! Jalan semalam, memula jumpa orang jual tempoyak ngan durian. Teringat pulak mak suka makan tempoyak, tapi tak reti pilih ... kang salah pilih tak sedap! 



Jalan depan sikit tetiba ada satu gerai jual petai. Nak beli ke tak ... nak beli ke tak, akhirnya suh Pak Jelan berhenti sat haha. Dia bawa balik setangkai/setandan/serumpun petai muahaha. Tak pasti nak guna kata nama apa, tapi korang faham-faham sendiri la ye. Satu ikat ni RM10 ... dok ada dalam 11 papan. Sedap ni kalau sambal petai ke ape ke kan huhu. Rebus macam tu je pun sodap! hehe.

Nanti kita tanya masterchef a.k.a mak nak masak apa ngan petai ni weeeeee :D


6 comments:

  1. wahhh kalau tau ni dah kirim dah nih... satu ikat ada 11 papan RM10 memang berbaloi lah...kalau sini... 1 ikat ada 3 papan RM4.00... Selamat Hari Raya Anim & Maaf Zahir Batin...

    ReplyDelete
  2. Cantiknya petai dia, husband suka sangat makan petai, kadang2 dia makan macam tu je. Hahaha

    ReplyDelete
  3. Sedapnya tengok.. tapi tak boleh nak makan dah petai ni... paling sedap dan sy suka dulu, sambal petai bakar... campur ikan bilis pun sedap.. hehe

    ReplyDelete
  4. petai is akak punya feberet..
    kalau buat ulam ni mau bertambah nasi..

    ReplyDelete
  5. cantiknya.. nampak fresh sangta.. masak sambal ikan bilis nie meletop!!

    ReplyDelete
  6. Pergh!!buat sambal tempoyak kacau nie best nie.. buh pula udang.. memang maveles..

    ReplyDelete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.