ruangiklan
ruangiklan

Friday, August 14, 2015

Perpustakaan Mini Untuk Kakak?


Assalamualaikum!




Dah tiba masanya untuk adakan perpustakaan mini untuk kakak di rumah. Koleksi buku-buku cerita lama yang ada pun kena kemas dan susun dalam satu rak fail supaya nampak kemas. Nak buat rak buku, ruang tak mencukupi so guna tempat letak fail tu je la sementara waktu ni.

Sebelum baca, dia akan tunjuk buku apa yang dia pinjam dari perpustakaan di sekolah. Dalam banyak-banyak buku dia paling suka baca buku cerita. Kadang-kadang komik pun dia layan jugak huhu. Bila semangat anak tetiba berkobar-kobar untuk membaca, memang itulah yang ibu paling suka tengok! Kalau pergi kedai Mat nampak buku komik Ana Muslim atau Upin Ipin mesti dia mintak kita beli punya!

Dan, tak sampai separuh hari buku tu habis dibacanya hehe. 

Hurmm ... insyaAllah kak, kita akan usahakan nanti ye:)


3 comments:

  1. wahh.. bestnyaaa ada mini library kat rumah. :))

    ReplyDelete
  2. Baguslah dia minat membaca...elok sediakan mini library sebagai galakan...all the best..;)

    ReplyDelete
  3. ada dah kat umah aida.
    dari anak2 dara aida kecik dulu.
    genre buku2 nyer yg bertukar :)

    ReplyDelete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.