ruangiklan
ruangiklan

Saturday, August 08, 2015

Jamuan Ghayer


Assalamualaikum!


Kenduri makan diteruskan untuk hari ketiga! Maraton ke ape ni .. gila sungguh aku melantak tahun ni! hehehe. Apa nak dikata, rezeki bulan Syawal disamping merapatkan ukhwah sesama insan gitu hehehe. Masuk ni dah tiga hari berturut-turut aku menjamu perut dengan makanan raya yang sedap sedap! Target aku ... nak naik berat badan! ngeeee :D

Ah takdela ... bukan itu niat aku sebenarnya. Syukur la dengan apa yang aku ada sekarang, takdela nak makan semata-mata nak naikkan berat badan. Yang ni pun aku tak larat nak helon sengsorang haha!



Suka gambar ni ... aku nampak suci sangat! ekekeke :p



AJK Lemang namanya ni haha!



Geng #kakimakan dulu kini dan selama yang boleh! :p



Selfieku diphotobombed oleh kak K. 
Ape senyum gitu tu kak K ...hahaha!


Ini departmen punya jamuan, yang jabatan punya minggu satu lagi! Gembira dengan fakta bahawa banyak mana aku makan pun tetap juga takkan mengembang kecuali membuncit untuk 3 jam pertama (bhahahaha) maka, aku mengambil inisiatif untuk menikmati juadah raya dengan penuh perasaan ..ngeehehehe!



Memula aku hidup-hidup ingat ini laksam ko! Rupanya telur yang digoreng berwarna warni hehe. Oram pata timur tau la benda ni, dan ada yang kata biasa tabur atas bubur syura kan. Tapi, yang ni makan dengan pulut. Nanti tengok pulut dia pulak ... hehe



sambal ikan bilis


Haa ni la pulut tu! Pulut jalur 'gemilang' namanya ni hehe


Satay ayam dan daging


makaroni opismate bawa dari rumah


Rendang daging


Ayam masak merah


Kari kambing


Rendang ayam. Telur tu tukang masak kata sesaje je dia letak sekali dalam rendang.



Cocktail


Ada banyak lagi juadah lain macam nasi impit, lemang, kuah lodeh, puding karamel, biskut raya dan kerepek. Tapi aku tak berahi sangat ke situ hahaha. Eh ... jangan salah faham pulak, aku bukan pelahap. Ambil lauk pun sikit je, makan pun sopan je hehe. 

Aku sedar walaupun selera besar tapi 'tong' kicik tak boleh sumbat semua yang ada atas meja ngeeee :D

Hari ni jamuan raya tadika anak pulak...wowweeee!



3 comments:

  1. perhhhh menu sedap2 sumenye.. terliurrr...

    ReplyDelete
  2. Tetiba rasa lapar la Hanim, menu yang sangat menggoda ^-^

    ReplyDelete
  3. raya kan sebulan.
    ari ni pun aida ada jamuan raya kat opis...

    ReplyDelete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.