Jamuan Ghayer

Saturday, August 08, 2015


Assalamualaikum!


Kenduri makan diteruskan untuk hari ketiga! Maraton ke ape ni .. gila sungguh aku melantak tahun ni! hehehe. Apa nak dikata, rezeki bulan Syawal disamping merapatkan ukhwah sesama insan gitu hehehe. Masuk ni dah tiga hari berturut-turut aku menjamu perut dengan makanan raya yang sedap sedap! Target aku ... nak naik berat badan! ngeeee :D

Ah takdela ... bukan itu niat aku sebenarnya. Syukur la dengan apa yang aku ada sekarang, takdela nak makan semata-mata nak naikkan berat badan. Yang ni pun aku tak larat nak helon sengsorang haha!



Suka gambar ni ... aku nampak suci sangat! ekekeke :p



AJK Lemang namanya ni haha!



Geng #kakimakan dulu kini dan selama yang boleh! :p



Selfieku diphotobombed oleh kak K. 
Ape senyum gitu tu kak K ...hahaha!


Ini departmen punya jamuan, yang jabatan punya minggu satu lagi! Gembira dengan fakta bahawa banyak mana aku makan pun tetap juga takkan mengembang kecuali membuncit untuk 3 jam pertama (bhahahaha) maka, aku mengambil inisiatif untuk menikmati juadah raya dengan penuh perasaan ..ngeehehehe!



Memula aku hidup-hidup ingat ini laksam ko! Rupanya telur yang digoreng berwarna warni hehe. Oram pata timur tau la benda ni, dan ada yang kata biasa tabur atas bubur syura kan. Tapi, yang ni makan dengan pulut. Nanti tengok pulut dia pulak ... hehe



sambal ikan bilis


Haa ni la pulut tu! Pulut jalur 'gemilang' namanya ni hehe


Satay ayam dan daging


makaroni opismate bawa dari rumah


Rendang daging


Ayam masak merah


Kari kambing


Rendang ayam. Telur tu tukang masak kata sesaje je dia letak sekali dalam rendang.



Cocktail


Ada banyak lagi juadah lain macam nasi impit, lemang, kuah lodeh, puding karamel, biskut raya dan kerepek. Tapi aku tak berahi sangat ke situ hahaha. Eh ... jangan salah faham pulak, aku bukan pelahap. Ambil lauk pun sikit je, makan pun sopan je hehe. 

Aku sedar walaupun selera besar tapi 'tong' kicik tak boleh sumbat semua yang ada atas meja ngeeee :D

Hari ni jamuan raya tadika anak pulak...wowweeee!



You Might Also Like

3 pengomen comel

  1. perhhhh menu sedap2 sumenye.. terliurrr...

    ReplyDelete
  2. Tetiba rasa lapar la Hanim, menu yang sangat menggoda ^-^

    ReplyDelete
  3. raya kan sebulan.
    ari ni pun aida ada jamuan raya kat opis...

    ReplyDelete

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM