Breaking

Monday, March 28, 2016

Terjah 4 Cafe Sekitar Damansara Utama Bersama KetchUp Blogger Speed Run!


Assalamualaikum!


Aku tak pasti samada nak rasa gembira atau sedih bila dapat makan sebanyak ini hahaha ... tapi yang pasti, aku bersama 3 orang rakan blogger Kelab Blogger Ben Ashaari serta rakan media yang lain puas hati dengan terjahan kami pada hari tu! 

Kali ni kami 'main' di kawasan Damansara Uptown! Kat sini memang banyak tempat makan yang best-best dan menarik, tapi hari tu 4 cafe jadi sasaran memusnahkan diet kami semua! muehehee ....



Sebelum aku tunjuk cafe mana kami terjah dan apa yang kami makan hari tu, tentu korang nak tahu apa benda la KetchUp ni ye? 

KetchUp adalah satu portal yang menghimpunkan cafe-cafe "hipster" untuk diperkenalkan kepada orang ramai melalui promosi secara review dari Blogger dan Media Influencer. Lebih menarik, KetchUp memberi peluang kepada pemilik-pemilik cafe memperkenalkan konsep dan menu masing-masing melalui satu program iaitu Blogger Speed Run. Haaaa Blogger Speed Run ini pulak adalah kolaborasi antara Blogger dan Media Influencer untuk review makanan di cafe-cafe "hipster" dan promot di media sosial masing-masing!

Dan Kelab Blogger Ben Ashaari antara rakan media yang turut memeriahkan program Blogger Speed Run kali ini! ;)

Ok, dah sedia? Jommmmmm tengok apa kami makan!


TEA & TATTLE










FRISSON COFFEE & BAR








Dekorasi dan konsep setiap cafe yang kami terjah memang lain dari yang lain dan unik! Dah nama pun "hipster" kan hehe .... Persembahan makanan juga menarik perhatian kami! Dan paling penting rasanya sedappppppp!


The Good Batch









Acid Battery Club









Dari segi dekorasi dalaman dan menu yang disajikan memang tak sama dan payah nak jumpa kat restoran-restoran biasa. Masuk cafe ni berbeza ... masuk cafe tu unik! 

Cafe yang tak serupa cafe pun ada! hahaha nama pun pelik-pelik! Nampak dari luar macam kedai tak siap, tapi masuk dalam fuhhh .... rupanya memang begitu konsep cafe yang cuba nak ditonjolkan.





Selesai sesi terjah menerjah kami hari tu. Ada banyak lagi cafe menarik yang berbaloi untuk diterjah! Kalau korang nak daftar cafe dan nak tahu lebih lagi tentang KetchUp serta program Blogger Speed Run ni, korang boleh follow KetchUp di :





Instagram: @ketchup_my

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.