ruangiklan
ruangiklan

Wednesday, August 26, 2015

Apa Sebab Ibu Marah Semalam?

  8 comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Dikala adik berumur 6 tahun, banyak benda yang ibu belajar dari adik. Dan, ada ketika masanya ibu pening kepala memikirkan pe'el anak ibu ni. Mira memang sangat pandai menitiskan air mata. Hari-hari pasti ada 'drama' air mata. Kalau tak dengan ibu, mesti sebab kakaknya!

Dan kakak lah yang paling banyak jadi 'mangsa' keadaan, sebab asyik dipersalahkan dalam setiap babak bersiri 'drama' swasta adik. Kalau baik ... baik sungguh mereka! kalau datang angin kus-kus dia ... bergema satu blok dengan suara halilintar menikam bumi! 

Perghhh ... tinggi sungguh imaginasi mengarut ibu kan. Takpe ... ibu stres di pejabat, so imaginasi sebegitu memang membantu hehehehehe :p




Bukan mudah untuk membesarkan dan mendidik anak-anak. Kesabaran harus ada ... walaupun kadangkala hati mudah 'tergelincir' dengan perbuatan si anak. Tapi demi kebaikan kakak dan adik maka ibu terpaksa bertegas dalam hal macam tu.

Dan bila ibu dah merajuk ... anak-anak tahu macam mana nak kasi 'cool down' hati ibu kan





Nota : Gambaran ilustrasi pelukis (yakni Mira) tidak menggambarkan wajah mama dia yang sebenar ye! So, jangan kritik tang gambar tau! hahahahahaha :p


8 comments:

  1. Begitulah lumrah jadi mummy kan.. Wawa belum berpengalaman lagi.. Untung sgt dpt anak yg tk jerit..")

    ReplyDelete
  2. Pandai memujuk...jangan buat mama marah dah ye..:)

    ReplyDelete
  3. Alololo pandaiii adik memujuk.. Sabar ye kak... Ena doakan akk tabah mendidik anak2 yeahhh.. Esok lusa ena lak bakal tempoh keadaan yg sama.. Takut lak

    ReplyDelete
  4. Cara anak-anak menggambarkan wajah kita penuh dengan imaginasi kan..

    ReplyDelete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.