Monday, March 14, 2016

# Kleenex® # Tips sihat

Tips Berguna Ketika Di Tandas Awam


Assalamualaikum!


Apa yang korang fikir bila sebut 'TANDAS AWAM'? Phewwww .... ye ye aku faham hahaha. Yang kotor, yang melekit, yang becak lantainya, yang sinki tersumbat dan sebagainya ... semua ciri tu ada pada kebanyakan tandas awam kita.

Itu belum lagi kira pili sinki rosak, paip air bocor, bau hancinggggggg, tak boleh flush, kehabisan tisu tandas dan paling menyedihkan ... tandas tersumbat dan ada penampakan sisa pepejal buangan manusia yang mengganggu ketenteraman perasaan bila kita tolak penutup mangkuk tandas tu ke atas ..... aiyaiyaiyai!

Langsung putus selera nak 'membuang' di situ hahaha ...




Kebanyakan dari kita tentu pernah mengalami situasi begini kan! Di sesetengah tempat terutama di pusat membeli belah atau tempat makan yang ramai orang, akan mempunyai masalah-masalah seperti ini. Dan disebabkan itulah ada yang sanggup 'tahan' tak mahu pergi ke tandas awam!

Malah melalui kajiselidik yang dilakukan oleh Kleenex®, statistik mendedahkan tiga daripada lima rakyat Malaysia sangat tidak yakin untuk menggunakan tandas awam atas sebab-sebab yang aku nyatakan tadi. Dan rungutan yang paling banyak diterima kebanyakannya berkaitan dengan hos air kotor (60%) dan ketiadaan air dan tisu tandas (37%).

Dan melalui kajiselidik ini juga, empat dari lima orang menyatakan mereka kurang meminum air apabila keluar untuk menghadkan penggunaan tandas awam manakala ada segelintir yang akan membawa bekalan air untuk membersih ke mana-mana sahaja.





Bagi aku, empat perkara ni sangat sensitif bila masuk tandas! 
  • tandas tersumbat
  • sisa najis kelihatan dalam mangkuk tandas
  • tisu atau tuala wanita dalam mangkuk tandas
  • paip air rosak

Mula-mula masuk kalau nampak tisu ditinggal sengaja dalam mangkuk tandas memang aku segera keluar balik dari situ! Pernah juga lepas dah selesai 'membuang'... tiba masa nak mencuci paip pulak takda air! Melilau aku cari tisu sementara nak tukar ke tandas sebelah haha ...aduhaii!




Untuk berdepan dengan masalah-masalah ini, kita perlukan tips berkesan yang mampu membantu kita ketika di tandas awam. Untuk itu, aku sentiasa pastikan stok tisu basah Kleenex® sentiasa ada bersama! 

Untuk cabaran tandas awam kali ini, aku diberikan Public Toilet Survival Kit dari Kleenex® sebagai tips memudahkan urusan aku ketika di tandas awam. Penutup muka tu memang sangat berguna terutama bila masuk ke dalam tandas berbau! Plaster tu pula boleh digunakan sekiranya aku mengalami luka kecil seandainya terkena benda-benda tajam dan wisel tu bukan nak jadi pengadil bola ye .... tapi kita boleh gunakannya untuk minta pertolongan sekiranya kita kehabisan tisu tandas atau air.




Dalam usaha menyokong penggunaan tandas awam yang lebih positif dan standard yang lebih baik dalam pembersihan peribadi di kalangan rakyat Malaysia, Kleenex®, jenama peneraju dunia dalam produk pembersihan peribadi, telah memperkenalkan penyelesaian ringkas yang boleh digunakan dengan mudah pada bila-bila masa dan dimana sahaja - Tisu Tandas Basah Kleenex ®

Pek kecil tisu basah Kleenex® ini memang sangat mudah digunakan terutama di masa-masa kritikal ketika tandas ketiadaan air! Dan jika kita tidak yakin untuk duduk di atas mangkuk tandas, jangan bimbang ... sebab tisu basah Kleenex® dapat membantu!





Kalau dulu aku yakin tak yakin je nak duduk, ye la ... bayangkan segala jenis bakteria dan kuman ada di situ! Tapi bila ada tisu tandas basah Kleenex® ni, aku hanya perlu lapkannya sebelum duduk. Barulah yakin dan selesa rasa nak 'membuang' hehehe ....




Memang aku 'pantang' kalau orang buang tisu dalam mangkuk tandas. Tapi tisu tandas basah Kleenex® ni istimewa sebab ia selamat untuk dipam, so lepas korang guna korang boleh terus buang dan pam. 

Selain itu, ianya bebas alkohol, hipoalergenik diuji, mampu mengurangkan bau yang tidak menyenangkan dan diformulasikan dengan air yang ditapis sebanyak 9 peringkat untuk memastikan 99.9% kebersihan dan lembut serta halus di kulit.





Dan bila dah selesai, cuci tangan sebersihnya dan lapkan dengan tisu tandas basah Kleenex®. Dan kemana saja aku pergi, aku akan pastikan tisu tandas basah Kleenex® sentiasa berada dalam beg tangan. Sekarang tak perlu risau dah kalau nak masuk mana-mana tandas awam. 

Paling penting, bila tandas ketiadaan air aku tak perlu kalut nak minta pertolongan orang lain sebab tisu tandas basah Kleenex® boleh membersih dengan baik! Sementara nak cari air tu, boleh membersih dulu dengan tisu tandas basah Kleenex® ni dulu kan hehe ....




Pek kecil yang boleh dibawa kemana-mana dan senang untuk digunakan - hanya sapu dan pam. Siapa sangka produk sekecil ini mampu membawa perbezaan ketara dan menjadi keutamaan di saat-saat kritikal ketika di tandas awam!

Tisu Tandas Basah Kleenex® boleh didapati dalam tiga saiz :



pek dengan 10 helai yang boleh diletak dalam poket @ beg tangan (RRP RM2.10)


pek dengan 40 helai (RRP RM7.40)


bungkusan nilai -  jimat tiga pek (RRP RM5.80)

Ketiga-tiga saiz ini boleh didapati di semua pasaraya seluruh negara.




Jom dapatkan pek sampel percuma dan sertai pertandingan kuiz mudah untuk memenangi bekalan setahun Tisu Tandas Basah Kleenex® dengan mendaftar di www.kleenexcleans.com.my. Pengguna juga digalakkan untuk berkongsi pengalaman mereka menggunakan produk terbaru ini di media sosial dengan meletakkan hashtag #KleenexSurvivalGuide


Untuk maklumat lanjut, layari :

Facebook Kleenex® Malaysia : www.facebook.com/Kleenex.Malaysia

Talian Khidmat Pengguna Kimberly-Clark : 1-800-82-1188

16 comments:

  1. Wah menarik nie,kena beli buat stok nie nanti..

    ReplyDelete
  2. Wowww wet toilet tissue from Kleneex first time tgk...bagusnya...nanti nak beli kt farmasi la

    ReplyDelete
  3. Btl..sgt takut nk msuk tndas awam,melainkan btl2 terdesak huhu..wajib crik tisu tandas basah kleenex ni.

    ReplyDelete
  4. selalu cangkung je .. hahahaha geli nak duduk situ

    ReplyDelete
  5. Tisu tu Boleh dipam dlm tandas. Bestnya..

    ReplyDelete
  6. Tau takpe geli bila tandas ade problem..pastu suka cari tandas cangkung

    ReplyDelete
  7. Sangat2 handy lah tissue ni . Boleh la beli byk3 buat stok dlm kete dlm beg dlm poket haha . Tq for sharing kak!

    ReplyDelete
  8. Selalunya saya kalau gunakan tandas awam ni, saya akan pilih yang jenis cangkung..sebab toilet duduk tak baper confident ..tapi ada kleenex ni, nanti nak try la..sebab saya kategori kalau keluar, wajib guna public toilet..hehe

    ReplyDelete
  9. paling seram bile tmpt duduk tu penuh dengan tpak kaki.elok ade tissue ni boleh lap sume mende tuu

    ReplyDelete
  10. Biasanya akan cari yg cngkung.. Huhu..

    ReplyDelete
  11. ai selalu bawak anti bacteria wet tissue setiap kali gi tandas awam... hahahaa... dah ada benda ni, lagi senang la keje ai... hahahaa

    ReplyDelete
  12. Wah.. Menarik juga ada kit macam ni...

    ReplyDelete

Apa kata korang?