ruangiklan
ruangiklan

Saturday, July 25, 2015

Berbohong Untuk Displinkan Anak


Assalamualaikum!


gambar hiasan

Akan datang suatu masa nanti, ibubapa macam kita ni bakal berhadapan dengan situasi yang boleh menyebabkan kita jadi serba salah! Bagi ibubapa yang ada anak-anak yang masih belum pandai bercakap, mungkin inilah masanya korang kena persiapkan diri supaya nanti bila anak tanya soalan pelik-pelik, korang tak pening kepala nak jawab! huhu.

Friday, July 24, 2015

Keputusan Kemasukan Pelajar Tahun 1 2016


Assalamualaikum!




Keputusan penempatan sekolah Mira untuk tahun depan dah pun keluar sejak seminggu yang lepas. Issh ... berdebar-debar pulak rasa hehe. Harapan aku kali ni memang nak dia bersekolah di sekolah yang sama ngan kakaknya. Senang nak gi hantar pagi-pagi nanti. Transport dan transit dah elok tersedia tak perlu pening nak cari yang lain dah....

Mee Udang Port Weld!


Assalamualaikum!




Kalau ang pa orang jati Port Weld, ang pa mesti tau kedai ni kat mana! Ni pun baru pertama kali kami jejak kaki mai sini hehe. 

Dah berapa lama aku pendamkan hasrat nak makan mee udang ni. Asyik bertangguh je ... kali ni aku nekad nak pi jugak! Memula nak pi makan kat kedai yang selalu masuk tv tu. Kat Port Weld jugak tu ...tapi bila Pak Jelan dok gebang Mee Udang Pak Leh ni sedap ..sedap ... sedap sangatkah??! huhu

Jom pi try sat! Kalau sedap aku belanja, kalau tak sedap pak Jelan belanja haha :p

Kerana Kedegilan Abah!


Assalamualaikum!


Yang sorang suh tebang pokok tu! Yang sorang lagi kata jangannnnn, kang langsung tak kuar buah menyesal tak sudah! Pergi balik pergi balik ituuu je la yang digaduhkan setiap kali.  Kalau bab-bab berkebun ni, dua laki bini memang payah nak capai kata sepakat hehe.

Pokok mangga belakang umah kat kampung ni memang dah lama membusuk. Daun banyak tumbuh, buah pun banyak keluar tapi semuanya busuk dimakan serangga perosak! Pendek kata, memang tak dapat diselamatkan la ..! Jalan penyelesaiannya ... abah kata kasi potong habis itu pokok mangga! Biar tinggal tunggul kayunya je.



2 minggu selepas dicantas tinggal tunggul
 (Februari 2015)

Thursday, July 23, 2015

Corat Coret Aidilftri 2015

  6 comments    
categories: , ,

Assalamualaikum!


Mood beraya masih terasa dan mood bekerja masih 'terbenam' di dasar Laut China Selatan walaupun hari ni dah masuk hari ke 7 Syawal! Tapi, hidup mesti diteruskan dan kaki perlu berpijak di bumi yang nyata kerana cuti raya memang sudah habissss! hehehe...

Tahun ni kami beraya di Perak. Kena bagi peluangla pada si suami melepaskan rindu pada keluarganya di sana, walaupun dalam hati ini meronta-ronta nak balik Melaka ...muahahaha! Anggap je la rezeki lebih bulan Ramadhan dan Syawal ni, maka dapatlah berbelanja sikit untuk keluarga hehe. 

Pening plak taip banyak-banyak ni ... jom la kita layan gambo raya sat! ^^


Wednesday, July 22, 2015

Petai oh Petai!

  6 comments    
categories: , ,

Assalamualaikum!


Rezeki lalu jalan lama Bidor-Sungkai, boleh pulak terjumpa orang jual petai kat tepi jalan tu hehe. Pak Jelan pernah cerita kat Ipoh ada Jalan Petai, kiri kanan jalan diaorang jual petai! haha.  Yang tu ..aku tak pernah sampai lagi. Tapi yang semalam ni, memang menggoda sungguh! Jalan semalam, memula jumpa orang jual tempoyak ngan durian. Teringat pulak mak suka makan tempoyak, tapi tak reti pilih ... kang salah pilih tak sedap! 


Tuesday, July 21, 2015

Kemalangan Berlaku Salah Siapa?


Assalamualaikum!


Dalam perjalanan ke Port Weld semalam, kami bertembung dengan satu kemalangan di simpang lampu isyarat Kamunting. Dari jauh tengok orang dah ramai kerumun dan kelihatan seseorang sedang memangku, barangkali mangsa yang terlibat kot. Kami hanya mampu berdoa mereka tak mengalami sebarang kecederaan serius!


Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.